smiley87 Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 (endret) Sliter med en skikkelig hylelyd som kan sammenlignes med slakk viftereim som øker med turtallet på motoren, men kan også forsvinne eller dabbe av når jeg slakker av.Jeg har skiftet både multireima og den til ac'en, samt begge strammerne og et løpehjul. Men dette ble en dyr affære uten at lyden forsvant! Det jeg funderer på er om lyden kan komme fra AC'en eller vannpumpa? Noen som har en idé om hva det kan være? Eller som har hatt samme problemet selv? Endret November 25, 2014 av Bjornar87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 12, 2014 Share Skrevet November 12, 2014 Du kan starte motoren uten reimene på, for å teste litt. Så dette må du helt og holdent feilsøke selv, ingen her kan gjette seg til hva som er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet November 12, 2014 Share Skrevet November 12, 2014 Har du forsøkt å koble ut AC kompressor med knappen i kupeen? Det gjorde jeg, og synderen var klimakompressoren. Ble byttet, og lyden var vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet November 12, 2014 Forfatter Share Skrevet November 12, 2014 Jeg er klar over at jeg må feilsøke selv, Otis. Men jeg ville sjekke om noen andre også hadde vært bort i samme problemstilling. Har prøvd å slått av AC'en ja johanngj, men ingen forandring. Får vel bare sette av en dag å gjøre som du sier Otis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet November 15, 2014 Share Skrevet November 15, 2014 Setter fingeren på vibrasjonsdemperen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 15, 2014 Share Skrevet November 15, 2014 Hvis du skrur av AC inne i bilen så er det vel bare reimhjulet på kompressor som går rundt og ikke hele kompressoren. Med knappen på klimapanel så settes vel strøm på clutchen trodde jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet November 24, 2014 Forfatter Share Skrevet November 24, 2014 Ny oppdatering: Bilen ble startet og kjørt litt på turtall uten reimene, og lyden er der fortsatt. Legger ut en video slik at dere også kan få høre lyden: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 24, 2014 Share Skrevet November 24, 2014 Turbo som kviner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 24, 2014 Share Skrevet November 24, 2014 Høres nesten litt sånn ut. ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet November 25, 2014 Forfatter Share Skrevet November 25, 2014 Da er denne saken løst. Viste seg at det var boltene til turbo/manifold som hadde løsnet etter jeg byttet manifolden. Var rett og slett pakningen som plystret.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå