vegard89 Skrevet Desember 26, 2014 Skrevet Desember 26, 2014 Hei. Startet opp bilen idag også fikk jeg opp varsel om at en lyspære har ryket. Gikk ut for og sjekke og da ser jeg at den ene xenonpæra ikke lyser i hovedlampe. Så det jeg lurer på, er det bare og skifte ut pæra? Eller kan det være noe annet som har gått fyken? Mvh. Vegard
Slavearbeider'n Skrevet Desember 26, 2014 Skrevet Desember 26, 2014 Prøv å bytte om pærene. Ta pæra fra den ene og bytte med den andre. Om det ikke blir noe lys kan det være ballasten som har takket for seg.
vegard89 Skrevet Desember 26, 2014 Forfatter Skrevet Desember 26, 2014 (endret) Ok er det stor kostnad for en ny ballast? Rett meg om jeg tar feil, men jeg trodde kanskje di xenonpærene ofte ble rosa før di tok kvelden? Endret Desember 26, 2014 av vegard89
Reef89 Skrevet Desember 26, 2014 Skrevet Desember 26, 2014 Riktig at pærene blir blå, rosa/lilla atig før de ryker. Sitter en bokseknapp på at ballasten din er røket. En ny ballast koster noen hundrelapper og selges "overalt" på nett. vegard89 reagerte på dette 1
vegard89 Skrevet Desember 26, 2014 Forfatter Skrevet Desember 26, 2014 (endret) Takk for svar Var nå i en vaskehall med varme og fikk vasket bilen. I det jeg sku til og starte bilen for og reise hjem igjen, så fungerte den plutselig? Kan det være kulda som gjør at dette klikker? Er rundt 13 minus ute idag. Igår var det oppi 20 minus, men da fungerte det uten problemer. Endret Desember 26, 2014 av vegard89
vegard89 Skrevet Desember 26, 2014 Forfatter Skrevet Desember 26, 2014 (endret) Mener du at det er tilfeldigvis at lyset kutter ut? Er det ingenting jeg kan gjøre for og unngå at den kutter ut sånn? Kjedelig om det skal skje sånn i hele vinter. Endret Desember 26, 2014 av vegard89
Reef89 Skrevet Desember 26, 2014 Skrevet Desember 26, 2014 At det plutselig virket igjen sitter jeg ennå flere bokseknapper på ballasten din. En pære vil enten virke eller ikke.
vegard89 Skrevet Desember 26, 2014 Forfatter Skrevet Desember 26, 2014 (endret) Okei. så det er ballasten som er syndern her mest sannsynlig? Endret Desember 26, 2014 av vegard89
vegard89 Skrevet September 12, 2015 Forfatter Skrevet September 12, 2015 Noen som vet åssen jeg går fram ved å skifte ut ballast? Har aldri gjort det på disse bilene før.
Sammyen Skrevet September 12, 2015 Skrevet September 12, 2015 (endret) Min ballast er dårlig og den har gode og dårlige dager Går fint 70% av tiden og så flimrer det og slukkerHer er min framgangsmåteÅpne panser Lista under lykta må du kanskje av med. Du må prøve å dra ut lyktespyleren ut og hekte den av.Så tar du av klipset på siden inn mot midten av bilen og bretter heile lista forsiktig ut. Står hardt i under blinklyset så du velger enten å pirke den ut eller gje den eit lett napp som eg alltid gjer.Stjerneskrujern på eit hull innenfor blinklyset , ut med blinklys , napp ut kabelen og legg blinklyset ein plass.Så er det 4x 8mm skruer. 2 oppå lykten og 2 gjømt. Ein er bak lykten djupt nedi ledningene og andre er på siden inn mot midten.(Alle 4 tas ovenfra. Ikkje skru dei som du ser under lykten framifrå.)Då har du løsnet lykta frå karosseri og spylerpumpen under.Skli lykten forsiktig utover og løsne kablene bak.Når du har lykten ute ligger ballasten under festet med torx skruer meiner eg å huskeSent from USS Enterprise Endret September 13, 2015 av Sammyen
vegard89 Skrevet September 13, 2015 Forfatter Skrevet September 13, 2015 Ja jeg ser ballasten når jeg åpner panseret under ved lykta. Men det ser ut som den ballasten er montert i en sånn plastikklokk eller lignende? Så jeg må da ut med hele lykten med andre ord, for å få den ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå