Gå til innhold

Til alle med N47 motoren! Det kjente problemet med registerkjedet!


ThomasLS
 Share

Anbefalte innlegg

Ble vel gjort noen forbedringer rundt 09 en gang mener jeg las. Synst faktisk at jeg ser det er mest 08 modellene som sliter. Tenkte faktisk ikke over det når jeg så etter bil på finn, men mange 08 modeller hadde fått byttet motor av de som var til salgs.

 

2010 er ikke med i denne kampanjen, tydeligvis ikke 09 heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg har oversett men har bare skummet gjennom tråden.

Bilen min er 2010 520dat e61.

Ble det gjort oppdateringer på denne siden jeg ser det står skrevet t.om 2009 modell?

 

Når i 2010 er din produsert? De endret på N47 motoren i 2010 engang. Før det har man N47d20c. 

Jeg har en nyere versjon hvis jeg husker riktig. Min motor heter N47D20U1. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D20c kom vel i 2009, før det var det d20a "N47D20O0". Men dette er litt diffust spør du meg. Jeg har visst både denne og d20c, alt ettersom hvor jeg sjekker. Så jeg vet ikke om denne O0 er det samme på d20a og d20c versjonene.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når i 2010 er din produsert? De endret på N47 motoren i 2010 engang. Før det har man N47d20c.

Jeg har en nyere versjon hvis jeg husker riktig. Min motor heter N47D20U1. :)

Endret de på dette på e61 2010?

Eller kom endringene først på 2010 f11?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett å bli klok.

I følge denne artikkelen gjelder det motorer fra 07-11.

http://prestige-german-engines.co.uk/engine-issues/bmw-timing-chain-failure/

Andre plasser skriver de til 2009.

Ja da bør det vel igrunn være nok å vise til den linken der da hvis det påstås at 2009 - 2010 ikke er med I kampanjen, når det da også gjelder disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk konstatert og utbedret dette i 2012 (på 65000km) - fikk delene dekket men måtte ut med 40k i arbeid. All korrespondanse og arbeid ble gjort av Bavaria i Molde. Mon tro hva sjansen er for å få disse pengene tilbake?

[2008 E81 120d (177hk) Manuell]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da bør det vel igrunn være nok å vise til den linken der da hvis det påstås at 2009 - 2010 ikke er med I kampanjen, når det da også gjelder disse..

Det har lite for seg å synse på dette, nytter ikke å skille på bare årsmodell. Gi BMW Vin-nummeret, så ser de om akkurat din bil er berørt.

Har time for utbedring den 22.Mai.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D20c kom vel i 2009, før det var det d20a "N47D20O0". Men dette er litt diffust spør du meg. Jeg har visst både denne og d20c, alt ettersom hvor jeg sjekker. Så jeg vet ikke om denne O0 er det samme på d20a og d20c versjonene.. ?

Siste bokstaven er utslippsversjon. (D20C er Euro5). D20A er Euro 3/4.

 

Derimot er hele den interne BMW koden en annen. De bruker ikke bokstaver som A og C men heller O eller U. O står for Obere stufe og U Untere Stufe (altså nedre og øvre effektuttak) 177hk versjonen av N47 heter da internt N47D20O0 (0 for første revisjon). Så kom 184hk som da heter N47D20O1/2 etc...

 

Innviklet men slik ingeniører liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

 

Jeg sendte mail til Bavaria Oslo i går kveld vedrørende denne saken. De bekreftet til meg at dette er en sak som de fikser uten kostnader for min del:-) Nice!!

 

I følge mail fra de så skal de bytte kjedestrammer og sjekke/måle registerkjede. Da får vi se hvordan dette ender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste bokstaven er utslippsversjon. (D20C er Euro5). D20A er Euro 3/4.

Derimot er hele den interne BMW koden en annen. De bruker ikke bokstaver som A og C men heller O eller U. O står for Obere stufe og U Untere Stufe (altså nedre og øvre effektuttak) 177hk versjonen av N47 heter da internt N47D20O0 (0 for første revisjon). Så kom 184hk som da heter N47D20O1/2 etc...

Innviklet men slik ingeniører liker det :)

Takker for info! Skjønte straks litt mer! :)

Fikk svar fra Bavaria, min inngår ikke i kampanjen som går nå.. Vet ikke om det er et pluss eller minus for å være ærlig. Har heldigvis motor og drivverk forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info! Skjønte straks litt mer! :)

Fikk svar fra Bavaria, min inngår ikke i kampanjen som går nå.. Vet ikke om det er et pluss eller minus for å være ærlig. Har heldigvis motor og drivverk forsikring.

Tror nok det går fint, er i samme båt og har et godt inntrykk av motoren min som er samme som din.

 

Som nysgjerrighet; Hadde du giddet å tatt av motordekselet og sett i trakten / gropen som rommer injektorene? Finner du pittelitt olje/diesel der på din?

Du kan bruke en Q-tip til å suge opp hvis det er noe. Gjør litt research på om flere opplever det samme med 177hk motoren. Antagelig litt normal lekk fra injektoren som egentlig burde gått i lekkoljeledningen på toppen men også kanskje litt lekk via pakningen mellom injektor og toppdeksel. Vurderer å bytte / sjekke hele toppdekselpakningen men det er litt jobb med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...