ESveen Skrevet November 14, 2014 Share Skrevet November 14, 2014 (endret) BMW E36: Kom over denne bilen hos en forhandler i Trondheim og kjøpte den tvert. Var på jakt etter en bruksbil med hengerfeste/touring/manuell til en billig penge. Bilen hadde en eier fra 2002 og kun 136.000km på telleren. Bilen har bra historikk fra Strandveien Auto med årlig servicer og mye nytt de siste årene. Liker godt at bilen er urørt og original. Bilen er strøken innvendig. Slik skal den forbli i mitt eie. Det negative er røyklukt og noen små rustflekker rundt omkring. Bilen er tidligere tectylert og har berget bra. Lite rust til E36 å være. M43b18 motoren er helt uten tikking og går som ei kule. Har handlet inn følgende: Nye vinterdekk 195/65-15 Orange blinklys fram Nye viskere fram/bak Ny rute byttes neste uke Olje/oljefilter Klimafilter og rensespray (mot røyklukt) Luftfilter Begge reimer i framkant (morken) Ny innsugsbelg (tapet) Nye dempere på bakluke Bilder: Endret September 21, 2015 av ESveen Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 14, 2014 Share Skrevet November 14, 2014 Gratulerer med flott og strøken E36 Begynner å bli sjeldene disse også nå, og de få som er igjen er som regel herja. De fortjener å bli tatt vare på disse også ESveen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet November 30, 2014 Forfatter Share Skrevet November 30, 2014 Service: Kanskje ikke det mest spennende, men fikk tatt en service på bilen i dag. Byttet microfilter, oljefilter, olje, luftfilter, innsugsbelg, dempere i bakluke og visker bak. På onsdag får bilen ny frontrute og nye viskere fram. Da gjenstår bare å bytte reimene i framkant. Bilen fikk seg en vask og oppsmøring av låser og dørhengsler. Noen som har tips om hvorfor vifta ikke starter før etter ett min? Uavhengig om du manuellt kjører opp farten eller setter på defrost. Bilen har to soners klimapanel. Ellers er det en fantastisk bil og kjøre. Perfekt bruksbil. Ostnes og santho96 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 Det kan vel være noen av de motstand sensorene som kødder litt, da vil vifta virke kun på full guffe eller etter en stund. Typisk at disse tuller det til på eldre E36 og E34, vet dessverre ikke hvor de sitter på disse bilene. Ellers er det godt å se at bilen blir tatt godt vare på, er fint å se en helt original E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 Denne har jeg gått glipp av. Dette var jo en fykende fin e36 du har fått deg her. Jeg har bestandig likt e36 godt,og når jeg ser en sånn som dette i den tilstanden blir jeg glad.. Har alltid sagt at jeg har lyst på en e36 som er original men det er jo et styr å få tak i. Utrolig lettkjørte og gode å kjøre e36 synes jeg. Uansett ,post ut bilder og tekst . Selv en 318i e36 er hyggelig lesestoff i disse førjulstider... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Takk for tipset Fredrik, får google litt en kveld. Jævlig kjipt når jeg glemmer dette, kaster meg i bilen og innser at rutene dugger sakte igjen uten at vifta starter på ett minutt. Sveigis: Takk for det, bilen er i sjelden bra stand. Føles tight og kompakt og ikke minst hel. 318i med M43 er skuddsikert, men en motor som krever turtall. Den eneste ulempen er i overkant høyt turtall i 90km/t i 5 gear. Bilen brukes for det meste i byen og da passer motor/gear bra sammen. Som du sier lettkjørt. Siden sist har bilen fått ny rute og viskere fram. Bare det får bilen til å framstå ny. Særlig viktig i vintermørket med dårlige originale lys. En stor kontrast til LED hovedlysene på I3'en som gir dagslys døgnet rundt. Ellers ble det en liten handletur på Strandveien. Ny gearkule i skinn, kopp til hengerfeste (som desverre var utgått i rød!) og en ny mappe til servicehefte. Fint skal det være....! Ryddet i papirene og fant to bevis på tidligere tectylering. Forklarer kanskje fraværet av rust i karrosseriet. Fikk skrevet ut servicehistorikken fra Strandveien. 6 sider med mye nytt siden 2006. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Sånne ting er gøy å ha det du har kjøpt deg.. Ja,understellsbehandling ,er gull verdt på eldre biler .Det kan være et røsk i lommeboken der og da men enn ser jo her at det lønner seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 10, 2014 Share Skrevet Desember 10, 2014 Du har jo fått deg ei perle her Kunne ønske min E36 var like rustfri. Hvordan er den å kjøre når den får mye last? Uansett, følger med her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Januar 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2015 Takk for det. Har ikke kjørt så mye med last enda. Men det er noen foringer/dempere som er slitne i bakstillinga. Ligger ikke 100% på veien, særlig i sving. Noen som har original cd-spiller til E36 i god stand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 21, 2015 Forfatter Share Skrevet September 21, 2015 Denne bilen er til salgs. Noen rustflekker her og der, coupevifta bruker litt tid på å starte av og til samt pixelfeil på cd-spiller når det er kaldt. Nye vinterdekk i fjor på originalfelger, god bil å kjøre som starter uansett. Bilen er helt original. Hengerfeste. Påkostet nye skiver/klosser bak og ny calipper venstre side bak da denne hang. Selges for 20.000kr/bud eks. omreg. Takontakt på 97 47 27 61. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå