Kristiansan'årn Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 Problemet med 540/740 diffene, er jo at den jevla inngående flensen på diffen er ulik alle andre differ. Så viss du skal byte diff, så må du få tak i enten V8 differ, eller så må du flytte over flenser. Men det er jo blitt risikabelt mtp klaring mellom kronhjul, og pinjong. Har lyst å byte til M5 diff på 740ien min. til utveksling 3.91, men da må eg jo byte flens. Sikkert ikkje noke problem å byte flens, men å få tak i V8 flensen, Kan jo selvsakt kjøpe ein open V8 diff. Men er litt bortkastet penger å kjøpe ein diff bare for flensen. Er jo bare og bytte over den du har på bilen da det jeg gjorde med min 750 diff Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juli 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2015 Artig prosjekt ja, men noe var litt fjøsmekk som en over her sier hehe Håper bare hvis du skal selge bilen at du informerer som ting som f.eks motorfester er fra en annen bil, og er festa med 3 skruer, ikke 4. Bilen blir nok aldri solgt. Skal være i mitt eige til eg, eller bilen dauer. Har lurt litt på å skifte girkassa til ei B25/G260 kasse. For disse B20/G220 kassene lager så ulelyd på lave turtall. Eg trudde først det var motoren som lagde den lyden, men er visst kassa, ifølge ein kompis. Så viss eg byter kassa, så blir sjølvsakt sånt jallamekk fikset Men funker med hjulbolter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juli 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2015 Er jo bare og bytte over den du har på bilen da det jeg gjorde med min 750 diff Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Jo. Kan jo selvsakt gjøre det. Men eg vil sleppe å flytte over flenser. Litt greit å ha alle deler på diffen, ved eventuelt salg, eller montering i annen bil. Flensen er jo allerede byttet på min 750 diff også. Skal vel egentlig skifte krympe hylsa på pinjongen når du løsner mutteren, og tar av flensen. Men det går jo somregel greit uten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 Jo. Kan jo selvsakt gjøre det. Men eg vil sleppe å flytte over flenser. Litt greit å ha alle deler på diffen, ved eventuelt salg, eller montering i annen bil. Flensen er jo allerede byttet på min 750 diff også. Skal vel egentlig skifte krympe hylsa på pinjongen når du løsner mutteren, og tar av flensen. Men det går jo somregel greit uten. Når du sier det sånn så ser jeg den, men for min del hadde jeg ikke hatt noe imot det, de flensene er jo ganske skjeldne bare bytte tilbake om du skal selge da [emoji14]Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juli 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2015 Får jo tak i Opne v8 differ ganske billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juli 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2015 Monterte i noken "nye" stoler. Måtte skifte ut dei ekle stoff setene. Stoff seter er så ekkelt som det går an. Blei ultra bra med nye stoler. Mekaniske stoler, men det gjør ingenting. Litt sletne stoler, ser ut som at dei sprikker litt i skinnet. Men så lenge det ikkje er hull så er det bra. Reingjorde og Smørte stolene inn med swisswax skinn pleie, så fekk mjuka opp litt sprikkene. Gamle stolen. Heile interiøret var fullt av dette grusomme skinnetrekket. Eineste som var kult med dette skinntrekket, må være Bmw-hetta på nakkestøtta. Har nedfellbare seter bak. Men finner ingen skinn seter med delt rygg som passer sedan. Finner mangen Touring seter, men dei har ulik oppbygning på ryggen. Er visst få E34'er som blei selt med skinn og nedfellbar rygg trur eg. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet September 14, 2015 Forfatter Share Skrevet September 14, 2015 Endelig fått montert Bilstein B8 demperer, og Eibach fjører på transporteselet. , Meen blei traktor etterpå. Fjørene skal liksom senka 60/30. Blei bra bak, men framme blei da arctic truck Likar ikkje steil senk. Men me har jo verktøy til sånt. No blei bilen jævlig å kjøra med! Kunne lika greit kjørt uten demperer. Subber noke jevlig i sving og. Men blei bra på høgda. Resultatet blei å montera dei gamle fjørene mine, som eg hadde på før. (Fint rusta org kappa fjører) Dei ramler ikkje utav fjørbeinet når eg heiser opp bilen Og så blir bilen myykje mjukare, og får omtrent samme høgda. Bare litt høgere. Planen er å få tak i nye fjører, som senker bilen. Og som ikkje er kappa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet September 15, 2015 Forfatter Share Skrevet September 15, 2015 Monterte på ein annen eksostupp, som ser litt bedre ut, enn den rusta avkappa eksosbiten som var der før. Må også få meg nye vinterdekk. Disse 15år gamle vinterdekka er begynt å bli dårlige. Var nok av dårlig grep i vinter. Spant meg baklengs fleire gonger. Var open diff i tillegg. Må gå for så breie 15" dekk som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Desember 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2015 På tide å oppdatere litt her igjen Bilen har fungert veldig godt siden eg skifta motor, og understellsdeler. Beste bilen eg har hatt Har fått prøvd bilen på Snø/is/slaps med diffbrems, og nye piggdekk. Og det er litt kjekkere enn ifjor. Kommer jo fram overalt. Imponert over dekk. Og rekner med diffbremsen hjelper på ein del. Under montering av ny parkbrems-wire, som eg ødelagde under berebru demontering i sommer, så såg eg at parkbrems armen var begynt å bli slitt på låsetennene Så eg tenkte at den må skiftast, så eg slepp problem med parkbremsen seinere. Skifta lika greit armen til skinn. Er ikkje så veldig fint detta plastikk håndtaket. Og ser veldig mykje bedre ut med skinn! Fra: Til: Veit ikkje korleis armen/tennene blir så slitt, men kanskje det har vore lettere med håndbrekks-sladd på vinterene, enn å sladde med den slappe 2liter motoren, som var der før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Desember 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2015 Tilpassa luftfilterboksen slik at B28 Luftmassemåleren kan monteres inni der. Har kjørt med eit K&N filter der siden motoren blei montert. Men synes det ser litt jalla ut med eit slikt filter. B28 Masse måleren er 3", og B20 måleren er 2.5", så eg slipte bare ut større hol i luftfilter boksen. Og fjerna dritt-tuten i inntaket på boksen. Så no blei da meir originalt utsjående oppi motorrommet. Eit minus med boksen er at det har forsvunnet ein kul lyd som dukket opp mellom 6-7000rpm. Gleder meg allerede til sommeren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå