Gå til innhold

F10 5-serie parklys/ angel eyes / daytime driving lights

Langemann1
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har kjøpt en 2011 F10 525da (204hk) M sport. Noe jeg la merke til først etter hvert var at det er ganske stor forskjell i fargen på ringene h/v side. Noen som har peiling på om det er mulig å bytte pærer her uten å måtte bytte hele lampa? BS92947 er regnr. Jeg har ikke klart å få noe konkret svar på dette. Ser at panseret ikke er helt rett heller, frykter bilen kanskje har vært retta :/

Takker for innspill! Bilder kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel LED i ringen på din så antar at de har brukt LED lampe som ikke er like på begge sider? Min har konvensjonelle pærer og de lyser sterkere når dagskjørelys er aktivert via iDrive. At panser ikke er rett er ikke uvanlig da disse kan justeres, samme gjelder bakluke. Du kan ta en nøye hjulstillingskontroll hos BMW og se om du ligger i grenseland på geometrisk akse. Hvis du gjør det kan det være indikator at bilen har hatt en kraftig trøkk. Tviler på at karrosseriet er blitt rettet, F10 er det stiveste og sterkeste karroseriet BMW noensinne har laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel LED i ringen på din så antar at de har brukt LED lampe som ikke er like på begge sider? Min har konvensjonelle pærer og de lyser sterkere når dagskjørelys er aktivert via iDrive. At panser ikke er rett er ikke uvanlig da disse kan justeres, samme gjelder bakluke. Du kan ta en nøye hjulstillingskontroll hos BMW og se om du ligger i grenseland på geometrisk akse. Hvis du gjør det kan det være indikator at bilen har hatt en kraftig trøkk. Tviler på at karrosseriet er blitt rettet, F10 er det stiveste og sterkeste karroseriet BMW noensinne har laget.

Disse lyser også kraftigere i dagslys når lysene står på "auto". Det du mener er at jeg må bytte lampe dersom jeg vil ha samme farge på ringene? Den høyre er mer hvit med lilla/blåskjær, mens venstre ser litt flauere ut, hvit med svakt grønnskjær (ser ut som et slitent xenon-lys). Triste greier. Håper å ta bilselger litt for det, men vet ikke om jeg får han til å gjøre noe med det.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med panseret kan være så enkelt som at den ene låsen ikke har gått helt i lås, er en lås på hver side av panseret. Jeg holder godt ut på sidene og bestemt lukker panseret ifra en høyde på ca 30 cm, holder jeg på midten så hender det at ikke begge låsene går i "hakk" og det ser ut som om noe er skeivt ;) Angel eyesa lyser ganske sterkt når den står på Auto eller det som heter Daytime Running Ligths, setter du på park lys så lyder de noe svakere og setter du den på "0" så lyser de som vanlig på Daytime Running Ligths :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med panseret kan være så enkelt som at den ene låsen ikke har gått helt i lås, er en lås på hver side av panseret. Jeg holder godt ut på sidene og bestemt lukker panseret ifra en høyde på ca 30 cm, holder jeg på midten så hender det at ikke begge låsene går i "hakk" og det ser ut som om noe er skeivt ;) Angel eyesa lyser ganske sterkt når den står på Auto eller det som heter Daytime Running Ligths, setter du på park lys så lyder de noe svakere og setter du den på "0" så lyser de som vanlig på Daytime Running Ligths :)

Takk for det, men jeg sjekket at panseret var igjen :) Fargeforskjellen på angel eyes'a på høyre og venstre er irriterende merkbar! Så jeg må få undersøkt om det er mulig å gjøre noe med. Dioder.no var behjelpelig med led-pærer til tåkelysa, og viste meg samtidig en type spesialpærer på ebay, som så ut til å være til led-ringer F10 og Z4. Verdt å sjekke ut, så skal gi en tilbakemelding her om jeg finner ut noe annet enn at de ikke kan byttes! Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med farge/lysforlkjell er nok bare en dårlig modul/er.

Du kan kjøpe kit til og fikse dette:

http://www.ebay.com/itm/11-13-BMW-F10-LED-Bulb-Angel-Eye-Repair-Kit-528i-535i-550i-Headlight-Module-OEM-/301516500348?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4633c8ad7c&vxp=mtr  for eks.

Men er nok sikkert endel knot, da lykten må sikkert deles og skjæres i to. Tviler på at den kun er klipset sammen, men det kan vel noen andre bekrefte.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Jeg har i mellomtiden funnet denne, og bestilt den. Det så ikke ut på delekatalogen som at lampa måtte kappes for å byttes. Jeg får håpe det ikke er tilfelle. Da er det i hvertfall ekstra kjipt om jeg bytter og den ligner på den som jeg synes lyser dårligst :) Gjenstår å se når jeg får denne pakka i posten! Fortsettelse følger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...