Gå til innhold

X5 felger (Style 214) på F11 - mulig å få på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg driver å skal bytte ut Vossenfelgene mine både på sommer og vinter, og lurer på å kanskje prøve meg på 10x20 og 11x20 style 214 felger i sommer.

Er vel ET 40 forran og ET 37 bak på disse felgene.

Det jeg er litt i tvil om er om det vil ta i fjørbeinet? Og evnt hvor mye må jeg space ut.

Noen som har prøvd noe lignende?

Har sjekket litt på willtheyfit.com , men det hjelper meg lite å se der, når jeg ikke vet hvor mye klaring det er pr i dag :-P

På forhånd takk for svar.

Skrevet

ET40  vil nok ta i fjørbeinet foran, mens ET37 bak vil stikke litt ut bak. En annen ting er at navåpningen på disse er 74,1mm pluss at disse ikke akkurat er lette felger. 

Skrevet

ET37 er vel maks bak orginalt med 255 og 9.5 tommer bredde. Ved kompresjon er jeg rimelig sikker på du vil ta ani litt av hvert…20´´er jo helt horribelt å kjøre på med en så liten bil

Skrevet

Ja, har sjekket litt, og det vil ta i fjørbeinet forran. Litt poke hadde ikke gjort noe, men det blir værre når problemet går andre veien.

Navåpningen hadde jeg helt glemt å tenke på.

Takk for tilbakemeldinger.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

ET37 er vel maks bak orginalt med 255 og 9.5 tommer bredde. Ved kompresjon er jeg rimelig sikker på du vil ta ani litt av hvert…20´´er jo helt horribelt å kjøre på med en så liten bil

20" horribelt å kjøre med på F11? På min E61 er det faktisk helt topp (helt til nye dekk skal kjøpes) og den er ikke større en F11 i såfall..

Deg om det.... ;)

Skrevet

Hahaha, jeg var helt sikker på at han mente at det var for lite jeg. Jeg har 9x20 og 10,5x20 Vossen CV3 på VINTER jeg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Har du erfart at 20" er "horribelt" å kjøre på selv? Da må det i så fall ha vært et svært dårlig oppsett du har prøvd. Kjører 21" på sommeren og 20" på vinteren og har null problemer med dette.

Skrevet

Ja, det har jeg. På flere forskjellige, og da mener jeg bare komfort. Men klart på bane med god asfalt så er det å foretrekke 20'' noe M5 også har standard under comp.pack. Har dessverre ikke slike veier i Norge men utvilsomt veldig stilig.  :headbang:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...