badsha Skrevet Januar 4, 2015 Skrevet Januar 4, 2015 Ting er dyrt:) håper du har forstått dette. Som nevnt tidligere, skal du bytte deler på bilen din så har jeg en venn fra bavaria som kan gjøre det rimligere AndreasBr reagerte på dette 1
AndreasBr Skrevet Januar 4, 2015 Forfatter Skrevet Januar 4, 2015 Ting er dyrt:) håper du har forstått dette. Som nevnt tidligere, skal du bytte deler på bilen din så har jeg en venn fra bavaria som kan gjøre det rimligereAlt er faenmeg dyrt.. Nå skal jeg først finne ut hvor denne jævla termostaten er, den er jaggu godt gjemt når man ser ovenfra, mulig at man må under for å få det til.
^B^M^W^ Skrevet Januar 4, 2015 Skrevet Januar 4, 2015 Termostaten sitter i termostathuset og byttes som en del. Termostathuset sitter ganske høyt oppe i forkant av motoren og har to kjøleslanger tilkoblet. Del 4 her.
AndreasBr Skrevet Januar 4, 2015 Forfatter Skrevet Januar 4, 2015 (endret) Termostaten sitter i termostathuset og byttes som en del. Termostathuset sitter ganske høyt oppe i forkant av motoren og har to kjøleslanger tilkoblet. Del 4 her. Da forstår jeg ikke hvorfor alle DIY sier at det er en underside-jobb... :S Og at den har 4 tilkoblinger.. ellerno.. http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/WATER-Thermostat_Replacement/WATER-Thermostat_Replacement.htm Endret Januar 4, 2015 av AndreasDG
Otis Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 Mulig du tror det da du ser på diy for bensin motor og ikke diesel. AndreasBr og thbrekke reagerte på dette 2
AndreasBr Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Skrevet Januar 5, 2015 (endret) Mulig du tror det da du ser på diy for bensin motor og ikke diesel. Ok, da bør det jo egentlig være ganske enkelt å bytte den vannpumpen termostaten da.. Kan det være EGR-termostaten som er problemet? Jeg har jo ingen feilmelding på at termostaten er åpen hele tiden, forstod det slik at man skulle få en feilmelding om det var greia.. ? Endret Januar 5, 2015 av AndreasDG
Otis Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 Eller var det termostatene? Eller er vannpumpe å defekt?
AndreasBr Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Skrevet Januar 5, 2015 (endret) Eller var det termostatene? Eller er vannpumpe å defekt? Da ville bilen kokt ganske så fort, om det var null sirkulasjon... Bare det å få motor opp til 80 grader tar jo evigheter.. Nei, at vannpumpa er gåen har jeg ingen tro på... Men jeg vet ikke om EGR stat'en ligger innenfor eller utenfor hovedtermostaten... Eller om både den og hovedtermostat begge er koblet til radiatoren.. Endret Januar 5, 2015 av AndreasDG
Otis Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 Du skrev selv at det burde være enkelt å skifte vannpumpe i innlegg #21 derfor mine kommentarer i innlegg #22. Du må nok av mototdeksel for å se egr termostat. Det ligger rett under deksel helt fremst midt på motor. Hovedtermostat ligger helt til venstre, når du står foran bilen, rimelig gjemt bak kjøleslange og noe annet. Når du først ser den så er det greit. Kanskje du faktisk må ut med radiator pga dette. Lurer på om det er for trangt i 3 serien, mellom motor å radiator.
AndreasBr Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Skrevet Januar 5, 2015 (endret) Du skrev selv at det burde være enkelt å skifte vannpumpe i innlegg #21 derfor mine kommentarer i innlegg #22. Du må nok av mototdeksel for å se egr termostat. Det ligger rett under deksel helt fremst midt på motor. Hovedtermostat ligger helt til venstre, når du står foran bilen, rimelig gjemt bak kjøleslange og noe annet. Når du først ser den så er det greit. Kanskje du faktisk må ut med radiator pga dette. Lurer på om det er for trangt i 3 serien, mellom motor å radiator. Åååja! Nei, det var skriveleif! Jeg mente selvfølgelig termostaten... doh xD Beklager, bare jeg som iblant er litt trang i nøtta. Når man i tillegg er tjukk i huet, så er det ikke så lett Jeg ser EGR termostaten uten å ta av deksel, men om jeg skal noe mer enn å bare se den må dekselet av ja. Jeg har lokalisert EGR ventil, EGR-kjøler, og termostat. Hovedtermostaten var ganske enkel og se den også, dog litt gjemt under EGR-kjøler. Utifra det jeg har forstått må jeg ha ut kjølevifte, men ikke radiator. (Håper jeg). Nå gjenstår det egentlig bare å få skrudd av dekselet (Regner med at jeg kan kjøre uten deksel?), få bestilt delere, og få byttet dritten. Ulempen er jo at det ikke er lov å gjøre noen av disse tingene i garasjen her... Jeg hadde ingen planer om å bytte EGR-ventilen/termostaten, men er det flere ting jeg bør sjekke når jeg først skrur opp? Er det noe vits i å deaktivere EGR-systemet? Er det engang lov? Er det lov å fjerne DPF? Endret Januar 5, 2015 av AndreasDG
Otis Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 Ok, da forstår jeg. Fort gjort å skrive feil! Om du må ut med vifta så er det vel en kjøleslange på undersiden av viftedeksel som holder vifta fast. Egr kan ikke deaktiveres uten videre da den funksjonen er integrert i motorstyringen. Da må man "chippe" som mange kaller det, trf er vel den eneste som tilbyr dette. Du kan kjøre uten deksel. Skift å egr termostat, da det er hipp som happ hva som er defekt. Så slipper du å tenke på det.
AndreasBr Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Skrevet Januar 5, 2015 Skift å egr termostat, da det er hipp som happ hva som er defekt. Så slipper du å tenke på det. Vel, tenker egentlig bare på at den koster ca 610,- og den ser jo griseenkel ut å bytte om det fortsatt skulle være problem etterpå. Utifra det jeg har lest på nettet har jeg ikke symptomene man får om det er kluss med den.
Otis Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 Det høres ut som en god plan. Men hvilke symptomer er det du ikke har som passer med defekt egr termostat?
AndreasBr Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Skrevet Januar 5, 2015 (endret) Det høres ut som en god plan. Men hvilke symptomer er det du ikke har som passer med defekt egr termostat? The symptoms of a stuck open EGR valve are a rough idle with a lean air fuel mixture. The engine will behave as if it had a major vacuum leak. The symptoms of a stuck close EGR valve are an engine that has pre-ignition ping and knock. Forresten, se bildet.. har vært nedi 0.491 Endret Januar 5, 2015 av AndreasDG
TRF Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 EGR valve er ikke det som kalles for "EGR termostat".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå