pederw Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 (endret) Hei ! Skiftet nylig LMF (luftmengdemåler) på min BMW 318i E46 M43 1999mod. Før så var jeg plaget med at den gikk dårlig på tomgang og stoppet ofte inn til kryss, særlig viss den var kald. Søkte litt på nette og fant ut at det kanskje kunne være LMF'en. Søkte også etter feilkoder, der jeg fikk feilkode det står ''Air Mass Sensor'', som egentlig styrket min mistenksomhet om at det kunne være LMF'en. Men når jeg skiftet ble det mye verre. Tok også og tok av både negativ og positiv på batteriet å la være av i 20 min før jeg satte kablene sammen for og fjerne ''siste strømrester'' tilslutt. For og resette ECO Deretter tok jeg meg en kjøretur på 5km, og da stoppet den på hvert veikryss. Også viss jeg kjørte ned en bakke og holdt inn clutchen stoppet den. Vis jeg tar å starter den når den står i ro og delvis varm, stopper den også med engang. Er det noen som har noe forslag til hva dette kan komme av ? Har jeg resettet ECO riktig ? Er det nødvendig ? Er det ikke LMF'en i hele tatt? Er heller ingen mekaniker. Takker for alle svar ! Endret Mars 2, 2015 av pederw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Diagnose!? Gjetting er dårlig for alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pederw Skrevet Mars 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2015 Ja,var det mente det da jeg sa at jeg søkte etter feilkoder. Brukte en B100 Car Diagostic Tool og fikk opp en feilkode som ble beskrevet som Mass Air Sensor. Fant ingen andre mistenkelige feilkoder som kan ha noe med dette å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Du har ikke kjøpt feil lmm? Altså til en annen motortype. Prøv å koble i fra lmm og prøv bilen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Ja,var det mente det da jeg sa at jeg søkte etter feilkoder. Brukte en B100 Car Diagostic Tool og fikk opp en feilkode som ble beskrevet som Mass Air Sensor. Fant ingen andre mistenkelige feilkoder som kan ha noe med dette å gjøre. Som sagt, så er gjetting en dårlig ide. Også en fordel å bruke skikkelig utstyr når diagnose skal tas. Sjekk at du faktisk har montert riktig LMM, deretter kan du sjekke for falskluft på innsugsbelg og rundt innsug. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Som sagt, så er gjetting en dårlig ide. Også en fordel å bruke skikkelig utstyr når diagnose skal tas. Sjekk at du faktisk har montert riktig LMM, deretter kan du sjekke for falskluft på innsugsbelg og rundt innsug. Som CrZyWiz sier, så kan falskluft i en innsugsbelg gi feilkode på LMM, det var det som var problemet på min gamle E39. Kobla av LMM, og da gikk den "friskere", men dårligere. Stoppa aldri, men ganske like symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pederw Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 Er ganske sikker på dette er rett LMM ja. Men det ble slik som før når jeg satt i den gamle igjen da, men forsatt ikke bra. Skal sjekke for falskluft snart. Noen som har en fin måte å gjøre det på ? Er det ''sigar'' trikset som gjør susen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 sjekk etter sprekker i belgen eller spray startgass/bremserens rundt innsug, belg og lmm for å høre om turtallet forandrer seg, gjør det det, suger den falsk luft et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Er ganske sikker på dette er rett LMM ja. Men det ble slik som før når jeg satt i den gamle igjen da, men forsatt ikke bra. Skal sjekke for falskluft snart. Noen som har en fin måte å gjøre det på ? Er det ''sigar'' trikset som gjør susen ? Kan bruke startgass...men av erfaring skal lekasjen være stor før det fungerer. Beste er å inspisere slanger, og spesielt belg mellom LMM og innsug nøye med fingrene. se etter sprekker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pederw Skrevet Mars 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2015 okei skal se litt på det , si ifra hvis dere har flere tips takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 4, 2015 Share Skrevet Mars 4, 2015 På denne er jo åndingsslangen bak motoren (som går sammen med en kjøleslange) gjenganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pederw Skrevet Mars 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2015 Okei, takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pederw Skrevet Mars 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2015 Tusen takk alle sammen. Fant lekasjen , med litt hjelp av en hjemmelaget røykmaskin. Men det fungerte.Hjemmelaget røykmaskin: Sprukket slange Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 10, 2015 Share Skrevet Mars 10, 2015 Haha, det var ganske lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pederw Skrevet Mars 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2015 haha, takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå