Kjetel Varhaug Skrevet Desember 6, 2014 Skrevet Desember 6, 2014 har en bmw 520i e39 96 mod. har et problem og det er det at den akselererer ikke skikkeligt før 4000 omdreininger. jeg blir dratt ifra av en polo før jeg når 4000 omdreininger.. fikk bekjed om det kansje var kamakselsensor men byttet den og den går like dårligt... vet noen hva probleme kan være? kom med ale forslag!
bmwmann24 Skrevet Desember 6, 2014 Skrevet Desember 6, 2014 Rekke 6 motorer kikker jo fra 4000rpm og opp:p
SweetBMW Skrevet Desember 6, 2014 Skrevet Desember 6, 2014 Luftmassemåler kan jo være noe. Kan være en ide og ta diagnose.
Kjetel Varhaug Skrevet Desember 6, 2014 Forfatter Skrevet Desember 6, 2014 fekk 0 feil på diagnose, lmm er heil i orden!
bmwmann24 Skrevet Desember 6, 2014 Skrevet Desember 6, 2014 (endret) Har du kjørt andre rekke rekke seksere? Slik at du kan sammenligne litt. Det er jo kjennsgjerning at det ikke skjer en dritt før 4000rpm opnås. Jeg hadde forøvrig og gåen lmm, men det sa ikke diagnosen noe om, da luftmassemåler hadde spenning så trodde vel diagnosen at alt var i orden. Bil ble bra da jeg bytta ut den. Endret Desember 6, 2014 av bmwmann24
Kjetel Varhaug Skrevet Desember 7, 2014 Forfatter Skrevet Desember 7, 2014 eg kan prøva å bytta lmm, å se, ja eg har en kompis så he same bil, bare 99 mod, men den går som en normal 520...
bmwmann24 Skrevet Desember 7, 2014 Skrevet Desember 7, 2014 Det er jo aldri feil å ta en stor service på bilen. Dine symptomer minner greit om tett luftfilter, dårlige plugger, gammelt bensinfilter osv. Koster mindre enn luftmassemåler. Den bør du kjøpe fra e-bay. Koster jo masse herrens tusen kroner for en ny lmm:)
CrZyWiz Skrevet Desember 7, 2014 Skrevet Desember 7, 2014 Meget dårlig tips og anbefale billig uorg. LMM. LMM er IKKE LMM uansett hvor du kjøper.
Kjetel Varhaug Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Skrevet Desember 8, 2014 hva med hvis jeg kjøper orginal lmm på bavaria?
bmwmann24 Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 (endret) Meget dårlig tips og anbefale billig uorg. LMM. LMM er IKKE LMM uansett hvor du kjøper. Jaha, og hvorfor det? Min fungerer helt fint. Alle verdier er jo like med uorginal. Avgass, HC osv osv. Mange på verkstedet her kjører uorginal, ingen har hatt noen problemer. Kanskje det spiller en rolle om man har 2014 mod, men det gjelder ikke her. Endret Desember 8, 2014 av bmwmann24 stig. reagerte på dette 1
stig. Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Meget dårlig tips og anbefale billig uorg. LMM. LMM er IKKE LMM uansett hvor du kjøper. Uansett åssen du vrir å vender på det så er vel en LMM fortsatt en LMM uansett hvor billig den er, åjoda,veit noe ebay greier kan være litt "sådær" men de LMM jeg har kjøpt på ebay har fungert utmerket.
[P-Man] Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Jeg har hatt samme problemet på min 2001 520i M54. står å hopper som ei gammal snekke på tomgang, virker som den går på 5syl under 4000rpm. har prøvd å bytte alt av sensorer og lmm, vanosen og det hele....ble ikke kvitt problemet så det endte med å bytte motor, men det hjalp ikke det heller hadde bilen inne på merkeverksted flere ganger, men enten så gadd dem ikke å sette seg inn i det, eller så kan dem ingenting .....så det hjalp meg heller ikke. hver gang jeg byttet en komponent som f.eks veivhus-ventilasjon, så gikk bilen greit i et par minutter for så å gå tilbake til fuskingen igjen. nå er jeg egentlig passe lei hele greia, men tenkte å gi det et siste forsøk med å bytte bensinfilteret for det er vel det eneste på den bilen som ikke er byttet enda. da har dere hvertfall fått høre hvor gæærnt det kan gå, og kanskje noen av dere har noen tips om hva det kan være, eller har opplevd det samme selv
bmwmann24 Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Uansett åssen du vrir å vender på det så er vel en LMM fortsatt en LMM uansett hvor billig den er, åjoda,veit noe ebay greier kan være litt "sådær" men de LMM jeg har kjøpt på ebay har fungert utmerket. Er jo tross alt bare et rør med noen tråder inni. Elektronikken er uansett laget i kina så der er ikke bosh bedre en andre:)
CrZyWiz Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Er jo tross alt bare et rør med noen tråder inni. Elektronikken er uansett laget i kina så der er ikke bosh bedre en andre:) Nei dere kan jo tro det. På lik linje som endel andre vrangforestillinger dere har. Men disse jallamålerne viser sjeldent samme/riktige verdier som en org./borsch. Visst de i det hele tatt virker. At dere ikke vet bedre, og selv ønsker og kjipe på vitale deler. Så ikke anbefal det til folk som faktisk er interessert i å bli kvitt problemer. Ta en titt i dieseltråden til TRF visst dere fortsatt skal kverulere på det. Hpi og Julianv reagerte på dette 2
Hpi Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Er jo tross alt bare et rør med noen tråder inni. Elektronikken er uansett laget i kina så der er ikke bosh bedre en andre:) Jobber du på et bilverksted? CrZyWiz reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå