Gå til innhold

xenonlys kuttet ut - Bmw e46 03mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Startet opp bilen idag også fikk jeg opp varsel om at en lyspære har ryket. Gikk ut for og sjekke og da ser jeg at den ene xenonpæra ikke lyser i hovedlampe.

Så det jeg lurer på, er det bare og skifte ut pæra? Eller kan det være noe annet som har gått fyken?

Mvh. Vegard

Skrevet (endret)

Ok er det stor kostnad for en ny ballast? 

Rett meg om jeg tar feil, men jeg trodde kanskje di xenonpærene ofte ble rosa før di tok kvelden?

Endret av vegard89
Skrevet

Riktig at pærene blir blå, rosa/lilla atig før de ryker.

Sitter en bokseknapp på at ballasten din er røket. En ny ballast koster noen hundrelapper og selges "overalt" på nett.

Skrevet (endret)

Takk for svar :)

Var nå i en vaskehall med varme og fikk vasket bilen. I det jeg sku til og starte bilen for og reise hjem igjen, så fungerte den plutselig?  :-s

Kan det være kulda som gjør at dette klikker?

Er rundt 13 minus ute idag.

Igår var det oppi 20 minus, men da fungerte det uten problemer.

Endret av vegard89
Skrevet (endret)

Mener du at det er tilfeldigvis at lyset kutter ut? Er det ingenting jeg kan gjøre for og unngå at den kutter ut sånn? Kjedelig om det skal skje sånn i hele vinter.

Endret av vegard89
Skrevet

At det plutselig virket igjen sitter jeg ennå flere bokseknapper på ballasten din. 

En pære vil enten virke eller ikke.

• 8 months later...
Skrevet (endret)

Min ballast er dårlig og den har gode og dårlige dager :P Går fint 70% av tiden og så flimrer det og slukker

Her er min framgangsmåte

Åpne panser :)
Lista under lykta må du kanskje av med. Du må prøve å dra ut lyktespyleren ut og hekte den av.

Så tar du av klipset på siden inn mot midten av bilen og bretter heile lista forsiktig ut. Står hardt i under blinklyset så du velger enten å pirke den ut eller gje den eit lett napp som eg alltid gjer.

Stjerneskrujern på eit hull innenfor blinklyset , ut med blinklys , napp ut kabelen og legg blinklyset ein plass.

Så er det 4x 8mm skruer. 2 oppå lykten og 2 gjømt. Ein er bak lykten djupt nedi ledningene og andre er på siden inn mot midten.
(Alle 4 tas ovenfra. Ikkje skru dei som du ser under lykten framifrå.)

Då har du løsnet lykta frå karosseri og spylerpumpen under.

Skli lykten forsiktig utover og løsne kablene bak.

Når du har lykten ute ligger ballasten under festet med torx skruer meiner eg å huske

Sent from USS Enterprise

Endret av Sammyen
Skrevet

Ja jeg ser ballasten når jeg åpner panseret under ved lykta. Men det ser ut som den ballasten er montert i en sånn plastikklokk eller lignende?

Så jeg må da ut med hele lykten med andre ord, for å få den ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...