Gå til innhold

E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT


ZGasi
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Gabz skrev:

Nice! Mye jobb?

Skal egentlig ikke være det, da mange biler allerede har kabler klare til dette, men min hadde ikke. Så måtte finne ut av hvor jeg kunne trekke strøm osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RemyNG skrev:

Å sitte og se på alt det du gjør er livsfarlig :P får ikke mindre lyst på E38 nå :(

Haha, takker, men den kommer nok for salg om noen år når jeg blir lei! Noe jeg tror er veldig mange år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen om å ha amerikanske skilt slo meg plutselig, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å redigere et bilde. Jeg vet, er ikke noe verdensmester i photoshop! :P

Vet ikke helt hva jeg føler om dette. Synes det er litt kult, men synes også det er litt rart. Vet ikke engang om dette er lovlig?

Ser det er en svensk side som selger selve skilta, og skiltholder som man kobler på tow-hooken er lett tilgjengelig på ebay. Hva tenker dere?

photoshop test.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ZGasi skrev:

Ideen om å ha amerikanske skilt slo meg plutselig, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å redigere et bilde. Jeg vet, er ikke noe verdensmester i photoshop! :P

Vet ikke helt hva jeg føler om dette. Synes det er litt kult, men synes også det er litt rart. Vet ikke engang om dette er lovlig?

Ser det er en svensk side som selger selve skilta, og skiltholder som man kobler på tow-hooken er lett tilgjengelig på ebay. Hva tenker dere?

photoshop test.png

Det er ikke lov å kjøpe skilt fra andre enn vegvesenet. Det blir tydeligvis kvalifisert som dokumentforfalskning. Du kan søke om å få slike firkant-skilt fra vegvesenet men det er vanskelig når du ikke har grunnlag(som f.eks USA-bakluke). Det ser ikke noe bra ut heller in my opinion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dumt ut. Du kan kjøpe gammle skilter i den dimensjonen du vil fra Lator.no, men de er kun lov å montere på biler som er vetteran. (30 år)

En jeg kjenner hade en 750iL importert fra USA. Den hadde de store skiltene foran og bak. Den hadde skiltet midtforan på amerikans fangerlist med plass for skilt. Var også stort skilt bak som heller ikke passet på bilen. Gikk nesten nedi fangeren. Han fikk byttet begge til de lave skiltene. Byttet også plast plata på bagasjeluka så han fikk plass til vanlig skilt bak. 

US skiltet foran. Det er desvere litt mørkt. 

image.thumb.jpg.8c5a4230833dab33d2c4ff11

 

Skiltet bak ligger nesten nedpå karosseriet.

image.thumb.jpg.9425efa0a94ad435a4d20c3c

Etter han fikk bytta ut alt US rælet til europeisk.

image.jpg.1b78f67fb0de6e2e5ea55fa0f14788

image.jpg.7cf55fb7d0cca7c035d0cdb40bac4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skiltene jeg selv ville på bilen jeg kjøpte sist, men den hadde vært avregistrert i 3 år. Om du allerede har skilter er det kanskje verre. 

Jeg sendte denne mailen til vegvesenet. 

Hei. 

Ønsker å bestille nye skilter til et avregistrert kjøretøy med kjennemerke XX 00000. Triple E Commander. Bilen blir EU godkjent iløpet av neste uke og skal registreres igjen. 

Skiltet foran er vanlig format på 1 linje. 
Bak er det firkantede med 2 linjer (bokstaver oppe og tall nede)

Hentes ut på hafslund trafikkstasjon. 

 

Fikk svaret. 

Hei.
 
Skilter til XX 00000 er bestilt i dag.
 
Vanligvis skal vi ha mottatt skiltene fra produsenten innen 3 virkedager, men vi har akkurat mottatt melding om mulige forsinkelser.
Ta gjerne kontakt med oss for å høre om skiltene har kommet før registrering.
 

Med vennlig hilsen
Mette Thoresen

 

Disse skiltene kom. 

 

image.thumb.jpg.cd28f69ed543a1060bf5c45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegvesenet har tålig kontroll på hvilke skilt som passer hvilke biler. Sier du det ikke passer så ser de på data'n at det passer. Om det skulle være tvil må du vise bilen og bevise at de vanlige skiltene ikke passer. En på jobb hos meg måtte det. På min bil gikk det ganske greit da det er den eneste solgt ny i Skandinavia og muligens Europa. Så den her de ikke så mye info om. 

De små skiltene skal være på vei tilbake. Også her må du kunne bevise at vanlige skilt ikke passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZGasi changed the title to E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...