Gå til innhold

"Michelin pilot super sport" slitasje på sommerdekk.


 Share

Anbefalte innlegg

Sommerdekka er utslitt, spesielt bakdekka. se vedlagte bilder. Dette må vel skyldes camber vinkel? (feil hjulstilling) har kjørt ca 60000 km på disse dekkene så det er vel ikke akkurat noe å klage på, men ser ut som at de 5 ytterste cm nesten ikke har vært nede i asfalten dette er likt på begge sider. det samme med slitasjen i innerkant der banen omtrent slipper og man ser corden. De er ikke noe tegn til slitasje inni hjulbuene og har aldri hørt noe subbing på de 2,5 sesongene jeg har kjørt med disse dekkene. Beste dekkene jeg har kjørt på noen gang. kjører stort sett aldri med mye last i bilen heller.

 

Kjøringen er stort sett langkjøring på e18 oslo sørlandet + litt i sverige ++

 

Noen som kan anbefale en plass og få tatt hjulsstillingskontroll og i arendals området (Vianor?) eventuelt så tar vel Bavaria denne jobben? og balansering av dekk. Har noe vibrasjon i mellom 100 og 120 km/t som er irriterende. Kan dette også være hjulstillinga? kjenner vibrasjon i rattet og i seteryggen og har lest at det kan kjennes i seteryggen om det er ubalanse i bakhjula.

 

post-56825-0-85335900-1420242965_thumb.j

post-56825-0-24309300-1420242977_thumb.j

post-56825-0-33988400-1420242989_thumb.j

post-56825-0-14181500-1420242998_thumb.j

post-56825-0-52760500-1420243009_thumb.j

post-56825-0-73698500-1420243021_thumb.j

post-56825-0-25033900-1420243034_thumb.j

post-56825-0-52928300-1420243045_thumb.j

 

Info om dekk og felg.

Michelin Pilot Super Sport 295/30-R20 bak

BBS CH-R 10.5" X 20" ET35 bak

 

Framhjul har normal jevn slitasje.

Michelin Pilot Super Sport 255/35-R20 foran

BBS CH-R 9" X20" ET29 foran

 

Vinterdekk er 255/45-R18 helt nye så ikke mulig å se om det er noe ujevn slitasje her, men var aldri noe ujevnt på nokian Hakkapellita r som jeg har kjørt 40000 på før.

 

Takker for svar! :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske normal slitasje det der. BMW har alltid hatt en del camber bak, og med feite hjul blir det skjevslitasje. Vinterdekkene er mykere, og "tar opp" camberen bedre. Men 60k km hørtes jo uansett fantastisk ut da. Holder virkelig pilot supersport så lenge? Da er det jo straks billige dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer riktig med 50-55000 km på de dekka. har hatt de i 3 sesonger og kjører ca 33-35000 km i året men stort sett rett fram på e18 og ikke noen grisekjøring i svinger osv.

 

lurer egentlig på om det kan lønne seg å ta en 4 hjulskontroll før jeg kjører på med nye sommerdekk til våren. Vurderer å gå opp til 255/40-R20 foran og 285/35-R20 bak. Hva tenker dere om dette? det blir ca 3.3% økning i omkrets og ca 1" i diameter. Er et hav av plass foran hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjørt nærmere 600000km på Pilot Sport dekka blir det de neste dekka jeg skal ha på bilen min ivertfall, Dunlop dekka mine har holdt bak en sesong, de holder nok en 5-10000km til, men det er i grenseland :P Framdekka er fortsatt fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunlopdekka på F10en er 4 år gamle og har gått 57 000 km, fortsatt litt til før man er på minimum mønsterdybe. Men planen min var jo å gå over til Pilot Sport når jeg finner meg noen greie sommerfelger (noen som selger 351?) og dette ser jo veldig bra ut mht slitasje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...