Erik_550XD Skrevet Januar 6, 2015 Share Skrevet Januar 6, 2015 Hei, får ikke oljetemperatur over 60-65 Grader ved normal kjøring (landevei 60-80km/t ute temperatur 0 grader c) selv etter 2 timers kjøring. Ved belastning, feks opp lier bakken i Drammen står nåla på 95-100 grader på toppen, men synker ned til 65 grader på under et minutt når en slakker av så videre mot 60 Grader ved lav belastning. Dette er en norsk bil med webasto etc. Dette er litt trasig fordi BMW "boka" sier motor skal være over min 75 grader før en gir gass:-) Noen som har/ikke har denne erfaringen på 520-25-30-35-550 evt fått dette løst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 6, 2015 Share Skrevet Januar 6, 2015 (endret) Velkommen til bimmers! Har ikkje erfaring med eit sånt problem men meget interessert i løsningen/årsaker Du kunne jo tatt ein tlf til nærmeste BMW verksted og høyre om dei er kjent med eit sånt problem no på vinteren?Bytte termostat? Endret Januar 6, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 6, 2015 Share Skrevet Januar 6, 2015 Hvis det ikke er en termostat i oljekjøler/varmeveksler, så vil jeg anta defekt termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_550XD Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2015 Takk for svar, bilen står på verksted nå så vi får se hva dem finner ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Funker det og. Husk å skriv ka dei kom fram til var problemet og løsningen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_550XD Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2015 (endret) 3 dager på verksted , etter testing er det bekreftet at slik skal det ikke være, men årsak er ikke funnet. Er ikke en kjent feil sier tekniske BMW guruer. Selv tipper jeg på "ugrei" termostat i oljesystemet eller giver til oljetemperatur, vi får se. Endret Januar 8, 2015 av Erik_550XD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Spennende med en ukjent feil å noen ganger. Artig å høre løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Venter i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_550XD Skrevet Januar 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2015 Stått på verksted siden 6 januar, i dag fikk jeg beskjed om at dem ikke har kompetanse på M biler. Blir nytt verksted og mer venting, får håpe den blir ferdig i løpet av et par uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 14, 2015 Share Skrevet Januar 14, 2015 Huh? Høres ut som en svært dårlig unnskyldning, det er jo en n57 motor selv om de har endra den noe for mer effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Januar 14, 2015 Share Skrevet Januar 14, 2015 Kjedelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 15, 2015 Share Skrevet Januar 15, 2015 (endret) Hei, får ikke oljetemperatur over 60-65 Grader ved normal kjøring (landevei 60-80km/t ute temperatur 0 grader c) selv etter 2 timers kjøring. Ved belastning, feks opp lier bakken i Drammen står nåla på 95-100 grader på toppen, men synker ned til 65 grader på under et minutt når en slakker av så videre mot 60 Grader ved lav belastning. Dette er en norsk bil med webasto etc. Dette er litt trasig fordi BMW "boka" sier motor skal være over min 75 grader før en gir gass:-) Noen som har/ikke har denne erfaringen på 520-25-30-35-550 evt fått dette løst? Helt normalt for BMW diesel om vinteren da dieselmotorer er ganske termiske effektive (50%). Ingenting å bekymre seg for. Kjør 15 min normalt før du begynner å brenne på slik at kassen kjører seg litt varm og. Det går helt fint. Bilen er designet for dette og oljens egenskaper er designet med dette i tankene. Ikke la de suge deg for penger unødvendig, den bilen din er designet med store kjølere og tåler enorm belastning over tid. På norske veier vil du aldri nå en temp på 95-100 grader uten å miste lappen såfremt du ikke kjører opp lange bakker. Tut og kjør Endret Januar 15, 2015 av FJPopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 15, 2015 Share Skrevet Januar 15, 2015 Er det BMW verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Januar 15, 2015 Share Skrevet Januar 15, 2015 Du har vel fremdeles garanti på denne? ved 0 grader burde du iværtfall ikke ha dette problemet. det må nok være en dårlig termostat et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 15, 2015 Share Skrevet Januar 15, 2015 (endret) Helt normalt for BMW diesel om vinteren da dieselmotorer er ganske termiske effektive (50%). Ingenting å bekymre seg for. Kjør 15 min normalt før du begynner å brenne på slik at kassen kjører seg litt varm og. Det går helt fint. Bilen er designet for dette og oljens egenskaper er designet med dette i tankene. Ikke la de suge deg for penger unødvendig, den bilen din er designet med store kjølere og tåler enorm belastning over tid. På norske veier vil du aldri nå en temp på 95-100 grader uten å miste lappen såfremt du ikke kjører opp lange bakker. Tut og kjør Etter noen såpass tvilsomme påstander, Så burde du hoste opp noen pålitelige kilder. Ved scenarioet ditt, så vil alle dieselbiler trille rundt uten full smøreevne, samt full av vann\kondens\majones i oljelokk. Endret Januar 15, 2015 av CrZyWiz Erik_550XD reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå