Gå til innhold

Software oppgradering F10/11


John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kjenner til om det er kommet noen oppgraderinger til F10/11 som er produsert etter 1. september 2011, tenker her på operativsystemet til motor og gearkasse? Oppgraderinger har sikkert en sammenheng med mitt chassisnummer, må jeg opplyse om det så kan jeg skrive det inn.

 

Hva er eventuelt nytt?

 

Jeg har oppgradert softwaren til radio/telefon osv.

 

John Kr

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noe småtteri med girkasse vet jeg, men for å få en komplett oversikt til din så er det best å dra innom forhandler. Det kan være verdt å nevne at ikke alle VIL oppgradere bilen din uten at det er noe faktisk galt, da det er en risiko for at moduler kan dø under oppgradering. Denne er en kostnad DU som kunde vil måtte ta, og det blir du (burde i hvertfall) opplyst om når du spør :)

 

Prisen på oppgradering er heller ikke noe å kimse av. Jeg har fått pris på oppgradering til min E60 på 12000, og takket pent nei. Dette grunnet jeg har muligheten til å gjøre det selv. 

 

 

Tommi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at alt mitt ble oppdatert nårmde drev og feilsøkte låsproblemer i sommer. 2012 f11.

Det jeg merker nå er at når man legger inn sport og legger kassen i sport så girer den ned ett hakk. Det pleide den ikke å gjøre før, men det er vel det enste jeg har merket som forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt av BMW Service å oppdatere software uten at kunden belastes ved vanlig service. Modulene kan bli skadet hvis verkstedet koder og ikke har koblet til batterilader og sørger for en konstant spenning på ca min13V på batteriet under hele kodingen, heller skal den ikke avbrytes underveis. Det vil si at de gjør noe de ikke skal. 

 

Dette har jeg gjort på flere modeller og hvilke oppdateringer som finnes for hver modell har verkstedet oversikt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt av BMW Service å oppdatere software uten at kunden belastes ved vanlig service. Modulene kan bli skadet hvis verkstedet koder og ikke har koblet til batterilader og sørger for en konstant spenning på ca min13V på batteriet under hele kodingen, heller skal den ikke avbrytes underveis. Det vil si at de gjør noe de ikke skal.

Dette har jeg gjort på flere modeller og hvilke oppdateringer som finnes for hver modell har verkstedet oversikt over.

Det er ikke normalt nei.

Man trenger heller ikke gjøre noe feil for at styreenheter skal dø under programmering.

Tror ikke det finnes en eneste BMW mekaniker som ikke kobler på batterilader ved diagnose og programmering, ISTA/P nekter å programmere noe som helst om lader ikke er tilkoblet.

Hos oss tar vi ca 1600kr for en softwareoppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...