niklasf91 Skrevet November 22, 2014 Share Skrevet November 22, 2014 monterte 100w xenon i fjærlysene på en e61 i dag. Det lyser fint i starten men så begynner det og blinke litt og rele starter å lage en høy tikke lyd konstant. Jeg prøvde og ta styrestrøm rett fra batteriet og da er det ingen tikking...? Noen som vet hva son er grunnen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 22, 2014 Share Skrevet November 22, 2014 Er kitet digitalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklasf91 Skrevet November 22, 2014 Forfatter Share Skrevet November 22, 2014 Det er ikke digitalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 22, 2014 Share Skrevet November 22, 2014 Tror du har for lite last på kretsen. Da skjønner ikke LCM hva som skjer. Du må å kanskje få på mer last på langlys uttaket fra LCM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklasf91 Skrevet November 22, 2014 Forfatter Share Skrevet November 22, 2014 Hva betyr og ha for lite last på kretsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 22, 2014 Share Skrevet November 22, 2014 Det blir forbrukt mindre watt i den kretsen på langlys enn hva bilen (LCM) forventer. Dette skjer siden du koblet dette med rele. Jeg antar dette er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 22, 2014 Share Skrevet November 22, 2014 Jeg har samme problemet på E39 men som Otis sier så løser det seg med mer last på kretsen. Jeg bruker slike 50w resistore som dette, de har også H7 plugg så de er plug and play ihvertfall på E39. Husk å skru de i metall for de blir veldig varme. http://www.ebay.com/itm/H7-LED-Light-Xenon-HID-HeadLight-Fog-DRL-No-Error-Resistor-Wiring-Harness-Socket-/361121685689 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklasf91 Skrevet November 22, 2014 Forfatter Share Skrevet November 22, 2014 (endret) Så hvis jeg kobler uten rele så vil det fungere fint? Men er det ikke bedre at ballastes får strøm rett fra batteriet? Dere tenker kansje på canbus styringen? Jeg har kodet vekk all canbus på langlysene før jeg satt opp xenon. Endret November 22, 2014 av niklasf91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 22, 2014 Share Skrevet November 22, 2014 Tror ikke du skal koble 100w ballaster på originalstikket. Det du har gjort med rele høres riktig ut for min del men det høres jo ut som at pæresjekken fra canbus fremdeles er aktiv siden problemet forsvinner når du tar styrestrøm fra annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklasf91 Skrevet November 22, 2014 Forfatter Share Skrevet November 22, 2014 Får ta fram pc-en senere i dag og ta en ny sjekk på pæresjekken! Var og kodet inne på den modulen noen dager siden, kan jo hende at noen ting har endret seg tilbake:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklasf91 Skrevet November 22, 2014 Forfatter Share Skrevet November 22, 2014 da har jeg tatt en ekstra titt i modulen, og canbus er deaktivert fortsatt. Men jeg fant ut en ting, hvis man ruser motoren så stopper de og blinke i 2 sekunder etter turtallet har falt og så starter de og tikse igjen. Sier dette dere noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 22, 2014 Share Skrevet November 22, 2014 Jeg er 100% sikker på at mitt svar er korrekt. Canbus / pæresjekk har ikke noe med dette å gjøre. LCM registrerer ikke noe last eller ikke målbar last. Det virker som LCM uansett sender strøm i kretsen for å sjekke noe, derfor blinking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 22, 2014 Share Skrevet November 22, 2014 Det er jeg som blander begrepene her. Men som sagt lenger oppe så kan du prøve med 50w resistore på fjernlys stikkene , disse simulerer en 55w halogen fjernlyspære og lurer LCM til å tro at det sitter ei pære der. Husk at den eneste lasten du har nå er noen mA som går til styrestrøm på reelet. http://www.ebay.com/itm/H7-LED-Light-Xenon-HID-HeadLight-Fog-DRL-No-Error-Resistor-Wiring-Harness-Socket-/311185700221?vxp=mtr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklasf91 Skrevet November 23, 2014 Forfatter Share Skrevet November 23, 2014 Det virker jo logisk dette med LCM, men når man kjører så tikser ikke releet, kun på tomgang. Det er det jeg stusser over! Men disse resistorene, får man de et sted i Norge så slipper jeg og måtte vente flere uker på ebay varer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 23, 2014 Share Skrevet November 23, 2014 Kanskje LCM bare sjekker når bilen står stille, jeg vet ikke. Eller kanskje du har litt dårlig kontakt til styrestrømmen slik at med litt turtall på bilen så går det akkurat. Uansett så tror jeg at jeg ville prøvd med 50w resistore. Husk å skru de i metall for de blir god og varme. http://www.ekstralys.no/products/pp-motstand-2-stk- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå