Kvakkster Skrevet Februar 5, 2015 Share Skrevet Februar 5, 2015 S8SCA er Telematics (TCU) enhet kodet for det spesifikke landet bilen er solgt i. (Internett, BMW Assist). Det er begrenset til noen land i EU, USA og Canada pluss noen få til. Står litt om det på BMW sin hjemmeside, denne er vel erstattet av Combox og nå senere av siste utgave av iDrive (CiC) som heter noe annet jeg ikke husker. Det finnes en tråd her på forumet som forklarer dette i detaljer. Let litt etter TCU, telematics control unit. Men jeg er litt i stuss at du ikke har bluetooth, trodde de gikk hånd i hånd. http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/telematics.html Jeg også, men SweetBMW fikser BT for meg til helgen. Får høre med han i samma slengen om dette kan aktiveres. Har verken internett eller assist i bilen. Mulig det ikke er tilgjengelig i Norge? Har iDrive CIC (business) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 5, 2015 Share Skrevet Februar 5, 2015 Ja internett og assist med TCU har jeg forstått ikke er tilgjengelig i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvakkster Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Ingen TCU på min tydeligvis. Fikk god hjelp av Sweetbmw igår og ettermonterte BT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Poster igjen; På min E46 står det to koder jeg ikke skjønner;S8SPA Control unit COPS915A Delete clear coatBilen min har klarlakk, det vet jeg. Skjønner noen hva disse betyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 COP=coil on plug modul (bmw sitt tenningssystem) sistnevnte er bil levert uten beskyttelsesfolie for transport til leverandør Kaiakk reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 COP=coil on plug modul (bmw sitt tenningssystem) sistnevnte er bil levert uten beskyttelsesfolie for transport til leverandør Takker Tenkte det var noe sånt, ettersom bilen har klarlakk (heldigvis). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Jaja, har sjekket haugevis med biler på den siden, men noen få ganger så kommer det ingenting av utstyr. Rart.. Men takk! Til den ene bilen jeg har prøvde jeg flere ganger, og etter 6 forsøk kom det opp. Hos meg jobbet dataen lenge 10 - 15 sek. før det kom noe info opp. Den andre bilen kom det info opp nesten med en gang. (3 - 5 sek.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2015 Ja, har merket selv at noen bare ikke vil. Skal se om jeg ikke oppdaterer førsteposten med noen alternative sider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 COP=coil on plug modul (bmw sitt tenningssystem) sistnevnte er bil levert uten beskyttelsesfolie for transport til leverandør Så når jeg har følgende utstyrskode: S1CAA Selection of COP relevant vehicles Hva betyr det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 Har et par spørsmål til disse punktene på utstyrslisten på min e61, importbil fra Tyskland: S843A Leistungsreduzierung Power reduction Er dette en reduksjon fra 177hk til 163hk på motor? S544A Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. Cruise control with brake function Hva gjør bremsefunksjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2015 1. Ja. 2. Den holder farten på cruise-kontrollen konstant, selv i nedoverbakker. Om du sakker farten ned med cruise-kontrollen vil bilen bremse ned til valgt hastighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet Mai 8, 2015 Share Skrevet Mai 8, 2015 Takk, awt. Er vel bare en programmering den effektreduksjonen da regner jeg med. Går det an å oppheve denne tru? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2015 Ja, det er mulig, men det er litt mer omfattende enn "vanlig" koding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakimt94 Skrevet Juni 5, 2015 Share Skrevet Juni 5, 2015 Hei! Ny her på forumet. Prøvde å få til den der russiske nettsiden for å finne ut av hvilket utstyr som er i bilen men kom meg ikke videre. Kjøpte bilen sist helg å det hadde vert gøy å vite hva som er av ekstra utstyr i bilen De 7 siste nummerene i chassisnummeret er :C081787 Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 6, 2015 Share Skrevet Juni 6, 2015 Se på bmwarchive.de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå