Gå til innhold

Kjøpsråd F11


Morty H
 Share

Anbefalte innlegg

Å gi nærmer 900 000 kr for en 520 synes jeg er galskap, da er vi på det igjen med den Passaten til 700 000 kr.

(...)

Top Gear mente også at 530d er ett perfekt kompromiss mellom vanlig 5-serie og M5, man får nok effekt til å ha det gøy og litt til, halve forbruket og halve prisen :)

Jeg forstod det som om 900k var listeprisen. Med nevnte rabatt på ca 150k er det ikke så gal sluttpris på en godt utstyrt ny 520d, synes jeg.

Har de testet siste generasjon 5-er i TV-serien? Husker et de kjørte en E60 535d på banen for en del sesonger siden. Gjorde et stort nummer av at de hadde en dieselbil på banen sin... Men de skrøt av bilens ytelser. ;-)

 

Det er faktisk 180000 i prisforskjell mellom 520d og 530d. Du får en ganske bra konebil for det. Heldigvis oppveies dette delvis av de enorme rabattene man får nå...

Begge bilene er rabatterte, så differansen vil allikevel være oppunder 180k...

 

M-fronten er helrå synes jeg, blir aldri lei av å stå og beundre bilen :D

Jøss, visste ikke at du hadde M-sport? Av profilbildet ditt fikk jeg inntrykk av at du hadde standard front. Har du ettermontert?

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant... Har du flere bilder av den?

 

Fargen kommer som sagt dårlig frem på bilder og Brillianteffekten ser man ikke. Men den gjør seg svært godt i sollys, men det krever litt stell ja :)

post-47692-0-19380900-1425336137_thumb.j

post-47692-0-25020000-1425336148_thumb.j

post-47692-0-92309500-1425336155_thumb.j

Jeg forstod det som om 900k var listeprisen. Med nevnte rabatt på ca 150k er det ikke så gal sluttpris på en godt utstyrt 520d, synes jeg.

Har de testet siste generasjon 5-er i TV-serien? Husker et de kjørte en E60/E61 535d på banen for en del sesonger siden. Gjorde et stort nummer av at de hadde en dieselbil på banen sin... Men de skrøt av bilens ytelser. ;-)  

Begge bilene er rabatterte, så differansen vil allikevel være oppunder 180k...

Jøss, visste ikke at du hadde M-sport? Av profilbildet ditt fikk jeg inntrykk av at du hadde standard front. Har du ettermontert?

Mulig det, men synes det er nå mye penger for en 520d likevel men det er jo avgiftsnivået sin skyld. Husker tilbake i 2008 når jeg jobba på Bavaria og vi hadde en godt utstyrt E61 525d med X-drive som demobil, den kosta svimlende 820 000 kr. Men den gang fikk man i det miste sekser på kjøpet ;)

Mener de testet F10 M5 for en del sesonger siden og at de satt og fjaset om det i studioet etterpå, er lenge siden jeg har sett det. Husker bare at Hammond konstaterte at M5 er verdens beste bil :)

Jeg har full M-sport nå, fikk det ettermontert i høst. Det er nettopp derfor jeg er glad at jeg har Adaptiv drive da jeg ikke har sportsunderstellet, så henger den godt i svingene likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen kommer som sagt dårlig frem på bilder og Brillianteffekten ser man ikke. Men den gjør seg svært godt i sollys, men det krever litt stell ja :)

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

Jeg har full M-sport nå, fikk det ettermontert i høst. Det er nettopp derfor jeg er glad at jeg har Adaptiv drive da jeg ikke har sportsunderstellet, så henger den godt i svingene likevel ;)

Blank og fin! :-) Har du den slik hele vinteren...? Jeg har nærmest gitt opp kampen, og konsentrerer meg om å få spylt av saltet så ofte jeg kan...

 

Er det et Nürburgring-merke på hekken...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blank og fin! :-) Har du den slik hele vinteren...? Jeg har nærmest gitt opp kampen, og konsentrerer meg om å få spylt av saltet så ofte jeg kan...

 

Er det et Nürburgring-merke på hekken...?

Stort sett så er den slik vinteren igjennom ja, er heldigvis ikke samme saltsørpa her på Sørlandet så veiene er ofte tørre og fine :) Men ja, kolleger og venner har det fryktelig morsomt med at jeg vasker bilen ofte og er så nøye på at den skal være ren og ryddig. Når de er ferdige med å vaske bilene så har ikke jeg begynnt en gang og at jeg er gal nok til å ta plastfornyer under bilen osv (jeg tok det jo bare inni hjulbuene...), men jeg synes nå det er artig også da at jeg blir sett på som nøye og pirkete :P

Var noen dager på Nurburgring i fjor med en vennegjeng, pleier å dra ned ett par ganger i året å kjøre og ha det gøy på banen :)

Lagde ett lite reisebrev i tråden om bilen:

http://bimmers.no/topic/784303-fredrik-90-sin-f10-530d-tur-til-nurburgring-og-spa-s13/page-13#entry2958655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt carbonsort på både E60 og f10 jeg har nå, utrolig fin farge. Er du nøye med å bruke vaskehanske og gode avfettinger før håndvask unngår du riper. Jeg har hatt bilen min inne hos Bernhard Brynildsen en av de beste detailerne i hele Norge og fått uendelig mye skryt for å ha tatt ekstremt godt vare på lakken. Også får du jo carbonsort kun på en M bil ;)

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bestilt 530d og endret til børstet aluminium! Beholdt karbonsort. Takker for alle gode råd! [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er gutten sin det, sånn skal det gjøres :) Gratulerer så mye med helrå bil, jeg kan garantere at du blir fornøyd. Tommel opp for at det fortsatt finnes dem som kjøper ny BMW med rekkesekser 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Fortsatt litt usikker på børstet aluminium vs pianolakk. Satt i en som hadde svart interiør med sort pianolakk, og syntes det så griselekkert ut. Dog svært bekymret for støv og striper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gutten sin det, sånn skal det gjøres :) Gratulerer så mye med helrå bil, jeg kan garantere at du blir fornøyd. Tommel opp for at det fortsatt finnes dem som kjøper ny BMW med rekkesekser :cool:

 

Hehe, ikke så lett å stå mot når det drives såpass hard lobbyvirksomhet for sekser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Fortsatt litt usikker på børstet aluminium vs pianolakk. Satt i en som hadde svart interiør med sort pianolakk, og syntes det så griselekkert ut. Dog svært bekymret for støv og striper...

Nå er valget tatt! På tide å legge vekk bekymringene og glede seg til bilen kommer! :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte selvfølgelig LED-lys. Noen som har erfaring med disse kontra Xenon? Ikke spesielt imponert over lysmengden i Passaten, spesielt ikke på regntunge høst/vårveier...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av Morty H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...