Gå til innhold

Justering av fjernlysassistent

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å søke, men fant ikke så mye på dette.

Jeg har en 2010 E61 med fjernlysassistent. Denne fungerer nogenlunde ok (den bruker litt for lang tid på å slå på fullys av og til synes jeg), men det er en ting som ikke slutter å irritere meg og det er at den slår konsekvent på nærlys fra fullys under 50km/t. Jeg kjører ofte på glatte og svingete veger som er helt mørklagte og ønsker absolutt ikke at bilen skal blende ned. Er det mulig å kode om dette på noe vis så den fungerer normalt over f.eks. 30km/t? Det lokale verkstedet sier nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt hos BMW verksted/forhandler, men de hevder min E61 er den første de har senket bl.a. Forsiktig kundegruppe her i innlandet ;) Om dere kommer over en måte å justere dette på så må dere veldig gjerne hyle ut så jeg kan forklare til verkstedet hva de skal gjøre :) Skulle jo tro at det gikk an å "bare" endre fra 50 til 30 i en eller annen innstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet vil nok aldri kunne gjøre det, selv om det kan være en enkel operasjon for en "hobbymekaniker". Systemene til BMW har ferdige innstillinger, og de har ikke mulighet til å gjøre så mye utenom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...