Gå til innhold

M550XD F11 oljetemperatur når ikke anbefalt temperatur


Erik_550XD
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, får ikke oljetemperatur over 60-65 Grader ved normal kjøring  (landevei 60-80km/t ute temperatur 0 grader c)  selv etter 2 timers kjøring. Ved belastning, feks opp lier bakken i Drammen står nåla på 95-100 grader på toppen, men synker ned til 65 grader på under et minutt når en slakker av så videre mot 60 Grader ved lav belastning.

Dette er en norsk bil med webasto etc.

Dette er litt trasig fordi BMW "boka" sier motor skal være over min 75 grader før en gir gass:-)

 

Noen som har/ikke har denne erfaringen på 520-25-30-35-550 evt fått dette løst? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til bimmers!

Har ikkje erfaring med eit sånt problem men meget interessert i løsningen/årsaker :)
 

Du kunne jo tatt ein tlf til nærmeste BMW verksted og høyre om dei er kjent med eit sånt problem no på vinteren?

Bytte termostat?

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager på verksted , etter testing er det bekreftet at slik skal det ikke være, men årsak er ikke funnet.  Er ikke en kjent feil sier tekniske BMW guruer. Selv tipper jeg på "ugrei"  termostat i oljesystemet eller giver til oljetemperatur, vi får se. 

Endret av Erik_550XD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, får ikke oljetemperatur over 60-65 Grader ved normal kjøring  (landevei 60-80km/t ute temperatur 0 grader c)  selv etter 2 timers kjøring. Ved belastning, feks opp lier bakken i Drammen står nåla på 95-100 grader på toppen, men synker ned til 65 grader på under et minutt når en slakker av så videre mot 60 Grader ved lav belastning.

Dette er en norsk bil med webasto etc.

Dette er litt trasig fordi BMW "boka" sier motor skal være over min 75 grader før en gir gass:-)

 

Noen som har/ikke har denne erfaringen på 520-25-30-35-550 evt fått dette løst? 

Helt normalt for BMW diesel om vinteren da dieselmotorer er ganske termiske effektive (50%). Ingenting å bekymre seg for. Kjør 15 min normalt før du begynner å brenne på slik at kassen kjører seg litt varm og. Det går helt fint. Bilen er designet for dette og oljens egenskaper er designet med dette i tankene.

 

Ikke la de suge deg for penger unødvendig, den bilen din er designet med store kjølere og tåler enorm belastning over tid. På norske veier vil du aldri nå en temp på 95-100 grader uten å miste lappen såfremt du ikke kjører opp lange bakker. Tut og kjør :)

Endret av FJPopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt for BMW diesel om vinteren da dieselmotorer er ganske termiske effektive (50%). Ingenting å bekymre seg for. Kjør 15 min normalt før du begynner å brenne på slik at kassen kjører seg litt varm og. Det går helt fint. Bilen er designet for dette og oljens egenskaper er designet med dette i tankene.

 

Ikke la de suge deg for penger unødvendig, den bilen din er designet med store kjølere og tåler enorm belastning over tid. På norske veier vil du aldri nå en temp på 95-100 grader uten å miste lappen såfremt du ikke kjører opp lange bakker. Tut og kjør :)

Etter noen såpass tvilsomme påstander, Så burde du hoste opp noen pålitelige kilder.

Ved scenarioet ditt, så vil alle dieselbiler trille rundt uten full smøreevne, samt full av vann\kondens\majones i oljelokk.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...