Gå til innhold

E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT


ZGasi
 Share

Anbefalte innlegg

nydelig :D   ser ut som du har litt mindre profil enn jeg har.  hvilken dekkdim har du?    245/40 og 275/35 her.   kanskje litt mer profil kan kompansere for senk ?   holder med deg i å beholde m-understellet : )   hadde coilovers på min men det ødela all comfort ass...

Stemmer det ja, har litt mindre enn originalt pga forrige eier satt det på. Har 245/35 og 275/30 :) Føler dette er på grensen til å treffe innerskjermene ved fullt rattutslag, men treffer vel ikke med original dimensjon ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min subba litt i innerskjermen om man kjørte opp en kant/ hvis bilen sto litt skevt.. med fult rattutslag. gikk bra på flat mark.  men min var senket 65mm da.. skal prøve de på 730n,  den er knaptnok senket trur jeg. der går det nok fint. 

 

hadde ett sett med den dimmen du hadde og.  men var litt bedre komfort i alpinaene.  samt at man slipper å være såå redd for hull, kanter osv.    fort gjort å lage merker i felgen når det blir så lav profil: ( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte jeg skulle lage et lite innlegg her igjen da jeg ikke har gjort det på en stund nå :) Det som har skjedd er at jeg har fått bytta vannventil og AUC-sensor. Tok diagnose og viste seg at de to var defekte. Har også satt på en sånn universal gummileppe fra ebay. Ble kun bestilt for moroskyld, men viste seg at det ikke så så ille ut likevel. Har også bestilt electric cut-out til eksosen, så nå skal jeg få skikkelig grom lyd kun ved et tastetrykk på en fjernkontroll! Glødeplugger har jeg fått, men har ikke hatt tid til å bytte, så det tar jeg samtidig som jeg monterer cut-outen til eksosen :)

 

Senterkoppene til alpinafelgene er også lakkert forresten, og nye pakninger til dem er satt på. Så de er klare til sommeren :D

post-84140-0-79673200-1451228371_thumb.j

post-84140-0-30216400-1451228385_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du utdype litt hvordan du strammet snekken? :)    var og titta litt over og under på min 730, og det ser ut til at jeg fant justeringen på førersiden, på toppen?  altså mellom motor og dempertårn?     det så jo vanvittig trangt ut der da!   strammet du mye eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du utdype litt hvordan du strammet snekken? :)    var og titta litt over og under på min 730, og det ser ut til at jeg fant justeringen på førersiden, på toppen?  altså mellom motor og dempertårn?     det så jo vanvittig trangt ut der da!   strammet du mye eller? 

Høres riktig ut det du sier ja. Er litt trangt, men skal gå ann å gjøre det uten å demontere noen ting. Gikk ihvertfall fint for meg. Du ser på bildet hva du skal løsne, og så stramme litt med umbrako. Jeg selv strammet veldig veldig lite. Du får bare prøve deg fram. 

post-84140-0-39227900-1451353229_thumb.g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke du electric cut-out heller da :)

Nei. Men det er igrunn ikke noe annerledes enn rake rør. Eneste forskjellen er at med E cutout kan man velge mellom orginal eller rake rør. Selve dingsen lager ingen lyd.

Jeg syns lastebil lyden er der uansett om det er åpent eller stengt / rake rør eller lyddempere

https://m.youtube.com/watch?v=9rQO9HhlToI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller kostet på skikkelig eksos jeg da men. Eisenmann,supersprint eller supersport f.eks. Hadde supersport på min 740 og var fornøyd med det. Mye mer gjennomført :)

Takk for tipset om styringen, skal prøve å få tatt en titt på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Siden sist så har jeg montert electric cutout til eksosen og satt på original alpinaskrift på bagasjeluka :) utrolig deilig å kunne få ut gromlyden med kun et tastetrykk!!

Har også bestilt focal utopia subwoofere til hattehylla og fjærbeinsstag. 

Noen som vet hvordan jeg kan koble av telefonen i bilen? Jeg bruker den aldri så den blinker rødt, og om jeg fjerner sikringa funker ikke radioen heller. 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZGasi changed the title to E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...