Gabz Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 (endret) Har i det siste merket en knirkelyd bakfra i min E39 sedan. Kan av og til høres ut som noe væske. Merket det mest når bilen hadde stått stille en stund og var kald. Kommer når jeg treffer humper og dumper i veien. Noen som vet hva det er? https://www.youtube.com/watch?v=8Xbh7dVTw4s&feature=youtu.be Endret Desember 30, 2014 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Hørte ikke noe knirking jeg. Men som oftest er det jo knirkeforingen, som den populært kalles. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2014 (endret) Joda, hør den gnikkelyden fra 0:12 til 0:15. Men har hørt at knirkeforingen, til tross for navnet, faktisk ikke utgjør noe knirkelyd når den blir dårlig? Endret Desember 30, 2014 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Det er svært rart, da knirkeforingen ikke knirker når den er OK. Så å kalle den knirkeforing når den er OK er veldig rart, da er den jo lydløs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2014 Jeg veit ikke, jeg. Kan ta en titt under neste gang den er på bukk. Også må jeg dobbeltsjekke at reservehjulet sitter fast baki, ellers er det kanske den som gnikker mot bilen. Får se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Høres ut som den berømte knirkeforingen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2014 Er denne eventuelt vanskelig å bytte? Dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Knirkeforing er ikke så vanskelig med rett verktøy, antar verksted tar 3000-4000,- for begge sider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 Enten har du oversett bestefar i baksetet ellers er sannsynligheten for at det er knirkeforingene overhengende. Du må lage til noe eller kjøpe spesialverktøy for å skifte disse. Selv svingte jeg innom et verksted i Tyskland på bilferie... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2015 Ja, okei. Takk for svar allesammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Januar 3, 2015 Share Skrevet Januar 3, 2015 Kjøp/lån rett verktøy for knirkeforingen, og det er en lett jobb, og billige deler. Brukte ca 2 timer på første siden på min, og 30min på andre siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2015 Har dessverre ikke noe garasje eller sted hvor jeg kan skru på bil. Bruke av og til verkstedet til Motorsenteret på Groruddalen, men det er jo stengt for sesongen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 3, 2015 Share Skrevet Januar 3, 2015 I utgangspunktet er det ingen behov for å stå inne for bilen sin del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2015 Tenkte mer på at jeg må få den løfta opp. Har grus i oppkjørselen, så blir klumsete å holde på der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 3, 2015 Share Skrevet Januar 3, 2015 En 2"-4" eller noe større fikser det. Men nok om det fra min side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå