Gå til innhold

Vurderer kjøp av BMW E39 530d automat. Noen tips og anbefalinger?

Enes Yakici
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg vurderer kjøp av "ny bil" - BMW E39 530DA. 

Jeg har sett litt på finn og er ikke så veldig mange 530d på nett.. Det ligger 3-5 stk men kun en som er aktuell siden jeg absolutt skal ha svart og med riktig utstyr + uten rust. 

Jeg er ganske usikker på prisene disse bilene ligger på? Har de vært den prisen og hva dere har av anbefalinger? 

Det jeg må ha av utstyr er følgende.

. sort bil

. 530d 

. automat eller manuell spiller ingen rolle.

. svart taktrekk 

. navi

. sort skinn 

. facelift

. m-sport

. pdc

. m-sport ratt

. m innvendig

. varmeseter

. gardiner 

. webasto

++++

Hva har dere av annbefalinger av denne motoren og bilen ?  

Har funnet en og det er denne - http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53391631

Denne bilen mangler soltak men ellers så synes jeg den er ganske godt utstyrt!

Det er ikke denne bilen men legger den ved pga dere skal få en inspirasjon. :) post-73946-0-05797200-1420412048_thumb.j

Endret av Enes Yakici
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg alcantara setene er de desidert beste setene, og det er også de som er standard med "full m pakke". Mange har valgt skinn, og mtp holdbarhet og lettvint å holde rent så vinner skinn.

Manglende takluke er bare en fordel. Minde fare for problemer og rust, samt mindre vekt i taket, bedre plass om du er høy osv.

Jeg ville vært litt nøye med å sørge for at bilen har "M sport II" chassis, vær dog obs på at de demperne er grisedyre og kun fåes fra bmw.

Disse bilene har hatt et ganske drastisk fall i pris de siste årene, og som ren kjøremaskin som også skal duge i det daglige er jeg i tvil om det er mulig å få så mye mer for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen du linket til synes jeg så veldig fin ut, synes prisen dog var litt høy. Verken noe spesielt lav km stand eller veldig ny. MEN hvis bilen er som han sier RUSTFRI så vil jeg si at det er verdt å betale litt ekstra for, men det tror jeg ikke får jeg får se og inspisert bilen.  [-X 
Vil anbefale å se på biler med org m-sport og webasto(noe jeg skulle ønske jeg hadde). 

hvorfor vil du akkurat ha Diesel?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bilen du linket til synes jeg så veldig fin ut, synes prisen dog var litt høy. Verken noe spesielt lav km stand eller veldig ny. MEN hvis bilen er som han sier RUSTFRI så vil jeg si at det er verdt å betale litt ekstra for, men det tror jeg ikke får jeg får se og inspisert bilen.  [-X 

Vil anbefale å se på biler med org m-sport og webasto(noe jeg skulle ønske jeg hadde). 

hvorfor vil du akkurat ha Diesel?  :)

Jeg vill ha diesel siden jeg ikke har noe inntekter akkuratt nå og går på skole!

Har jo bare stipend på 1500,- pr måned! :P synes det mangler noe utstyr som jeg vill ha på bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...