Gå til innhold

Kjøpsråd F11


Morty H
 Share

Anbefalte innlegg

Betalte jo 650 for den passaten jeg har nå, fullspekket Alltrack. Grei nok bil, men som dere sier, det blir jo aldri noe mer enn en passat, og det er jo umulig å se at den koster mer enn passaten til naboen. 

 

Får mer og mer lyst på 530 jo mer jeg tenker på det, og som Fredrik har jeg tenkt å ha den noen år.... Hvis ikke G30 blir alt for fristende... uansett bruker jeg å vente til første facelift før jeg kjøper slik at de får alt utstyr osv på plass, og rettet opp de verste feilene. 

 

Har bestilt karbonsort. Noen som har erfaring med denne fargen? Forhandler ville heller anbefale sofistogrå eller hvit da karbonsort angivelig fort blir ripet og krever mer vedlikehold, men både jeg og kona har falt for den karbonsorte fargen... Noen tanker om dette?

Jeg har også bestilt karbonsort. Er en veldig fin svartfarge med blåskjær i. Er nok den vanskeligste fargen å vedlikeholde, da ripene syns mye bedre. I tillegg ganske hard lakk å korrige, men gjelder bare å finne den rette kombinasjon av produkter.

 

Hvit bil må man kanskje vaske ende oftere enn CB, men til gjengjeld så synes ikke ripene så godt. Sophistogrå er muligens også en mere praktisk farge. I noe overskyet vær syns jeg denne fargen kan bli litt "flat", og det blir en mellomting mellom svart og grå.

 

Hvis jeg ikke hadde hatt en grå bil fra før, så ville jeg valgt space grey. Det syns jeg er en veldig fin farge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grå utgår. Har hatt alt for mange grå biler. Har aldri sett skikkelig hvor bra en nypolert CB live, men ut fra bilder og fra hva andre sier er det visst en fin farge...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye forskjellige meninger om 520D vs 530D. Jeg for min del har en 520D i bestilling, med en listepris opp mot nesten 900k kr (ca 150k i rabatt). For den prisen kunne jeg fått en 530D som har gått ca 50k km, et par år gammel og sannsynligvis importert. Klart de som kjøper en ny 5-serie sikler på 530D. Det er jo en mye mer raffinert motor, og luksusfølelsen øker også betraktelig. Vi har alle forskjellig preferanser og prioriteringer. For meg var dette viktig:

- Nybil følelsen. En bil jeg kan ha lenge, uten å irritere meg over hva forrige eier har gjort.

- Masse utstyr

- Norsk bil, full garanti

- Familiebil og langveiscruiser. For meg vil 5 serien aldri bli en sportsbil, samme hvor sprek motor den har. Det er tross alt en bil på 2 tonn.

 

Men, hvis, dersom, når Norsk Tipping ringer, da blir det muligens en 530D i garasjen. Eller nei, er ikke sikkert jeg syns det er verdt pengene da heller :)

Er dette en 520d uten xDrive og rabatten som BMW kjører på det for tiden? Da høres det imponerende ut med en slik rabatt i en tid med dyr Euro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye forskjellige meninger om 520D vs 530D. Jeg for min del har en 520D i bestilling, med en listepris opp mot nesten 900k kr (ca 150k i rabatt). For den prisen kunne jeg fått en 530D som har gått ca 50k km, et par år gammel og sannsynligvis importert. Klart de som kjøper en ny 5-serie sikler på 530D. Det er jo en mye mer raffinert motor, og luksusfølelsen øker også betraktelig. Vi har alle forskjellig preferanser og prioriteringer. For meg var dette viktig:

- Nybil følelsen. En bil jeg kan ha lenge, uten å irritere meg over hva forrige eier har gjort.

- Masse utstyr

- Norsk bil, full garanti

- Familiebil og langveiscruiser. For meg vil 5 serien aldri bli en sportsbil, samme hvor sprek motor den har. Det er tross alt en bil på 2 tonn.

Å gi nærmer 900 000 kr for en 520 synes jeg er galskap, da er vi på det igjen med den Passaten til 700 000 kr. Greit nok så er det en 5-serie men å gå så mye penger for en bil og ikke ha større enn 520d blir bare feil (synes jeg da, men det er inviduelt) Da smaker det bedre å gi en million for en 530d igjen selv om jeg synes det også er for dyrt, men bil er dessverre alt for dyrt i Norge :(

5-serie er ingen sportsbil nei, men det er helt utrolig hvor bra den kamuflerer sin størrelse og vekt når den kjøres aktivt. Det er faktisk noe av det som imponerte meg mest når jeg kjøpte F10 :)

Er lett for andre å foreslå 530 når der er andres penger

 

Er jo ikke det når jeg har vært der selv, kjøpte brukt riktig nok men for mitt vedkommende var det veldig mye penger og besparelsen hadde vært større om jeg gikk for 520d eller 525d. 525d kunne jeg også fått som 3,0 liter (2010-2011 modell) men jeg visste innerst inne at jeg ikke ville få helt roen før jeg tok steget helt opp på 530d og slo meg til ro med den. Kunne selvsagt higet enda høyere og siktet på 535d men det er liksom veldig utenfor min liga, 530en er en perfekt kompromis mellom mindre og stor motor. Top Gear mente også at 530d er ett perfekt kompromiss mellom vanlig 5-serie og M5, man får nok effekt til å ha det gøy og litt til, halve forbruket og halve prisen :)

 

Kona synes jeg skal ta den jeg har mest lyst på....

Usedvanlig godt råd.... :/

530d! Do it!!

Du vil allfall ikke angre, det kan jeg garantere deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en 520d uten xDrive og rabatten som BMW kjører på det for tiden? Da høres det imponerende ut med en slik rabatt i en tid med dyr Euro.

Er med xDrive ja. Denne modellen går vel mot slutten, så da ønsker de å holde salget oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Imperialblue Brillianteffekt og må si jeg synes den er aldeles nydelig, får enormt med gode tilbakemeldinger på den :) Den er også svært lik Carbonsort, men når man ser bilene ved siden av hverandre så ser man forskjellen :)

post-47692-0-75027300-1425319834_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Imperialblue Brillianteffekt og må si jeg synes den er aldeles nydelig, får enormt med gode tilbakemeldinger på den :) Den er også svært lik Carbonsort, men når man ser bilene ved siden av hverandre så ser man forskjellen :)

attachicon.gifimage.jpg

Nydelig farge. Er vel ikke så lett å holde ren denne heller ;)

Blir aldri lei den fronten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig farge. Er vel ikke så lett å holde ren denne heller ;)

Blir aldri lei den fronten der.

Den krever stell ja, men nå er jeg petimeter av dimensjoner så er egentelig ikke noe problem ;) Men den krever nok en grundig polering en gang i året, samt at man må styre unna børstene i maskinvask da den har lett for å få "vaskemerker". Men det er utrolig å fin den er når den først er vedlikeholdt og ren, man får igjen for "strevet" :)

M-fronten er helrå synes jeg, blir aldri lei av å stå og beundre bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi nærmer 900 000 kr for en 520 synes jeg er galskap, da er vi på det igjen med den Passaten til 700 000 kr. Greit nok så er det en 5-serie men å gå så mye penger for en bil og ikke ha større enn 520d blir bare feil (synes jeg da, men det er inviduelt) Da smaker det bedre å gi en million for en 530d igjen selv om jeg synes det også er for dyrt, men bil er dessverre alt for dyrt i Norge :(

Det er faktisk 180000 i prisforskjell mellom 520d og 530d. Du får en ganske bra konebil for det. Heldigvis oppveies dette delvis av de enorme rabattene man får nå...

 

Top Gear mente også at 530d er ett perfekt kompromiss mellom vanlig 5-serie og M5, man får nok effekt til å ha det gøy og litt til, halve forbruket og halve prisen :)

Hvor har du leste dette?

 

530d! Do it!!

Du vil allfall ikke angre, det kan jeg garantere deg :D

Det nærmer seg en beslutning..... 

 

 

Nypolert etter alle kunstens regler, Carbon Sort er flott, toppet med Swissvax Crystal Rock voks.

 

(den er ikke alltid slik på vinterstid)

Ser utrolig flott ut. Må si at de har lyktes med fronten på F10/F11, ser helt fantastisk ut.  

 

Jeg har selv Imperialblue Brillianteffekt og må si jeg synes den er aldeles nydelig, får enormt med gode tilbakemeldinger på den :) Den er også svært lik Carbonsort, men når man ser bilene ved siden av hverandre så ser man forskjellen :)

attachicon.gifimage.jpg

Synes den ser litt "tam" ut på bilder, og litt for lys ut. Men den er kanskje ikke slik i virkeligheten?

 

 

Den krever stell ja, men nå er jeg petimeter av dimensjoner så er egentelig ikke noe problem ;) Men den krever nok en grundig polering en gang i året, samt at man må styre unna børstene i maskinvask da den har lett for å få "vaskemerker". Men det er utrolig å fin den er når den først er vedlikeholdt og ren, man får igjen for "strevet" :)

M-fronten er helrå synes jeg, blir aldri lei av å stå og beundre bilen :D

Nei, fronten er helt rå...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk 180000 i prisforskjell mellom 520d og 530d. Du får en ganske bra konebil for det. Heldigvis oppveies dette delvis av de enorme rabattene man får nå... Hvor har du leste dette? Det nærmer seg en beslutning.....   Ser utrolig flott ut. Må si at de har lyktes med fronten på F10/F11, ser helt fantastisk ut.   Synes den ser litt "tam" ut på bilder, og litt for lys ut. Men den er kanskje ikke slik i virkeligheten?  Nei, fronten er helt rå...

Ja man er jo "avhengig" av rabattene man får, de er helt sikkert inviduelle dog.

Jeg leste det ikke, jeg så det på Top Gear på TV ;) Husker ikke hvilken episode eller sessong dessverre.

Spør du meg så er F10/F11 med M-sport bare rålekker, konkurrenter som A6 og E-klasse er ikke i nærheten en gang spør du meg. Hverken på eksteriørdesign og interiørdesign :)

Fargen er veldig dyp og "svelger" mye lys, men som sagt så kommer det dårlig frem på bilder :) Den er mer eller mindre sort i dårlig lys mens i f eks solskinn så ser man jo tydlig at fargen er blå, på samme måte som Carbonsort så forandrer den litt farge etter lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er veldig dyp og "svelger" mye lys, men som sagt så kommer det dårlig frem på bilder :) Den er mer eller mindre sort i dårlig lys mens i f eks solskinn så ser man jo tydlig at fargen er blå, på samme måte som Carbonsort så forandrer den litt farge etter lyset.

Interessant... Har du flere bilder av den?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...