Gå til innhold

Tuning av F10/F11 525d eller 530d

Thomaslmh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg står overfor kjøp av 2011-modell 525D el 530D og lurer på om noen har erfaring med tuning av disse og hvilket produkt jeg bør velge.

Jeg har selv svært god erfaring med BSR til min E61 520, men BSR er ikke utviklet for F-modellene.

Finnes det tilsvarende software-tuning på markedet, der man slipper en fysisk boks under panseret?

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mener å huske at det er forskjell på turbo, dyser og girkasse på disse.

Na, det er det faktisk ikke. Ikke i følge etk. I følge etk så er dem så og si identisk, samme motor, samme turbo, samme girkasse til og med samme delenummer på hjernen til motor osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er jo ikke svar på noe av det jeg lurer på. Apropos oppgis det forskjellige resultater på effekt og dreiemoment på 525 Og 530 hos de aller fleste leverandører av chiptuning. Spørsmålet er igjen: finnes det et alternativ til BSR for F 10/11 som altså ikke innebærer en fysisk boks under panseret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi de aller fleste legger på 10 % her, og 15% der, da får man ulikt resultat. Om man programmerer sånn noenlunde med vettet i behold så setter man verdier tilpasset motoren og komponentene som faktisk er montert. Da får man samme effekt på tilsvarende motorer.

De aller fleste kan tilby software tuning av disse i dag (ecu må dog åpnes). Det er kvaliteten på det som går inn i ecu, ikke muligheten til å "få inn noe" som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...