ahj Skrevet November 24, 2015 Share Skrevet November 24, 2015 Hvordan synes du motoren er i kombo med xDrive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 24, 2015 Forfatter Share Skrevet November 24, 2015 Hvordan synes du motoren er i kombo med xDrive? Hva tenker du på? Om motoren er tilstrekkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet November 25, 2015 Share Skrevet November 25, 2015 Hva tenker du på? Om motoren er tilstrekkelig? Nei, jeg har bare kjørt Diesel med xDrive. Hvordan er bensinen med xDrive? Hvordan er motoren generelt? Hvordan oppleves den i bykjøring og motorveiskjøring? Jeg har kjørt BMW sin firer bensin, men det er 328i og det blir ikke helt det samme som 320i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 28, 2015 Forfatter Share Skrevet November 28, 2015 Shit, haha, så ikke at du svarte før nå! Den motoren er litt rar... I Comfort kan den være både frisk og seig avhengig av gira. Det er jo hovedvalget i byen, fungerer helt OK. I Eco er den helt daff... Det funker dog på motorveien når det er mye trafikk uansett og man bare skal følge trafikkens tempo. Men i Sport (min bil har ikke Sport+), og med girspaken satt i sport også, så blir det skikkelig morsomt! Da går den med jevn drag opp til 7000+ omdreiningers rødmerking, samtidig som at den syntetiske lyden gjennom høyttalerne gjør opplevelsen hakket mer spennende også! Girkassa girer kjapt og med litt dytt i ryggen, øker raserbilfølelsen Akkurat da ønsker jeg meg stivere bil, jeg tenker at det blir senk + 20" Alpina når disse begynner å bli helt vanlige om 3-4 år... Når det er sagt, bilen har god handling! Da blir det nok sportseksos, bedre bremser (jeg hater standardbremsene!) og ECU tuning også når garantien går ut. Tror de store firmaene klarer 230~ hk med bare ECU! Lurer på hva resultatet blir med oppgradert eksos hele veien... Tar det hvis definitivt jeg fortsatt har bilen da. Inntil den tid får jeg leve med den slik den er nå. Setter den aldri i Sport med en gang, er redd for for høyt turtall med kald motor... Selv om BMW skulle helst hatt sport i motor og gir hele tiden. Det var også grunnen til at jeg ikke valgte aktive dempere, tenkte at er det en ting BMW kan så er det god understell, gidder da ikke å hoppe mellom settinger hele dagen... Slike ting er morsomt i begynnelsen, men kjedelig etterhvert... Men slik er nå tidene... Det var også grunnen til at jeg hoppet over sportsautomat med gir, begrensa hvor gøy det er med knøtt turbomotor... Motoren er også ganske stillegående. Støynivå var egentlig grunnen til at jeg valgte bensin siden jeg kjører nesten utelukket i byen. Orker ikke dieselbråket da... Bilen drikker liter på mila med min kjøring, 80 by/20 motorvei. Syns det er litt drøyt med hightech 2015 modell, med all markedsføringa de driver med så skulle en tro de nye bila var gjerrigere. Fyller 45 liter for 600-700 og klarer en uke/500 km... Diesel vinner fortsatt på økonomi. Tømmer kjapt om man bare skal herje med turtall hele dagen... Når alt kommer til alt så har jeg ikke bestemt meg om jeg er fornøyd eller ikke... Sorry hvis det er uklart svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet November 29, 2015 Share Skrevet November 29, 2015 Kjempe bra svar. Vurderer 320i xDrive som neste bil. Men usikker enda. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2015 Kult at for første gang i mitt liv har jeg en bil som testes i blader mens jeg eier den! Blir ekstra kult å lese testene og se om man er enig med journalisten; http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article1646172.ece Jeg gjorde et absolutt riktig kjøp Av og til må jeg fortsatt klype meg selv i armen, hat definitivt en av de flotteste BMWene i byen og det blir aldri gammalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Kult at for første gang i mitt liv har jeg en bil som testes i blader mens jeg eier den! Blir ekstra kult å lese testene og se om man er enig med journalisten; http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article1646172.ece Jeg gjorde et absolutt riktig kjøp Av og til må jeg fortsatt klype meg selv i armen, hat definitivt en av de flotteste BMWene i byen og det blir aldri gammalt Digger bilen din! Både utvendig og innvendig fargen på bilen er sinnsyk pen noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2016 Rundet 10.000 km i dag, akkurat ett år. Kan vel kanskje ikke kalles ny bil lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Rundet 10.000 km i dag, akkurat ett år. Kan vel kanskje ikke kalles ny bil lenger? Er jo så vidt innkjørt, så vil kalle den ny bil ja noekult og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Du kjører ikke mer nei! Passert 11.000 med min allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2016 Vært i utlandet ca halve tiden og da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2016 Ett års eierskap i dag <3 Like kul, like bra. Ser frem til ett år til! ahj og StigJ reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet Januar 26, 2016 Share Skrevet Januar 26, 2016 Det forklarer litt ja! Gratulerer med første året! noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Januar 27, 2016 Share Skrevet Januar 27, 2016 Meget flott, elegant 4-serie! Mener å minnes at N20 motoren vant klassen sin i årets beste motor i ett seriøst magasin. Tror den blander økonomi og kraft på en bra måte, selv om det er en 2 liter så hentes det mange hester potensielt. Hvis ESS kan gjøre det de kan får de over 400hk ut av den Med da riktignok en del bytte av deler. Hadde jeg kjøpt nyere 3/4 serie i dag ville det vært med N20, enten x20i eller x28i. 328i F31 går faktisk litt kjappere enn min, så disse nye turbomotorene er riktig så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 4, 2016 Forfatter Share Skrevet November 4, 2016 Nye vinterfelger. 18" OZ Racing Vittoria i grafittfarge. Skal bli godt å slippe den slitsomme rengjøringen av de multieika Luxury Line felgene vinterstid. Hva synes du? Jeg syns ærlig talt at de ble bedre enn jeg turte å håpe på Gorg, Marius2002, Fahad og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå