Gå til innhold

Beslaglagt førerkort

stoltbmwelsker
 Share

Anbefalte innlegg

Er du i prøvetid på førerkortet?

Isåfall er jeg redd du må belage deg på buss i de neste 6 mnd fremover..

Jeg mistet ikke lappen på plassen men noen måneder senere, når juristen hadde funnet ut at det var uaktsomt(noe det er). Og i prøvetid på førerkort SKAL man miste førerkortet i 6-12 mnd ved uaktsom kjøring.

Så lenge du ikke har hatt kontroll over kjøretøyet er det dessverre uaktsomt...

Husk, det er fartsGRENSE, man skal ikke kjøre den farta om forholdene tilsier man ikke kan det, noe det tydeligvis var tilfellet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du kjørte i 60 km/t, men siden du har bakhjulstrekker så det var vanskelig - men likevel skulle du på død og liv holde 60 km/t. Du sier at du dermed fikk sleng på bilen, og at det ¨naturligvis¨ ikke er din skyld. Første spørsmål her er jo da: Hvor rævva vinterdekk har du faktisk?

Har du i det hele tatt hørt om vegtrafikkloven? Der står rett fram, helt klart og tydelig i 1 avsnitt av § 6. Fartsregler, så en hver idiot skal kunne skjønne det: 

Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet.

Noe av dette du faktisk ikke forstår? Nei, nettopp.

Så derfor, istedet for å spille den stakars ungen som har mistet isen sin i bakken og vil ha en ny - kan du faktisk si det som det er: Du slædda rundt og ble tatt av en sivil, men er så forbanna dum at du tror juristen ikke rekker saken din og vil droppe hele greia om noen uker. Nå på denne årstiden vil jeg ikke tro at køen hos jurister er så ille siden det ikke er feriesesong, så istedet for å få strafferabatt for å legge deg padde flat med en gang - så får du nå full straff. Gratulerer, håper det svir.

Hvorfor hisser jeg opp sånn på dette, alle har da slæddet med bilen i ny og ned?

Det er helt riktig, men jeg har såpass med vett at jeg ikke gjør det forran en sivil. Og hadde jeg gjort det, så hadde jeg lagt meg padde flat. Ikke vært en vanskelig jævel som griner om det på forum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i prøvetid på førerkortet?

Isåfall er jeg redd du må belage deg på buss i de neste 6 mnd fremover..

Jeg mistet ikke lappen på plassen men noen måneder senere, når juristen hadde funnet ut at det var uaktsomt(noe det er). Og i prøvetid på førerkort SKAL man miste førerkortet i 6-12 mnd ved uaktsom kjøring.

Så lenge du ikke har hatt kontroll over kjøretøyet er det dessverre uaktsomt...

Husk, det er fartsGRENSE, man skal ikke kjøre den farta om forholdene tilsier man ikke kan det, noe det tydeligvis var tilfellet her.

Har prøvetid ja :( fikk lappen for 3 måneder siden. Har gratis advokat gjennom forsikringsselskapet, skal sette han i arbeid i morgen tenker jeg :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du kjørte i 60 km/t, men siden du har bakhjulstrekker så det var vanskelig - men likevel skulle du på død og liv holde 60 km/t. Du sier at du dermed fikk sleng på bilen, og at det ¨naturligvis¨ ikke er din skyld. Første spørsmål her er jo da: Hvor rævva vinterdekk har du faktisk?

Har du i det hele tatt hørt om vegtrafikkloven? Der står rett fram, helt klart og tydelig i 1 avsnitt av § 6. Fartsregler, så en hver idiot skal kunne skjønne det: 

Så derfor, istedet for å spille den stakars ungen som har mistet isen sin i bakken og vil ha en ny - kan du faktisk si det som det er: Du slædda rundt og ble tatt av en sivil, men er så forbanna dum at du tror juristen ikke rekker saken din og vil droppe hele greia om noen uker. Nå på denne årstiden vil jeg ikke tro at køen hos jurister er så ille siden det ikke er feriesesong, så istedet for å få strafferabatt for å legge deg padde flat med en gang - så får du nå full straff. Gratulerer, håper det svir.

Hvorfor hisser jeg opp sånn på dette, alle har da slæddet med bilen i ny og ned?

Det er helt riktig, men jeg har såpass med vett at jeg ikke gjør det forran en sivil. Og hadde jeg gjort det, så hadde jeg lagt meg padde flat. Ikke vært en vanskelig jævel som griner om det på forum. 

Altså jeg forstår at du har et meget sterkt behov for å vise deg frem på forum gjennom umodne hersketeknikker. Jeg skal dessverre ikke gidde å synke på ned på ditt nivå med å snakke stygt, men heller forklare saken så kanskje hjernen din kan få reflektert over saken. Jeg kjørte i 60km ja. Jeg kom til en sving hvor det var glattere enn det hadde vært tidligere. Jeg hadde 4 gir og hadde gassen trygt ned. Bilen fikk sleng og slang over i andre kjørefelt og jeg stoppet moment etter det. Det var ikke noe jeg med vilje ønsket å fremkalle. 

Sivilen lå ikke bak meg. Det lå en bil mellom meg og sivilen. Jeg legger meg ikke padde flat når jeg vet ikke har gjort noe galt, det skjønner vel du og regner jeg med? 

Jeg kommer ikke her for sympati. Jeg vet at det som skjedde var et resultat av at jeg mistet kontrollen over kjøretøyet. Jeg bare lurt på hva som skjer de neste ukene, da jeg har hørt at jeg kan få lappen tilbake etter 3 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke la ut sladd med vilje, har du jo kjørt for fort/akselerert for mye, det må vell du og se? For ellers hadde det aldri skjedd.

Er ikke sånn at alle biler som har kjørt den plassen på likt med deg, at det samme skjedde dem? Det tviler jeg sterkt på.

Mister man kontroll på kjøretøyet har man vært uaktsom i trafikken, som dessverre er ca umulig å komme seg bort ifra.

Det som kan variere er hvor mye straff man får. Men det heter at man skal straffes med 6-12 mnd sperring på føring av all motorvogn(elns) når man er innenfor prøvetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg forstår at du har et meget sterkt behov for å vise deg frem på forum gjennom umodne hersketeknikker. Jeg skal dessverre ikke gidde å synke på ned på ditt nivå med å snakke stygt, men heller forklare saken så kanskje hjernen din kan få reflektert over saken. Jeg kjørte i 60km ja. Jeg kom til en sving hvor det var glattere enn det hadde vært tidligere. Jeg hadde 4 gir og hadde gassen trygt ned. Bilen fikk sleng og slang over i andre kjørefelt og jeg stoppet moment etter det. Det var ikke noe jeg med vilje ønsket å fremkalle. 

Sivilen lå ikke bak meg. Det lå en bil mellom meg og sivilen. Jeg legger meg ikke padde flat når jeg vet ikke har gjort noe galt, det skjønner vel du og regner jeg med? 

Jeg kommer ikke her for sympati. Jeg vet at det som skjedde var et resultat av at jeg mistet kontrollen over kjøretøyet. Jeg bare lurt på hva som skjer de neste ukene, da jeg har hørt at jeg kan få lappen tilbake etter 3 uker. 

Jeg bruker da overhodet ikke noe hersketeknikk. Det at du ikke kan kjøre bil (og tydeligvis ikke kan noe særlig om trafikkregler), er på din kappe. Eneste jeg har gjort er å poengtere det, men det brant vist litt i bakenden hos deg. Hadde du iallefall kjent til juss, burde du vist at ting du gjør får konsekvenser.

Og til slutt, ikke kom her med det våset om at det ikke var med vilje. Tror du virkelig ikke UP klarer å se forskjellen på en som slædder og en som faktisk er uheldig og mister kontrollen? 

Endret av Gewinde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker da overhodet ikke noe hersketeknikk. Det at du ikke kan kjøre bil (og tydeligvis ikke kan noe særlig om trafikkregler), er på din kappe. Eneste jeg har gjort er å poengtere det, men det brant vist litt i bakenden hos deg. Hadde du iallefall kjent til juss, burde du vist at ting du gjør får konsekvenser.

Og til slutt, ikke kom her med det våset om at det ikke var med vilje. Tror du virkelig ikke UP klarer å se forskjellen på en som slædder og en som faktisk er uheldig og mister kontrollen? 

ta deg en stor kanebolle, og slutt å vær smartass. en kid spør om råd, men du har tydeligvis bare nedrakking å gi.  

til tråstarter, så ville nok jeg ha sakt at du kjørte der litt tidligere og og da var det ikke glatt, du ga litt gass for ikke å havne i grøfta men endte opp i det andre kjørefeltet. legg deg litt flat, prat med måte og vær saklig og oppegående. 

men over til det som kommer til å skje er at du får et brev i posten om å møte opp i retten/ eller at det ikke var nok bevis mot deg. må du møte opp i retten forklarer du som over, forran et "panel" som består av 3 personer. måten du sier ting på kan være avgjørende får dems besluttning. 

good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjørte ikke etter forholdene, ellers hadde det ikke skjedd. Det skal man alltid gjøre, uansett bil, forhold og dekk. Spørsmålet er jo om det hadde holdt med en irettesettelse, hadde du vært en mann på 48 år i en Avensis hadde du antakeligvis ikke mistet førerkortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller nøytralt her og tar ikke noens parti.

Men til deg Gewinde: Bare fordi du tydeligvis har solgt smør, uten å få betalt, så trenger du ikke å komme med gjetninger og stygt språk på forumet her. Vi har lite folk som svarer uhyggelig heldigvis, så ikke framprovoser det med å være småfrekk. Jeg skjønner hva du mener, men hvis trådstarter helt ærlig ved et uhell mistet kontrollen over bilen, så er det ikke noe særlig at du beskylder han for å ligge på turtallskutt å slædde fremfor sivilen som en annen idiot. Desverre så er disse bmw'n utrolig lett å få uprovosert sleng på hvis det glatt ute. Har fått det selv, og på meg hvertfall så slår ratte refleksen inn, og da ser det jo gjerne ut som man prøver å ha det gøy når man egentlig prøver å rette opp bilen.

Og til deg trådstarter: Hvis det er sånn at du faktisk prøvde å ligge brei, og ble tatt, så kommer du til et forum med falsk forklaring at det var et uhell (For det er mange som gjør det), så har du bare med å betale den lokale bussen penger for å komme deg på jobb :D Hvis det var et uhell så får du forklare det i retten så ærlig som mulig. Ikke overdriv på noen felt, ikke kom på falske forklaringer, bare si det nøyaktig som det skjedde, så er det ingenting mere du kan gjøre. Men når en først gjør noe ulovlig, og vet hva konsekvensene er, og blir tatt opp på det hele, ja da får du være mann nok til å ta straffen.

Endret av FoXy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...