frecjoha Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 Noen som har en slik avtale med BMW? og er dette en god deal? En slik avtale på min nye 1serie vil koste 17.580,- m/BMW Service Inclusive Plus. Dette inkluderer følgene i en periode på 5år eller 100.000km Oljeskift (uten etterfyllinger) Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæske Bytte av bremseklosser / bremseskiver foran og bakBytte av clutch ved slitasjeBytte av vindusviskergummi som en del av servicearbeideneKontroll av bilen og standardomfang i henhold til serviceheftet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 Det er i aller høyeste grad verdt det! Oljeservice alene er jo 4-5000,- Nok om du skal ta det på et merkeverksted. Det er også veldig positivt ved salg, og du kommer ikke billigere unna om du har tenkt til å fylle serviceheftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 På en 5-serie kostet bytte av klosser og skiver foran og bak 17 000 kr alene... Serviceavtale er verd hver krone spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 Da jeg forhørte meg om service avtale så ble jeg anbefalt å ikke kjøpe Plus avtalen med bremsebytte inkludert siden det bare gjaldt hvis bremsene faktisk var utslitt, ikke hvis de måtte byttes pga. rust f.eks. som jo ofte er tilfellet. Men en vanlig service avtale er absolutt å anbefale. Og det holder å kjøpe avtalen innen første service. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frecjoha Skrevet Februar 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2015 (endret) Da jeg forhørte meg om service avtale så ble jeg anbefalt å ikke kjøpe Plus avtalen med bremsebytte inkludert siden det bare gjaldt hvis bremsene faktisk var utslitt, ikke hvis de måtte byttes pga. rust f.eks. som jo ofte er tilfellet. Men en vanlig service avtale er absolutt å anbefale. Og det holder å kjøpe avtalen innen første service. Så jeg trenger ikke inngå en avtalen når jeg får bilen, men vente til første service? Er det noen mal på når servicene skal tas på en ny BMW? og hvor mange servicer bruker det å være frem til den har gått 100.000km ? Endret Februar 22, 2015 av frecjoha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 Så jeg trenger ikke inngå en avtalen når jeg får bilen, men vente til første service? Er det noen mal på når servicene skal tas på en ny BMW? og hvor mange servicer bruker det å være frem til den har gått 100.000km ? Ja, jeg kjøpte min F10 i 2013, men kjøpte serviceavtale nå nettopp. På min er det oljeservice hvert 2. år eller 30000km, men det km antallet endrer seg med kjøremønsteret. Og tror annenhver oljeservice er storservice. Så er det bremsevæske service hvert 3. år. Så lenge du har planer om å ha bilen mer enn et par år så er serviceavtale å anbefale. Fikk beskjed om at med serviceavtale så ble kostnaden ca halvparten i forhold til å betale servicene enkeltvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 Ja, jeg kjøpte min F10 i 2013, men kjøpte serviceavtale nå nettopp. På min er det oljeservice hvert 2. år eller 30000km, men det km antallet endrer seg med kjøremønsteret. Og tror annenhver oljeservice er storservice. Så er det bremsevæske service hvert 3. år. Så lenge du har planer om å ha bilen mer enn et par år så er serviceavtale å anbefale. Fikk beskjed om at med serviceavtale så ble kostnaden ca halvparten i forhold til å betale servicene enkeltvis. Nå vil jeg aldri kjørt så langt mellom oljeskiftene heller ikke 3 år mellom hvert bremsevæske skift. Jeg skifter olje en gang i året og som regel 1.5 år mellom hvert bremsevæske skift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frecjoha Skrevet Februar 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2015 Så lenge du har planer om å ha bilen mer enn et par år så er serviceavtale å anbefale. Fikk beskjed om at med serviceavtale så ble kostnaden ca halvparten i forhold til å betale servicene enkeltvis. På nåværende tidspunkt er planen å ha bilen i 5år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frecjoha Skrevet Februar 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2015 (endret) Nå vil jeg aldri kjørt så langt mellom oljeskiftene heller ikke 3 år mellom hvert bremsevæske skift. Jeg skifter olje en gang i året og som regel 1.5 år mellom hvert bremsevæske skift. Med en slik avtale, kan jeg bare møte opp hos BMW og si "Bytt olje" når det passer meg? For da kan jeg stikke innom to ganger i året. He he! Regner ikke med jeg kan bestemme slik selv, men at de følger en "plan". ? Endret Februar 22, 2015 av frecjoha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 (endret) Med en slik avtale, kan jeg bare møte opp hos BMW og si "Bytt olje" når det passer meg? For da kan jeg stikke innom to ganger i året. He he! Regner ikke med jeg kan bestemme slik selv, men at de følger en "plan". ? Nei, du kan bare benytte deg av avtalen når bilen sier fra om at service må tas. Endret Februar 22, 2015 av E.H.D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 (endret) Nå vil jeg aldri kjørt så langt mellom oljeskiftene heller ikke 3 år mellom hvert bremsevæske skift. Jeg skifter olje en gang i året og som regel 1.5 år mellom hvert bremsevæske skift. På min e90 så var bremsevæske intervallet 2 år. Det er sikkert bra å bytte olje hvert år, men når man har en bil innenfor garantitiden og følger serviceplanen så ser jeg ikke hva jeg får igjen for ekstra oljeskift som tross alt ikke er billige når man ikke gjør det selv. Endret Februar 22, 2015 av E.H.D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 På min e90 så var bremsevæske intervallet 2 år. Det er sikkert bra å bytte olje hvert år, men når man har en bil innenfor garantitiden og følger serviceplanen så ser jeg ikke hva jeg får igjen for ekstra oljeskift som tross alt ikke er billige når man ikke gjør det selv. Helt riktig det du sier. Men jeg kommer fortsatt til å gjøre det sånn, selvom det er igjen garanti og jeg har motor og girkasse forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 23, 2015 Share Skrevet Februar 23, 2015 Vi har BSI på vår (5år/100k)- den var en del av kampanjen når vi bestilte. Det øker også annenhåndsverdien når du skal selge. Dvs. vi har Basic - hadde en verdi på rundt 7-8000kr om jeg ikke husker feil. Den inkluderer følgende av dine punkter: Oljeskift (uten etterfyllinger)Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, tennplugger og bremsevæskeKontroll av bilen og standardomfang i henhold til serviceheftet På 5 år tror jeg ikke du trenger mer. Vi kjører rundt 25k i året, og har hatt 2 servicer på 2 år. Den 2. servicen virka som var storservice, da gjorde de en god del mer (skifta tennplugger, oppdaterte software, etc.). Serviceavtalen inkluderer servicene som bilen sier ifra om, ikke når du vil ha et oljeskift - det sier seg igrunn selv. BSI er gull verdt spør du meg - det gjør hele bilholdet enda mer forutsigbart. Har du planer om å ha bilen i 5 år, ville jeg anbefalt å tatt en over 5 år og på det antall km du planlegger å kjøre (60k, 100k). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå