Gå til innhold

Spørsmål: BMW 1serie (Facelift)

frecjoha
 Share

Anbefalte innlegg

Å bestille en ny bil er et privilegium.

Og planleggingen av reisen er halve opplevelsen, sett deg derfor grundig inn i tilvalg og muligheter.

Forsøk også å prøve ulike konfigurasjoner ifht motor og girkasse.

1 serie LCI er et glimrende valg, personlig er jeg svak for B38, mao den nye 3 sylindrede motoren, lydbilde og temperament passer utmerket til F20.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg kan se har Sport og Urban mye felles, med unntak av sportseter medføler på Sport Line.

Prisen er den samme, så hva kompanserer for bortfalle av sportseter på Urban Line og hvordan er setene denne?

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg kan se har Sport og Urban mye felles, med unntak av sportseter medføler på Sport Line.

Prisen er den samme, så hva kompanserer for bortfalle av sportseter på Urban Line og hvordan er setene denne?

Tror det bare er andre valgmuligheter på Urban Line kontra Sport Line. (interiørlister, felger, eksteriørfarger, setestoff/farge etc.).

Ser ikke helt hva som kompenserer bortfallet av sportseter.

Men når det kommer til Driving modes, er det som følger:

Urban Line: Eco Pro, Comfort.

Sport Line: Eco Pro, Comfort, Sport og Sport+.

M Sport: samme som Sport Line.

"Comfort" driving mode er default ved oppstart. 

"Sport" driving mode øker gassrespons (samme effekt, men gasspådrag skjer over mindre vandring av gasspedalen)og endrer servoen på styringen om du har servotronic.

"Sport+" aktiverer DTC. Samme som TRACTION-knappen, men med "Sport" gassrespons og styrerespons.

Absolutt verdt å prøve forskjellen før du bestemmer deg - for min egen del ville jeg ikke vært foruten Sport driving mode. Den gir det lille ekstra når du skal foreta en forbikjøring, og i tillegg ha det litt mer morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 116i 2012 mod M sport. Ser nå som andre nevner ovenfor her at BMW endrer navngivningen ved faceliften.

Dagens 118i har 1,6 turbo 170hk.

Dagens 116i har 1,6 turbo 136hk.

LCI 118i erstatter dagens 116i, får samme ytelse som dagens 116i.

LCI 116i erstatter dagens 114i, som forsvinner ut.

LCI 120i erstatter dagens 118i, får 7 hester mer, men fortsatt 1,6 turbo. 

Kan bli forvirret av mindre!

Ville gått for en LCI 118i - skulle ikke tro at den ble noe dyrere mtp. at det er samme motor, samme effekt som dagens 116i. Er svært fornøyd med ytelsene i den lille motoren - fortrinnsvis i Sport mode. I Comfort mode føles den ikke noe spesielt sprek. Det er verdt å merke seg at du ikke får Sport eller Sport+ mode på Urban Line, du må ha Sport Line eller M sport. Vil anbefale deg å prøve en Sport Line/M sport for å kjenne forskjell mellom de forskjellige kjøremodusene for å finne ut om Comfort er tilstrekkelig, de er svært merkbare! Har du Servotronic styring vil også denne endre seg fra Comfort til Sport mode. PS: synes personlig at manuell girkasse er å foretrekke på disse motorene, da det kan bli litt masete med automaten etter min erfaring.

118i Ser ikke ut til å være et valg her i Norge med det første. 

Bensin:

116i (kun manuell) 109hk 275 NOK (3syl)

120i (manuell og automat) 177hk 360/380 NOK (4syl)

125i (manuell, automat og sportsautomat) 218hk 440/456/461 NOK (4syl)

M135i (manuell og sportsautomat) 326 hk 735/740 NOK (6syl)

M35i xdrive 326hk 780 NOK (6syl)

Diesel:

116d (manuell og automat) 116hk 293/215 NOK (3syl)

116d e 116hk 286 NOK (3syl)

118d (manuell og automat) 136hk 309/328 NOK (4syl)

118d (manuell og automat) 150hk 316/335 NOK (4syl)

118d xdrive (kun manuell) 150hk 348 NOK (4syl)

120d (manuell, automat og sportsautomat) 163hk 347/364/369 NOK (4syl)

120d (manuell, automat og sportsautomat) 190hk 361/378/383 NOK (4syl)

120d xdrive (manuell og sportsautomat) 190hk 408/413 NOK (4syl)

125d (manuell og sportsautomat) 211hk 444/464 NOK (4syl)

125d (manuell og sportsautomat) 224hk 471/476 NOK (4syl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste spørsmål... enn så lenge.

Utstyr som: Remote Services, RealTime Traffic, Internett og ConnecteDrive Services, er dette utstyr som virker rett ut fra fabrikken eller kreves det ekstra abonnementer/kostnader?

Ved valg så er det inkludert 3 års abb, vet ikke hva som er løpende abb etter det...

Remote services: 430 (kun sammen med ConnectedDrive)

Internett: 860 (kun sammen med ConnectedDrive) og kun 1 år ink

ConnectedDrive: 3000

RealTime Trafic: 1290 (kun sammen med ConnectedDrive +  Navigasjon) (Navigasjon Business/Pro 4700/12400)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjennskap til:

-Speed Limit Information

-Driving Assistant

Verdt å legge pengene i noe av dette?

Speed Limit Information leser av fartsskiltene. Ganske morsomt å ha, veldig greit når man ikke har helt klart å følge med på fartsskiltingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...