Thomaslmh Skrevet Januar 26, 2015 Share Skrevet Januar 26, 2015 Hei, jeg står overfor kjøp av 2011-modell 525D el 530D og lurer på om noen har erfaring med tuning av disse og hvilket produkt jeg bør velge. Jeg har selv svært god erfaring med BSR til min E61 520, men BSR er ikke utviklet for F-modellene. Finnes det tilsvarende software-tuning på markedet, der man slipper en fysisk boks under panseret? Mvh Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 26, 2015 Share Skrevet Januar 26, 2015 Hvis du snakker om 525d med 3l motor så får den samme hk og nm som 530d ved tuning. Siden den deler alt samme som 530d gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Januar 27, 2015 Share Skrevet Januar 27, 2015 Hei, mener å huske at det er forskjell på turbo, dyser og girkasse på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 27, 2015 Share Skrevet Januar 27, 2015 Hei, mener å huske at det er forskjell på turbo, dyser og girkasse på disse. Na, det er det faktisk ikke. Ikke i følge etk. I følge etk så er dem så og si identisk, samme motor, samme turbo, samme girkasse til og med samme delenummer på hjernen til motor osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaslmh Skrevet Januar 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2015 Men dette er jo ikke svar på noe av det jeg lurer på. Apropos oppgis det forskjellige resultater på effekt og dreiemoment på 525 Og 530 hos de aller fleste leverandører av chiptuning. Spørsmålet er igjen: finnes det et alternativ til BSR for F 10/11 som altså ikke innebærer en fysisk boks under panseret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 27, 2015 Share Skrevet Januar 27, 2015 Det er fordi de aller fleste legger på 10 % her, og 15% der, da får man ulikt resultat. Om man programmerer sånn noenlunde med vettet i behold så setter man verdier tilpasset motoren og komponentene som faktisk er montert. Da får man samme effekt på tilsvarende motorer. De aller fleste kan tilby software tuning av disse i dag (ecu må dog åpnes). Det er kvaliteten på det som går inn i ecu, ikke muligheten til å "få inn noe" som er viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
malloq Skrevet Januar 27, 2015 Share Skrevet Januar 27, 2015 Kom over denne forleden dag: http://www.finn.no/53884007 Har ikke noe erfaring med firmaet, men de lover jo høy effekt uten boks under panseret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaslmh Skrevet Januar 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2015 Tusen takk Malloq. Dette må jeg sjekke ut. "Ta med USB-pinne om du vil beholde original software." Håper det er uproblematisk å reversere. Mvh Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå