Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har ein bmw 525tds e39 touring 97model. Som høgre fjernlys ikkje vil av på, uansett om tenninga er av eller brytaren er av..

Har sjekka lysmodulen og den ser heilt fin ut.

Nåken tips?

Skrevet

Opna boksen og fekk ein automatikar til å sjekke heile pribt brette, alle loddingar osv.

Målte og div, ingen tegn til varmgang eller lignende.

Skal prøve og ta diagnose

Ka rele kunne det vært da ?

Skrevet

Relé er det ihvertfall ikke, da LCM gjør den jobben. Har fikset en LCM til E39 en gang, og mener da det var lett å se at den var gåen. Fjernlysbryter høres ut som et godt tips.

Skrevet (endret)

Dette er et vanlig problem på eldre E39.
Søk på google etter "bmw e39 headlight......." så kommer forslaget "stays on" opp automatisk.
Da finner du nok ganske mange tråder rundt dette. Hadde du søkt her på bimmers ville du også

funnet mye, har vært tatt opp mange ganger før.

Det er en transistor i LCM som er problemet. Søk på ebay etter "bmw e39 lcm repair" så finner du deler.

Der er også folk som tilbyr og fikse dette. Finner sikkert DIY på google også om du vil gjøre det selv. :)

Kan sikkert være fjernlys bryteren som nevnt over også, men det har vært mange tilfeller der

LCM er problemet. Og spesielt høyre fjernlys. En jeg kjenner hadde samme på sin E39, der var det også

høyre fjernlys.

Endret av Alpejohn
Skrevet

Det vet jeg ikke, men om du leser deg opp på emnet, så er det sikkert beskrevet en eller annen plass. Eller du kan kjøpe deg en lcm 3 og oppgradere litt. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Skrevet

Hei,

Det skal ligge et bilde på nett som viser hvilke som er gåen.

Jeg kjøpte nye på nett og fikk en fyr til å bytte de. Er en grei jobb når man har fått oversikt over hvem som skal byttes og hvor den kan kjøpes.

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...