Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Har en 2004 mod Bmw 320D touring som siste uken er begynt å bli litt vinglete bak syntes jeg. 

Demperene virker fin, men akkurat som bilen danser litt bak. 

Tips? 

takk på forhånd. 

Skrevet

på tide å bytte de fleste foringene bak tenker jeg. foring 4 på bilde burde byttes om det aldri har vært gjort.

foring 3 kan med fordel byttes ut med foring 2 slik som på M bilene. bolt 10 burde byttes ut når du først skal bytte foringer bak da denne ruster i stykker innvedning og vil knekke om den strammes til på nytt.

post-41784-0-28362200-1423160377_thumb.j

http://www.gsbildeler.no/bilder/16982

post-41784-0-28362200-1423160377_thumb.j

Skrevet

Knekt fjær høres sansynlig ut med tanke på hvor veldig over natten den ble slik, det at en kan være knekt har faktisk ikke streifet med i det hele tatt! 

Er ingen ulyder fra bakstilling så vidt jeg kan høre. 

Skrevet (endret)

Hei.

Har bilen oppe i luften bak nå, ingen knekte fjær, ingen synlige lekkasjer på demperene, sjekket diverse foringer som ble nevnt over her, de ser etter mitt syn ut som de er innenfor.

Kan ligge til at ved å presse bilen sidelengs via hengerfestet kom det en klakk lyd under et sted vi ikke greide å lokalisere

Tips?

Vil helst ikke bruke altfor mye penger på bilen akkurat nå, føler den har fått nok de siste mnd med turbo dyser osv..

Endret av mjo101
  • 2 weeks later...
Skrevet

Var det ikke bare frem til et vist årstall man kunne få subframe disaster da? Ble ikke det retta?
Eller gjelder det alle modeller av E36/46?

Skrevet

Meiner at ivertfall 2004+ (Siste 2 år med E46), så skal det ha komt med ein forsterkning originalt, men fortsatt er det mange som velger å montere reinforcement kit alikavel. Det er helst folk som skal ha bilen på bane eller trimme

Skrevet

Noen som har diy eller link til hvordan bytte foring nr 4 på bildet? Er det grei jobb, kan det gjøres "på bilen" , eller må alt demonteres? Hva trengs av verktøy osv.

Skrevet

Jeg tok av hele svingarmen og satt den rett i pressen. Måtte dra ut aksling osv.

Du kan sikkert løsne svingarm i enden, slik at du får dratt den litt ned, og foring blir tilgjengelig, så finne på noe ala Edd China i wheeler dealers. Noe med skrutrekker, store piper og gjengestag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...