Scooterengan Skrevet Februar 24, 2015 Skrevet Februar 24, 2015 Er en sølvgrå E46 330d. På ene sida var den helt svart av sjit, tok å rengjorde den helt. Etter bare par dager, noen mils kjøring, så er den like skitten igjen, den andre sida er helt ren. Ca i høyde fra midt på døra og ned er den helt svart, hele sida nesten. Hva i all verden kan dette skyldes? Har en mistanke om at det kan ha noe med en diesel lekasje å gjøre? Det lukter litt diesel på utsiden av bilen etter man har kjørt. Forbruke ligger på 0,65 på småkjøring. Som er normalt.
Albino Skrevet Februar 24, 2015 Skrevet Februar 24, 2015 Er den siden omlakkert? Vask bilen godt, helst poler og gi den en runde med voks! Her er en knallbra og billig voks. Tok utgangspunkt i at det ikke var en diesellekasje
bmwmann24 Skrevet Februar 24, 2015 Skrevet Februar 24, 2015 Tror nok ikke at skiten på dørsidene har med diesellekkasje å gjøre. Det ville vært litt av en lekkasje i såfall:) Dieseleimen kan komme fra hvor som helst, men ofte så lekker det fra returslangene som går mellom dysene. Gå over dyser, returslanger, filter osv. Kan være det eimer fra tank og fram en plass. Siden forbruket ditt er vanlig så er det ikke rare lekkasjen. Ang. skiten på siden så tror jeg han over her er inne på noe ang lakkering. Følg tipsene han gav og se om det endrer seg!
Scooterengan Skrevet Februar 24, 2015 Forfatter Skrevet Februar 24, 2015 Takk for svar.Jeg skal prøve å rengjøre bilen helt og vokse hele bilen så får vi se om det hjelper, så får jeg samtidig gå over og se om det lekker noen plass. Skal prøve å få tatt bilder i morgen.
Scooterengan Skrevet Februar 25, 2015 Forfatter Skrevet Februar 25, 2015 Her er bilde av den skitne sida, andre sida her helt ren
Eksos Skrevet Februar 25, 2015 Skrevet Februar 25, 2015 Du har ikke tenkt på at denne siden er den som er rettet mot motgående trafikk, som virvler opp mye skitt og salt når de passerer? Kan jo også være at dette hjulet er lengre ute, men det får man håpe det ikke er.... E.C., sandersander, bmwmann24 og 3 andre reagerte på dette 6
Espen Aass Skrevet Februar 25, 2015 Skrevet Februar 25, 2015 Du er nok inne på noe der Eksos. +1Prøv og rygg samme strekningen, og se om et er noen forskjell da...... God natt! Makky123, Sammyen og Skare1 reagerte på dette 3
bcRichard Skrevet Februar 26, 2015 Skrevet Februar 26, 2015 Kan være at bremsene henger på venstre side foran. Da vil det produseres mye bremsestøv på den siden. Sjekk dette!
pedro Skrevet Februar 26, 2015 Skrevet Februar 26, 2015 Har du en olje eller drivstofflekasje framme på motor? Reimene kaster ojle ganske langt og kraftig. Prøv med en skikkelig motorvask i hele motorrommet og finn ut hvor diesellukten kommer fra. Er motorrommet skikkelig rent, finner du også ut hvor det lekker fra. p
Alpejohn Skrevet Februar 26, 2015 Skrevet Februar 26, 2015 Hallo i luken! Bilen min blir like skitten om jeg kjører på salta møkka veier. Det er ikke noe fenomen dette her.. Og den blir mye mindre skitten på andre sida. Det er helt normalt! Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Eksos reagerte på dette 1
pedro Skrevet Februar 26, 2015 Skrevet Februar 26, 2015 Ja Hvis det er normal møkk som ikke lukter diesel er det normal møkk Siden vi har høyrekjøring i Norge vil møtende komme på bilens venstre side. Min 530d hadde en ganske stor lekkasje og uten deksler under ble den utgriset på venstre side av lekasjen, men ikke så høyt oppe og langt bak! Reimene røyk til slutt. Regnvær og salt er ulekkert;-) Vasker min. 2 ganger i uka jeg nå.
Scooterengan Skrevet Mars 2, 2015 Forfatter Skrevet Mars 2, 2015 Lukter veldig diesel når jeg stikker nesen inni hjulbuen, særlig når jeg har kjørt. Er ganske overbevist om at dette ikke er normalt. På bildene inni motorrommet ser dere at der er dieselsøl inni der, var bare å tok en titt inni der får å se, dette er da på høyre side når jeg ser mot bilen, altså på den siden bilen er skitten. Er vel like under dieselpumpa, men vet ikke om det er direkte den som lekker eller om det er noen slanger, vanskelig å komme til der...
Alpejohn Skrevet Mars 2, 2015 Skrevet Mars 2, 2015 (endret) Det der ser noe mer alvorlig ut ja... Og det burde lukte mer diesel en bare inn i hjulbuen.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Endret Mars 2, 2015 av Alpejohn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå