Gå til innhold

Kjøpsråd F11


Morty H
 Share

Anbefalte innlegg

Bestilte selvfølgelig LED-lys. Noen som har erfaring med disse kontra Xenon? Ikke spesielt imponert over lysmengden i Passaten, spesielt ikke på regntunge høst/vårveier...

Adaptive LED? Lyser bra opp! Noe helt annet enn halogen på Passaten jeg hadde. Automatikken gjør at du har fjernlys på begge sider av forankjørende bil uten å blende. Lyser godt opp i grøfta. Blendinga følger bilen foran og blender samtidig automatisk ned for møtende trafikk. Kan være litt sensitive for faste lyskilder, f.eks. hus langs veien, men da er det bare å gå over til manuell betjening.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har på lån ein f11 . gått 90.

 

men den treng service no.  sikkert ikkje store utlegget. 

 

men er det nokon antatt km.stand demperer bør byttes hvor lenge dei holder ?  er elektriske dempere . 

 

å ny bil garantien er gått ut trur eg . er 23.11.10 mod ?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kanskje ikke dette helt den rette tråden for å spørre om slikt, men det er nokså individuelt når en demper bør/må byttes. Dette varierer blant annet utifra hvor i landet den er gått, og hvordan bilen er brukt og behandlet.

 

Når det gjelder nybilgarantien fikk biler f.o.m 01.01.2011 fem års nybilgaranti i Norge, så din er gått ut - med solid margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny på forumet fra idag - første post:-)

Kjøpte vår første BMW i oktober ifjor, en 2012 F11 525xd, importert fra Tyskland. Veldig fornøyd, byttet fra Volvo V70 og argumentene for å bytte
var xdrive, kjøreegenskaper og en bil som ikke bråker så mye som Volvoen gjorde. I etterkant har jeg i økende grad snust på å bytte til en 2011 F11 med

3-liter, dog uten xdrive. Om så, bytter jeg til en "eldre" bil, mister firehjulstrekk men får etter det jeg skjønner, en svært riktigere motor som jeg slipper å bekymre
meg om har noen feil med register osv. Spm er; hva tenker dere her? Tenker jeg altfor mye på motor? Er jo tross alt svært fornøyd med nåværende bil. Etter det jeg forstår
vil jeg kunne bytte nedover uten ytterligere utlegg.

Takk for alle innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymringer for register feil er vel litt oppskrytt på en såpass ny bil.

 

Men om du har "feil" motor eller ikke er det bare du som bestemmer. De fleste med ny bil kjører jo rundt i volum under 2 liter og gjerne med 3 sylinder.

Jeg personlig vil helst ikke ha mindre enn 6 sylinder på mine biler fra sist jeg skiftet, pga lyden og følelsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny på forumet fra idag - første post:-)

Kjøpte vår første BMW i oktober ifjor, en 2012 F11 525xd, importert fra Tyskland. Veldig fornøyd, byttet fra Volvo V70 og argumentene for å bytte

var xdrive, kjøreegenskaper og en bil som ikke bråker så mye som Volvoen gjorde. I etterkant har jeg i økende grad snust på å bytte til en 2011 F11 med

3-liter, dog uten xdrive. Om så, bytter jeg til en "eldre" bil, mister firehjulstrekk men får etter det jeg skjønner, en svært riktigere motor som jeg slipper å bekymre

meg om har noen feil med register osv. Spm er; hva tenker dere her? Tenker jeg altfor mye på motor? Er jo tross alt svært fornøyd med nåværende bil. Etter det jeg forstår

vil jeg kunne bytte nedover uten ytterligere utlegg.

Takk for alle innspill

Velkommen! :-)

 

Som Otis sier, må du ta en vurdering av hva du selv legger vekt på. Det er lett å få "to-sylinder-syken" eller "40-hk-syken", så hvis du er fornøyd med den bilen du har er det vel egentlig ingen grunn til å bytte. Jeg tror i hvertfall ikke det er noen grunn til å være redd for havari på den motoren du har. Blir registerkjedet byttet rutinemessig på en av servicene etter 100k på disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny på forumet fra idag - første post:-)

Kjøpte vår første BMW i oktober ifjor, en 2012 F11 525xd, importert fra Tyskland. Veldig fornøyd, byttet fra Volvo V70 og argumentene for å bytte

var xdrive, kjøreegenskaper og en bil som ikke bråker så mye som Volvoen gjorde. I etterkant har jeg i økende grad snust på å bytte til en 2011 F11 med

3-liter, dog uten xdrive. Om så, bytter jeg til en "eldre" bil, mister firehjulstrekk men får etter det jeg skjønner, en svært riktigere motor som jeg slipper å bekymre

meg om har noen feil med register osv. Spm er; hva tenker dere her? Tenker jeg altfor mye på motor? Er jo tross alt svært fornøyd med nåværende bil. Etter det jeg forstår

vil jeg kunne bytte nedover uten ytterligere utlegg.

Takk for alle innspill

Hvorfor ikke gå for 2011 F11 530d heller, da får du jo iallfall noe "igjen" for å velge eldre bil uten firehjulstrekk. Med mindre du vil bytte for å spare penger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Slik jeg forstår skal problemene med register være fikset på biler produsert etter mars 2011, så slikt sett skal jeg ha lite å frykte.

Det er mer tanken om at en 3-liter er en mindre "stressa" konstruksjon og at opplevelsen er bedre slik at det vil være mer fornuftig å bytte i det lange løp. 530xd er nok den optimale bilen egentlig, men jeg synes den er i overkant dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Slik jeg forstår skal problemene med register være fikset på biler produsert etter mars 2011, så slikt sett skal jeg ha lite å frykte.

Det er mer tanken om at en 3-liter er en mindre "stressa" konstruksjon og at opplevelsen er bedre slik at det vil være mer fornuftig å bytte i det lange løp. 530xd er nok den optimale bilen egentlig, men jeg synes den er i overkant dyr

Kommer vel også litt an på hvilke veier og hvilket føre du kjører mest på. Mye glatt vinterføre vil kanskje sikkerheten og stabiliteten ved xdrive være viktigere enn å ha 2 sylindre mer. Hvis du kjører på stort sett bare veier, og har mindre typisk vinterfører, ville jeg ikke nølt med å gått for 530. 

 

For meg personlig hadde jeg heller beholdt 525dx enn å oppgradert til 530d hvis jeg hadde måttet velge. 

Endret av Morty H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer mas fra trøndelag...

 

Noen som har valgt nappa i stedet for Dakota skinn? 

 

Hva innebærer "skinn med utvidet omfang?"

 

Så vidt jeg forstår er nappa litt mer ømfintlig enn Dakotaskinn? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nappa gir en veldig eksklusiv følelse kontra Dakota som mer eller mindre er standard, men jeg skulle ellers ha krysset av på mye annet utstyr før jeg valgte å betale så mye ekstra for Nappa. Men føler du at man er "ferdig" i utstyrslista men fortsatt føler for å bruke mer penger, gå for Nappa skinn :) Det blir litt prikken over Ien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor lang tid det tar fra bilen (F11) går i produksjon i Dingolfing til den står på kaia i Drammen?

Min bil ble produsert 29.11.2014 og jeg hentet den hos forhandleren 23.12.2014. Tror den ankom havna i Drammen ca. én uke før det, altså rundt 16.12.2014. Så ankomst Drammen havn ca. 3 uker etter produksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nappa gir en veldig eksklusiv følelse kontra Dakota som mer eller mindre er standard, men jeg skulle ellers ha krysset av på mye annet utstyr før jeg valgte å betale så mye ekstra for Nappa. Men føler du at man er "ferdig" i utstyrslista men fortsatt føler for å bruke mer penger, gå for Nappa skinn :) Det blir litt prikken over Ien

For min del er merkostnad kun 7750,- ikke all verden.

Hva mener de med utvidet skinn? Hva er det som trekkes i skinn utover normalt?

Og hvordan er holdbarheten versus Dakotaskinn?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...