TonyX5 Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Jeg har nettop kjøpt en X5 2002, 3.0D, er super fornøyd med bilen! Den har orginal webasto montert i fra fabrikken i Tyskland, timer fungerer og vifte i bilen går når jeg starter webastoen. Jeg har latt den stå en halvtime, men når jeg går i bilen så er det ikke varm luft. Eieren før meg hadde aldri brukt webasto da den har stått i garasje hele tiden. Kan det være at det er noe som må aktiveres på webasto? Evt at jeg må dra innom BMW verksted? Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Hei, velkommen! Er du sikker på at webastoen starter? Hører du at det suser?Og står det AUX heat på skjermen? (Aux vent er kun ventilasjon). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonyX5 Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Takk for det! Og takk for svar! Ja den står å jobber/suser. Men kommer bare kjølig luft. Det står AUX vent. Men den er grå, så får ikke valgt/endret denne. Hva kan det bety? Hva må jeg gjøre for å få varme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Står varmeapparatet ditt på full varme før du går ut av bilen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Det spiller ingen rolle hva tempen er stilt inn på, den leverer 20 grader uansett. Tror det er forhåndsprogrammert. Blir motoren varmere da? Og kjenner du noe varme på slangene inn på torpedoveggen? Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk TonyX5 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Takk for det! Og takk for svar! Ja den står å jobber/suser. Men kommer bare kjølig luft. Det står AUX vent. Men den er grå, så får ikke valgt/endret denne. Hva kan det bety? Hva må jeg gjøre for å få varme? Er ikke denne AUX vent bare for å slippe inn luft? Altså om bilen står ute i solen. Så stiller man denne til å starte 20 min før man slutter på jobb for eksempel.Så starter viften å blåse kjøligere luft utenfra og inn i bilen for og få ned den stekende tempraturen i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Stemmer det Sjøbuse. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonyX5 Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Motoren blir ikke varmere heller, har merka at bilen er litt tung å starte etter en natt med 10-12 blå. Noen som vet om det er mulig å omprogramere/ettermonterte noe på webasto så man kan få varme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Man får vel ikke varmet motor med Webasto på BMW? Jeg kjøpte E61 med Webasto fordi jeg ansåg det som en stor fordel. I ettertid har jeg av BMW-forhandler (og også her inne mener jeg å huske) fått vite at Webasto på BMW kun er en dyr kupevarmer, den varmer ikke motor. Var noe med at BMW ikke ga Webasto tilgang til styring. Tipset jeg fikk var at var det riktig kaldt så var det beste å ikke bruke Webasto slik at man hadde mest mulig strøm til å starte og la bilen stå og gå litt. Føler meg en smule lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Den varmer og sirkulerer vann, det er utslag på min motortemp måler etter 30 minutt webasto. Ikke mye men tipper vannet holder 30-40 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Den varmer og sirkulerer vann, det er utslag på min motortemp måler etter 30 minutt webasto. Ikke mye men tipper vannet holder 30-40 grader.Min også, nåla går ofte til slutten på blå feltet. Men nå har ikke vi E60 da.. Mulig det er forskjell der. Men det er jo meningsløst om den ikke varmer motor... Men, bedre en en kald kupe og is på vindu. Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 (endret) TS sin webasto kan fint programmeres både hos BMW, GS og de fleste andre verksteder som har litt skikkelig apparat for dette. Det finnes nok også en privat personer som kan gjøre dette, ref diagnose tråden. AUX vent er bare kupè viften som starter og går. Det er ingen innstilling/justering for temp ved bruk av webasto drift, uten motor i gang. Forøvrig er det slik at E9x, Fxx og E6X, og sikkert flere av det nyere typen BMW, ikke har oppvarming av motor, ved bruk av Webasto, men bare kupè. Endret Desember 9, 2014 av Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Men har du både AUX Vent, og AUX Heat? Eller bare AUX Vent? Jeg er ganske blank på sånt når det gjelder E6x. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 På e6x, som TS ikke har, så har man en egen meny med auxiliary heater på idrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonyX5 Skrevet Desember 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2014 Har bare aux vent nå, men snakket med stamsaas, de skulle sjekek om det var mulig å ombygge til aux heat, så får vi se hva de finner ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå