Gå til innhold

Min Mystic Blå E60 - Spoiler & M-pakke montert

Eksos
 Share

Anbefalte innlegg

Handla meg plutselig ny bil her om dagen, uten at dette var noe jeg hadde store planer om fra før. Var egentlig godt fornøyd med E46'en, men det var vel kanskje på tide å fornye litt? 

Bilen har rett motorisering, rekkeseks bensin, som for meg er mer rett enn en liten firesylindra dieselmotor som rakler under panseret :) Volumet er bare på 2.2, så det er naturligvis ikke den grommeste motoren, men fungerer veldig bra til mitt bruk!

Bilen har den originale og forferdelige fremfangeren, som naturligvis blir byttet ut så fort som mulig. I samme slengen blir bakfanger, og sikkert også sideskjørt byttet ut til fordel for M-Sport. Speila blir også byttet ut til "M5" speil, bare uten det sorte feltet nederst på speilet... 

Den krever også litt skruing for å passere igjennom EU, men så altfor omfattende er det heldigvis ikke. Skiver og klosser, dempere og fjærer, samt et hjullager og et endeledd :) Fikk også anmerkning på at senken ikke var ført i vognkortet, så dette blir godkjent samtidig som Eibach 30/30 fjører blir montert... 

Har ikke så altfor mange bilder enda, men slenger vell ut litt etterhvert som delene kommer i posten og blir montert :) Byttet skiver og klosser forran i dag, dette var kanskje på tide?

post-41043-0-27259200-1418765901_thumb.j

post-41043-0-72733600-1418764009_thumb.jpost-41043-0-48352700-1418764026_thumb.jpost-41043-0-88865100-1418764147_thumb.j

post-41043-0-71793100-1418764167_thumb.jpost-41043-0-00076300-1418764178_thumb.j

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrulig pen farge på den bilen din! :D  og ja bremseklossene var virkelig på tide å få bytta :P
har gamle eier tatt noe særlig vare på bilen eller? mtp på at den var så forferdelig skitten i motorrommet og bremsene osv? :o

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i fargen selv, tror den kan bli flott etter en polish og med nye fangere :) Sommerhjul må vell også handles da dette ikke fulgte med... WP111 er vell kanskje oppbrukt, selv om de kler bilen bra... GS Concave? Originale BMW Spider? Veldig mange alternativ altså...

Siste året har nok bilen fått lite pleie, og selv om den var EU-godkjent for bare et godt år siden, er det mye som har tapt seg siden den tid .. Men bilen er heldigvis ikke så altfor vanskelig å få bra, og slike deler som jeg bytter nå er det uansett kjekt å få bytta etter kjøp, for å vite at alt er i orden :)  Var tatt service på for et års tid siden, da den også fikk motorvask, men det blir tydeligvis fort skittent nedi der :P

Her er forøvrig bilde av interiøret. Temmelig beige, men ikke så altfor verst likevell, fin match til blå bil.

37_541176570.jpg

Av utstyr som er verdt å nevne, vil jeg aller først nevne varme i ratt! Forelsket fra første øyeblikk, og tar meg selv i å kjøre i klassisk bestemor-stil til jobb, for å få varme begge hendene :P 

Utenom det er det sportsseter, pdc forran og bak, elektrisk rollo i bakruta, avtagbart hengerfeste, lyspakke, samt ettermontert AUX... Ingen utstyrsbombe, men jeg sier meg fornøyd, selvom HiFi, bluetooth, M-ratt osv naturligvis hadde vert kjekt å hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det virker jo ikke så gærnt! :D
må si at GS concave er noen av de peneste felgene til e60 med litt senk! eller masse xD
de er vel ganske oppbrukt de også men de er rett og slett en klassiker! blir som e34 med rondell d58! :P det er latterlig pent uansett hvor mange som har de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart og sølv er vell normalen når det gjelder E60 ja, så det er godt med en blå en! Har som sagt troa på at denne skal bli bra med nye fangere osv :) Frontfangeren som står på nå har blant annet ikke klarlakk, da den var så flasset at forrige eier like greit spylte bort resten... Panseret har også blitt utsatt for hærverk, så har en bulk i forkant.. Skal se om dette er mulig å rette, eller om man må kjøpe nytt... 

Var å skulle hente nye fangere her om dagen, men naturligvis manglet hull for PDC, samt at diffusoren bake ikke var beregnet for avtagbar krok... Så blir litt mer venting på dette enn planlagt... 

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har gjort stort med bilen selv enda... Byttet skive og klosse på ene siden fremme, da det var helt krise der. Andre siden skraper ikke enda, så tok meg ikke bryet med å bytte på den siden, da jeg uansett må bytte hjullager så fort dette kommer i posten... 

Tok en kjapp rens og pleie av setene i går, med mangel på andre ting å gjøre.. 

På vei i posten har jeg alt som skal til for å få denne EU-ok, samt en god pakke fra Bilnerden.no med headlight renovation-kit, Surfex HD, IronOut til felgene, samt en god rubbing og diverse... 

Sommerhjul blir nok ikke kjøpt inn med det første, selvom det frister å kjøpe alt på en gang :P

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på ganske essensielle deler som feks fjærskål for tiden, så har ikke starta med å få bilen bra enda.... 

Det jeg derimot gjorde i dag var å slipe ned en lykt fremme, først med 1500, så 2500, etterfulgt av plast-rubbing og UV-beskyttelse... Ble en enorm forbedring! 

Tok litt tid naturligvis, så tok bare den ene lykta før jeg bestemte meg for å ta kveld.. Må vell få tømt lyktene for dugg også en dag, sette på fjernlys å la de få litt varme i seg :) Blir ikkje særlig varmt med bare xenon og LED, og bilen har også stått ganske lenge...

post-41043-0-30961500-1419286459_thumb.jpost-41043-0-29258900-1419286467_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut bekledningen i bagasjerommet i dag. 

Topplageret og demperen skal vel ikke stikke så langt opp? 

post-41043-0-21570000-1419530416_thumb.j

Skal jo byttes uansett, så det er ingen krise, bare jeg får siste pakken i posten snart... Helligdagene kom lite beleielig til i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...