E.H.D Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 Fant tilfeldigvis ut at vekten på en F11 530 xDrive er forskjellig før og etter facelift. Nå, altså facelift, veier 1995kg med fører, mens før facelift fant jeg en vekt på 1940kg. Begge er med 258 hk motoren. Hvordan kan det skille 55kg?
hermanoo90 Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 Hva er forskjellen på preface og facelift da? Kan det være forskjell i utstyr på bilen?
E.H.D Skrevet Februar 27, 2015 Forfatter Skrevet Februar 27, 2015 Hva er forskjellen på preface og facelift da? Kan det være forskjell i utstyr på bilen? Vet at xenon ble standard på facelift, men 55kg er jo mye, spesielt sett i forhold til at 520d F10 økte med 5kg.
hermanoo90 Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 Ja ser den, men, kan det være at eierne har bestillt forskjellige utstyr? Utstyr kan fort utgjøre så mye kilo.
E.H.D Skrevet Februar 27, 2015 Forfatter Skrevet Februar 27, 2015 Ja ser den, men, kan det være at eierne har bestillt forskjellige utstyr? Utstyr kan fort utgjøre så mye kilo. Dette er vekt med standard utstyr. BMW oppgir bare en vekt uavhengig av ekstrautstyr.
awt Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 Det er ikke andre forskjeller som større dieseltank, andre felger e.l.?
hermanoo90 Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 Dette er vekt med standard utstyr. BMW oppgir bare en vekt uavhengig av ekstrautstyr. åja da skjønner jeg. Ja da tenker jeg nok i samme baner som awt. Felger og evt. større tank.
E.H.D Skrevet Februar 27, 2015 Forfatter Skrevet Februar 27, 2015 Det er ikke andre forskjeller som større dieseltank, andre felger e.l.? Tanken er fremdeles 70 liter, og kan ikke se at endret felgdesign skulle ha mye å si på vekten. Men lurer på om F11 har fått el bakluke som standard.
awt Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 Jeg tenkte på om standardfelgene hadde gått opp en tomme eller noe, men det forklarer uansett ikke så mye. Såvidt jeg vet består el. bakluke-systemet kun av elektriske sylindere (mot hydraulikksylinder og tilhørede pumpe tidligere), så det er begrenset hvor mye ekstra dette kan veie. Og om det så var tilfelle burde vel dette vært likt på alle motoriseringene?
bmwmaxi Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 (endret) Det kan fort bli det, hvis de har funnet ut at de skal sette inn kraftigere stivere her og der for og øke sikkerheten. Hvordan er olje mengdene på bilen før etter pre/facelift. Husker ikke helt hvilken bil det var men var en som økte 175kg bare på rå karosseriet i løpet av produksjons tiden.(mulig det var volvo 240). Kanskje de har økt gjennomsnitts vekten på fører med 55kg etter at bilen kom til USA. Endret Februar 27, 2015 av bmwmaxi
Fredrik 90 Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 På facelift så er det jo ofte at mer utstyr blir standard, flere sikkerhetssystemer blir inkludert og det trekker vel opp vekten
ahj Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 Uten tvil en VELDIG tung bil. 1995kg er mye bil å drasse med seg.
E.H.D Skrevet Februar 27, 2015 Forfatter Skrevet Februar 27, 2015 Ser at 520d f11 uten xdrive har økt med 20kg mens f10 bare som sagt har økt 5kg.
Fredrik 90 Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 (endret) Uten tvil en VELDIG tung bil. 1995kg er mye bil å drasse med seg. Ja F10 går nok inn i historien som tidenes tyngste 5-serie. Neste 7-serie skal jo veie mindre enn dagens 5-serie så vekten er heldigvis på vei ned, når det er sagt så er det helt utrolig hvor godt F10 skjuler vekta si på veien Endret Februar 27, 2015 av Fredrik 90
ReiRud Skrevet Februar 28, 2015 Skrevet Februar 28, 2015 Siden det er spørsmål om vekt...er det noen her som vet hvor mye hengervekt de er godkjent med? f11 520d, 523i og 525d/xd det gjelder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå