Julianv Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Uorginal LMM funker stort sett veldig dårlig.. Og de jeg har fått som "funker" gir feile data så bilen går ikke som den skal. På 330'en var jeg igjennom 4 uorginale LMM på under 1 år. Alt gikk på reklamasjon heldigvis. Ny orginal gjorde susen Der målte de uorginale helt forskjellige verdier alle sammen, ene sa 9kg på tomgang, neste sa 19. Orginal la seg på 16 som var korrekt ifølge INPA.
stig. Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Nei dere kan jo tro det. På lik linje som endel andre vrangforestillinger dere har. Men disse jallamålerne viser sjeldent samme/riktige verdier som en org./borsch. Visst de i det hele tatt virker. At dere ikke vet bedre, og selv ønsker og kjipe på vitale deler. Så ikke anbefal det til folk som faktisk er interessert i å bli kvitt problemer. Ta en titt i dieseltråden til TRF visst dere fortsatt skal kverulere på det. jeg har byttet på egen bil 3 ganger ( 3 forskjellige biler) 2 av dem hadde jeg i et par år , å de måtte igjennom eu med avgass osv, ikke var forbruket å klage på og motor gikk klokke reint, så jeg ser ikke problemet.. at andre folk ikke har fått det til/vert uheldig, ikke mitt problem, men hos meg har det fungert kjempe fint vertfall.
Kjetel Varhaug Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Skrevet Desember 8, 2014 eg fekk tak i orginal lmm bytte imårå å ser, bytte og bensinfilter å veivakselsensor!
powerfulglenn Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 bytt det som er billigst Tennplugger som er fra bosch eller et bra merke Jeg hadde mye kaos med min også, men alt ble så mye bedre etter tennplugg bytting Så prøv det først og evt se om katta de er dårlig ¨'
bmwmann24 Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Jobber du på et bilverksted? Student ved et verksted.
bmwmann24 Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Sikkert best å få tak i original, men ny er dyrt og brukt har man jo ingen garanti for. Hvorfor har ingen av oss problemer med bilene, om uorginal er så jævla dårlig. Alle bilene er godkjennte og uten feilmeldinger på diagnose.. Så da funker det jo greit nok for oss. Understells-deler kjøper jeg så tilnærma originalt som mulig. stig. reagerte på dette 1
Julianv Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Man får gode priser på orginal Bosch LMM fra utlandet Omtrent samme pris som uorginal i Norge. Da er ikke valget vanskelig. Motorer har virkelig ikke godt av å gå på feil blanding over lang tid. Grunnen til at du ikke får opp feilmelding er fordi den uorginale er "innenfor" verdiene, men ikke optimalt. Er overraskende godt slingringsmonn på akkurat det, spesielt biler før 2004-ish. Min gikk "fint" med en uorginal LMM, men ved tyning fikk jeg opp feilmelding. Ved videre diagnose og utlesing av live-data kom det fint fram at ting ikke var helt bra. Kunne se det godt på både tennplugger og eksosventiler at denne motoren gikk veldig magert.
Hpi Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Ja en ser det samme på en sliten original LMM, ingen feilmeldinger eller rare utslipp men derimot en bil som ikke går optimalt og hvor responsen er dårligere enn den skal være. Min gamle utslitte Bosch LMM viste ca 420mg mens den skulle vise ca 500mg. Forskjellen i kjøreopplevelse er enorm Julianv reagerte på dette 1
CrZyWiz Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 (endret) Sikkert best å få tak i original, men ny er dyrt og brukt har man jo ingen garanti for. Hvorfor har ingen av oss problemer med bilene, om uorginal er så jævla dårlig. Alle bilene er godkjennte og uten feilmeldinger på diagnose.. Så da funker det jo greit nok for oss. Understells-deler kjøper jeg så tilnærma originalt som mulig. Så dere 2 er representabelt for resten av verden? Det er ikke mindre en 2-3 andre bare i tråden her som har motsatte erfaringer. I dieseltråden til TRF finner du enda flere, med konkret info om hva disse jallamålerne ikke måler. Dra hodet opp av jorda! Selv om du overlever narkotikamisbruk, så trenger du ikke anbefale det til andre. Satt på spissen. Endret Desember 8, 2014 av CrZyWiz Julianv reagerte på dette 1
stig. Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 (endret) Så dere 2 er representabelt for resten av verden? Det er ikke mindre en 2-3 andre bare i tråden her som har motsatte erfaringer. I dieseltråden til TRF finner du enda flere, med konkret info om hva disse jallamålerne ikke måler. Dra hodet opp av jorda! Selv om du overlever narkotikamisbruk, så trenger du ikke anbefale det til andre. Satt på spissen. ja så da er vi 2 som synes det er greit og kjøpe fra utlandet, og du/dere er da 2-3 imot, det er omtrent halvparten det da her på denne tråden, det er rart dere er verdensrepresentanter da?. ikke rart du har fått rykte på deg for og være sjefskverulanten på bimmers når du driver sånn du gjør. å sannheten er det at å kjøpe på ebay er ikke noe verre en og kjøpe på si ,feks bilxtra eller mekonomen, så hvis du har tenkt til og dømme alle i landet her som handler på slike steder, ja da trur jeg kansje du kan dra huet opp av bakken for og lukte på blomstene . Endret Desember 9, 2014 av stig. bmwmann24 reagerte på dette 1
Julianv Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 Nå sier han jo ikke at det er utland-varer som er problemet, det er uorginale/alternative varer som er problemet. Man får orginale fra andre deler av verden og vet du. Og vis du faktisk tar å leser ut alle live-verdier så ser du hva vi snakker om og Ja de "funker", men de funker ikke godt nok. Kan se om jeg får rotet fram alle screenshots av live-verdiene samt bilder av eksosventiler og tennplugger, vis jeg ikke har slettet alt.
stig. Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 Nå sier han jo ikke at det er utland-varer som er problemet, det er uorginale/alternative varer som er problemet. Man får orginale fra andre deler av verden og vet du. Og vis du faktisk tar å leser ut alle live-verdier så ser du hva vi snakker om og Ja de "funker", men de funker ikke godt nok. Kan se om jeg får rotet fram alle screenshots av live-verdiene samt bilder av eksosventiler og tennplugger, vis jeg ikke har slettet alt. det er et sakelig og godt poeng,å jeg har skjønt hva du/dere har ment hele tiden jeg, er ganske så inneforstått med biler osv, da jeg er over snittet bilentusiast og tok fagbrev for noen år siden,så har stått min andel med huet under et panser ,hehe men nå er det jo snakk om biler som er 20år osv, å på de jeg har byttet (egne biler) så vil jeg personlig si at problemet har løst seg for meg vertfall, da motor har fin gange, går som den skal , og har samme forbruk som tidligere, og alle 3 av mine biler så var dette tilfellet . jeg sier ikke at alle alternativer på ebay er "gull og grønne skoger" men noe funker jo tydligvis, men det er det jo noen her som er litt for trangsynte til og forstå det er ganske viktig og skille på "ny" og "gammal" bil her også, da nyere er en hel del mer fintfølende en biler fra f,eks 94, men det og si at alt uorginalt er dritt blir totalt feil vertfall. bmwmann24 reagerte på dette 1
CrZyWiz Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 det er et sakelig og godt poeng,å jeg har skjønt hva du/dere har ment hele tiden jeg, er ganske så inneforstått med biler osv, da jeg er over snittet bilentusiast og tok fagbrev for noen år siden,så har stått min andel med huet under et panser ,hehe men nå er det jo snakk om biler som er 20år osv, å på de jeg har byttet (egne biler) så vil jeg personlig si at problemet har løst seg for meg vertfall, da motor har fin gange, går som den skal , og har samme forbruk som tidligere, og alle 3 av mine biler så var dette tilfellet . jeg sier ikke at alle alternativer på ebay er "gull og grønne skoger" men noe funker jo tydligvis, men det er det jo noen her som er litt for trangsynte til og forstå det er ganske viktig og skille på "ny" og "gammal" bil her også, da nyere er en hel del mer fintfølende en biler fra f,eks 94, men det og si at alt uorginalt er dritt blir totalt feil vertfall. Du som tydeligvis er trangsynt som ikke klarer å se noe utenom hva som funker på gammelt ræl\dine egne biler. Skal man feilsøke, så bruker man ordentlige deler. Men folk har helt klart forskjellige krav, og noen tar til takke med dårligere en andre.
Julianv Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 Jeg forstår jo godt hva du mener og På en gammel driter så er det kanskje ikke så nøye om alt er perfekt, men når man kjører en 3-liter med pustehjelp er det veldig viktig med rett blanding i alle fall. Du hadde nok sett det på live-verdier på dine gamle også, men om du merker det til og fra jobb er en annen sak Tror vi legge denne diskusjonen død nå, da dette egentlig ikke har noe med første-posten stig. reagerte på dette 1
stig. Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 Du som tydeligvis er trangsynt som ikke klarer å se noe utenom hva som funker på gammelt ræl\dine egne biler. Skal man feilsøke, så bruker man ordentlige deler. Men folk har helt klart forskjellige krav, og noen tar til takke med dårligere en andre. Rart du følte at det var deg jeg kalte trangsynt ? Eller føler du deg kansje truffet ?hehe Jeg er for begge deler jeg, både orginal og uorginal, hvorfor kjøre a6 når du kan ha a8? Jo fordi en a6 funker til sitt bruk det også. (Eller forstår vår sjefskverulant fortsatt ikke at alle andre ikke er som han ? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå