Gå til innhold

Vinterdekk + Bilen blir ikke varm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting er dyrt:) håper du har forstått dette. Som nevnt tidligere, skal du bytte deler på bilen din så har jeg en venn fra bavaria som kan gjøre det rimligere

Alt er faenmeg dyrt..

Nå skal jeg først finne ut hvor denne jævla termostaten er, den er jaggu godt gjemt når man ser ovenfra, mulig at man må under for å få det til.

Skrevet

Termostaten sitter i termostathuset og byttes som en del. Termostathuset sitter ganske høyt oppe i forkant av motoren og har to kjøleslanger tilkoblet.

Del 4 her.

Skrevet (endret)

Termostaten sitter i termostathuset og byttes som en del. Termostathuset sitter ganske høyt oppe i forkant av motoren og har to kjøleslanger tilkoblet.

Del 4 her.

Da forstår jeg ikke hvorfor alle DIY sier at det er en underside-jobb... :S

Og at den har 4 tilkoblinger.. ellerno..

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/WATER-Thermostat_Replacement/WATER-Thermostat_Replacement.htm

Endret av AndreasDG
Skrevet (endret)

Mulig du tror det da du ser på diy for bensin motor og ikke diesel.

Ok, da bør det jo egentlig være ganske enkelt å bytte den vannpumpen termostaten da.. :D:P

Kan det være EGR-termostaten som er problemet? Jeg har jo ingen feilmelding på at termostaten er åpen hele tiden, forstod det slik at man skulle få en feilmelding om det var greia.. ?

Endret av AndreasDG
Skrevet (endret)

Eller var det termostatene?

Eller er vannpumpe å defekt?

Da ville bilen kokt ganske så fort, om det var null sirkulasjon... Bare det å få motor opp til 80 grader tar jo evigheter..

Nei, at vannpumpa er gåen har jeg ingen tro på...

Men jeg vet ikke om EGR stat'en ligger innenfor eller utenfor hovedtermostaten... Eller om både den og hovedtermostat begge er koblet til radiatoren..

Endret av AndreasDG
Skrevet

Du skrev selv at det burde være enkelt å skifte vannpumpe i innlegg #21 derfor mine kommentarer i innlegg #22.

Du må nok av mototdeksel for å se egr termostat. Det ligger rett under deksel helt fremst midt på motor.

Hovedtermostat ligger helt til venstre, når du står foran bilen, rimelig gjemt bak kjøleslange og noe annet. Når du først ser den så er det greit. Kanskje du faktisk må ut med radiator pga dette. Lurer på om det er for trangt i 3 serien, mellom motor å radiator.

Skrevet (endret)

Du skrev selv at det burde være enkelt å skifte vannpumpe i innlegg #21 derfor mine kommentarer i innlegg #22.

Du må nok av mototdeksel for å se egr termostat. Det ligger rett under deksel helt fremst midt på motor.

Hovedtermostat ligger helt til venstre, når du står foran bilen, rimelig gjemt bak kjøleslange og noe annet. Når du først ser den så er det greit. Kanskje du faktisk må ut med radiator pga dette. Lurer på om det er for trangt i 3 serien, mellom motor å radiator.

Åååja! Nei, det var skriveleif! Jeg mente selvfølgelig termostaten... doh xD :P Beklager, bare jeg som iblant er litt trang i nøtta. Når man i tillegg er tjukk i huet, så er det ikke så lett :)

Jeg ser EGR termostaten uten å ta av deksel, men om jeg skal noe mer enn å bare se den må dekselet av ja.

Jeg har lokalisert EGR ventil, EGR-kjøler, og termostat.

Hovedtermostaten var ganske enkel og se den også, dog litt gjemt under EGR-kjøler. Utifra det jeg har forstått må jeg ha ut kjølevifte, men ikke radiator. (Håper jeg).

Nå gjenstår det egentlig bare å få skrudd av dekselet (Regner med at jeg kan kjøre uten deksel?), få bestilt delere, og få byttet dritten. Ulempen er jo at det ikke er lov å gjøre noen av disse tingene i garasjen her...

Jeg hadde ingen planer om å bytte EGR-ventilen/termostaten, men er det flere ting jeg bør sjekke når jeg først skrur opp?

Er det noe vits i å deaktivere EGR-systemet? Er det engang lov?

Er det lov å fjerne DPF?

Endret av AndreasDG
Skrevet

Ok, da forstår jeg. Fort gjort å skrive feil!

Om du må ut med vifta så er det vel en kjøleslange på undersiden av viftedeksel som holder vifta fast.

Egr kan ikke deaktiveres uten videre da den funksjonen er integrert i motorstyringen. Da må man "chippe" som mange kaller det, trf er vel den eneste som tilbyr dette.

Du kan kjøre uten deksel.

Skift å egr termostat, da det er hipp som happ hva som er defekt. Så slipper du å tenke på det.

Skrevet

Skift å egr termostat, da det er hipp som happ hva som er defekt. Så slipper du å tenke på det.

Vel, tenker egentlig bare på at den koster ca 610,- og den ser jo griseenkel ut å bytte om det fortsatt skulle være problem etterpå.

Utifra det jeg har lest på nettet har jeg ikke symptomene man får om det er kluss med den.

Skrevet

Det høres ut som en god plan.

Men hvilke symptomer er det du ikke har som passer med defekt egr termostat?

Skrevet (endret)

Det høres ut som en god plan.

Men hvilke symptomer er det du ikke har som passer med defekt egr termostat?

The symptoms of a stuck open EGR valve are a rough idle with a lean air fuel mixture. The engine will behave as if it had a major vacuum leak. The symptoms of a stuck close EGR valve are an engine that has pre-ignition ping and knock.

Forresten, se bildet.. har vært nedi 0.491

post-55246-0-01700800-1420484130_thumb.p

Endret av AndreasDG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...