Underground1983 Skrevet Januar 3, 2015 Share Skrevet Januar 3, 2015 Sommerdekka er utslitt, spesielt bakdekka. se vedlagte bilder. Dette må vel skyldes camber vinkel? (feil hjulstilling) har kjørt ca 60000 km på disse dekkene så det er vel ikke akkurat noe å klage på, men ser ut som at de 5 ytterste cm nesten ikke har vært nede i asfalten dette er likt på begge sider. det samme med slitasjen i innerkant der banen omtrent slipper og man ser corden. De er ikke noe tegn til slitasje inni hjulbuene og har aldri hørt noe subbing på de 2,5 sesongene jeg har kjørt med disse dekkene. Beste dekkene jeg har kjørt på noen gang. kjører stort sett aldri med mye last i bilen heller. Kjøringen er stort sett langkjøring på e18 oslo sørlandet + litt i sverige ++ Noen som kan anbefale en plass og få tatt hjulsstillingskontroll og i arendals området (Vianor?) eventuelt så tar vel Bavaria denne jobben? og balansering av dekk. Har noe vibrasjon i mellom 100 og 120 km/t som er irriterende. Kan dette også være hjulstillinga? kjenner vibrasjon i rattet og i seteryggen og har lest at det kan kjennes i seteryggen om det er ubalanse i bakhjula. Info om dekk og felg. Michelin Pilot Super Sport 295/30-R20 bak BBS CH-R 10.5" X 20" ET35 bak Framhjul har normal jevn slitasje. Michelin Pilot Super Sport 255/35-R20 foran BBS CH-R 9" X20" ET29 foran Vinterdekk er 255/45-R18 helt nye så ikke mulig å se om det er noe ujevn slitasje her, men var aldri noe ujevnt på nokian Hakkapellita r som jeg har kjørt 40000 på før. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 3, 2015 Share Skrevet Januar 3, 2015 Tror aldri noen av mine dekk har vart mer enn 10-15000 så 60 er virkelig imponerende synes nå jeg. Selvom det gjerne er totalt forskjellig kjørestil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 3, 2015 Share Skrevet Januar 3, 2015 Ganske normal slitasje det der. BMW har alltid hatt en del camber bak, og med feite hjul blir det skjevslitasje. Vinterdekkene er mykere, og "tar opp" camberen bedre. Men 60k km hørtes jo uansett fantastisk ut da. Holder virkelig pilot supersport så lenge? Da er det jo straks billige dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Underground1983 Skrevet Januar 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2015 Det er nok mer riktig med 50-55000 km på de dekka. har hatt de i 3 sesonger og kjører ca 33-35000 km i året men stort sett rett fram på e18 og ikke noen grisekjøring i svinger osv. lurer egentlig på om det kan lønne seg å ta en 4 hjulskontroll før jeg kjører på med nye sommerdekk til våren. Vurderer å gå opp til 255/40-R20 foran og 285/35-R20 bak. Hva tenker dere om dette? det blir ca 3.3% økning i omkrets og ca 1" i diameter. Er et hav av plass foran hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Hvis du har kjørt nærmere 600000km på Pilot Sport dekka blir det de neste dekka jeg skal ha på bilen min ivertfall, Dunlop dekka mine har holdt bak en sesong, de holder nok en 5-10000km til, men det er i grenseland Framdekka er fortsatt fine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Har hatt kumho på min E90 i 4år 19^ holdt fint 56.000 og var fortsatt ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Dunlopdekka på F10en er 4 år gamle og har gått 57 000 km, fortsatt litt til før man er på minimum mønsterdybe. Men planen min var jo å gå over til Pilot Sport når jeg finner meg noen greie sommerfelger (noen som selger 351?) og dette ser jo veldig bra ut mht slitasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå