ivrptrsn Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 Hei! Det har seg sånn at jeg har da en E90 05 mod, Når jeg hadde kjøpt bilen brukte den ca 1L olje på 600km~. Nå virker det som at jeg kjører 1 og en halv tank så må det etterfylles 1 liter ca. Har ikke peilepinne men idrive (elektroniske mål). Har hatt den på verkstedet, der byttet de bl.a en god del O ringer, toppdekselpakning osv. Etter det dempet det seg littegranne med den lekkasjen, men bruker enda en god del, for min del alt for mye. Har hatt åpent under bilen. En del oljegris (fersk olje) på rammedeler .beskyttelsesdekselet under. Ser også at det virker som at det lekker på undersiden av motoren. Dreier seg ikke om enorme mengder, for 1L er ganske mye. Er ingen blårøyk eller noe. Blir litt hvit røyk ved høyt turtall, men ettersom jeg har forstått det er dette normalt. Lurer på om noen av dere har vært borti dette før, evt vet hva som kan være galt. Takker for alle svar!
And-reas Skrevet Mars 4, 2015 Skrevet Mars 4, 2015 Ta en skikkelig grundig vask av hele motorrommet, hvis såpass stor mengder olje lekker ut, burde du se det. Hvor langt har bilen gått?
Otis Skrevet Mars 4, 2015 Skrevet Mars 4, 2015 To ting som du kan sjekke. 1. Start motoren og åpne lokket til oljepåfylling på motoren, blåser det ut eller trekkers lufta inn svakt? 2. Lukter det brent ved tomgang inni kupè? And-reas reagerte på dette 1
kje Skrevet Mars 4, 2015 Skrevet Mars 4, 2015 To ting som du kan sjekke. 1. Start motoren og åpne lokket til oljepåfylling på motoren, blåser det ut eller trekkers lufta inn svakt? 2. Lukter det brent ved tomgang inni kupè? +1 Tett veivhusventilasjon kan skape overtrykk og presse olja ut gjennom pakninger/simmeringer etc. Evt forbi stempelringene og inn i sylinderne. Hadde nettopp det problemet på min E39. quandt1960 reagerte på dette 1
yoozup Skrevet Mars 6, 2015 Skrevet Mars 6, 2015 Sjekk ved oljefilterhus, Jeg har E46 N46 motoren, hadde skikkelig oljelekkasje, oljelampa lyste hver 3.dag(fylte på 1 liter. Det var pakningene på oljefilterhuset. Om dette skal byttes, så må du husk tetningsmiddel for metallplater. Jeg glemte å bruke dette middelet når jeg byttet pakningene, så måtte gjøre jobben igjen da. Ellers kan det jo være mye annet rart. Håper du finner ut av dette, da det er veldig kjedelig med oljelekkasje
Tom Andre Skrevet Oktober 30, 2015 Skrevet Oktober 30, 2015 Hei. Om det lukter brent inni kupe` hva kan det være da? med samme problem?
Otis Skrevet Oktober 30, 2015 Skrevet Oktober 30, 2015 Da er det lekkasje på vakuum pumpe, ikke ukjent. Koster vel 3000,- hos BMW mener jeg. Det finnes rep.sett til denne nå. En kurant jobb og ta selv, om man har skrudd selv, men meget trangt mot torpedovegg.
pautomagi Skrevet Oktober 30, 2015 Skrevet Oktober 30, 2015 Hadde / har samme problemet på min E90 også. Fikk beskjed av bavaria om at 600km er innafor hva de godkjente av oljeforbruk på denne bilen. Jeg har ikke brukt bilen eller sett noe nærmere på feilen med min. (hvis det er noen) Så der kan jeg ikke hjelpe noe. Har også en god mengde olje/eksos damp inn i coupeen. (derfor bilen ikke blir brukt noe særlig om dagen)
bmwmann24 Skrevet November 1, 2015 Skrevet November 1, 2015 Har og tro på veivhusventilasjonen. Slettes ikke ukjennt på disse. Ang eksos i coupe så tipper jeg frieksos en plass. Evt en kombinasjon av frieksos og tett veivhus.
StigJ Skrevet November 2, 2015 Skrevet November 2, 2015 På min gamle E91 med N46 byttet jeg vakuumpumpe pga. lekkasje. Luktet svidd inni bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå