Gå til innhold

Efirråtredve Fæmmtjue bruksvogn som skal få et verdig liv !


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Har en stund hatt dårlig trykk på vindusspyleren. Så her om dagen fikk jeg røska ut slangene og tatt en titt.

Da så jeg kjapt hvorfor det var slik. Det så ut som noen hadde skutt på slangen med hagle og ventilene under spyledysene lakk også som ei sil 😂

Så da ble det å bestille nye slanger og dyser. Disse er billige overalt så da bestilte jeg likesågodt hos Sulland.

Det var godt å få dette gjort, så nå er det fullt trøkk igjen og tørt og fint der det skal være tørt og fint 👍

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jæskla bra Tore uten tvil.

Leste litt om det du skrev om kjøpet ditt ,prisen og det du har gjort.

Denne bilen er blitt knallbra og du har kostet på den for at den skal bli i den tilstanden den fortjener.

Noen vil vel si at det er galskap å bruke så mye penger på en gammel bil nettopp som du ,meg inkludert gjør.

Hvor ofte har ikke jeg hørt:"at du gidder?",og det har nok du og gjort.

Det som er saken ,er at jeg sikkert som deg storkoser meg med dette gamle dritet :).

Jeg har en bil til som du vet som er driiiitdeilig å kjøre men den gir meg ikke i nærheten av det gammel Bmw gjør.

Som sagt pass på den gamle og pleie den godt,da har du noe som er gøyere å kjøre en ny ,trygg bil :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sveigis skrev:

Dette blir jæskla bra Tore uten tvil.

Leste litt om det du skrev om kjøpet ditt ,prisen og det du har gjort.

Denne bilen er blitt knallbra og du har kostet på den for at den skal bli i den tilstanden den fortjener.

Noen vil vel si at det er galskap å bruke så mye penger på en gammel bil nettopp som du ,meg inkludert gjør.

Hvor ofte har ikke jeg hørt:"at du gidder?",og det har nok du og gjort.

Det som er saken ,er at jeg sikkert som deg storkoser meg med dette gamle dritet :).

Jeg har en bil til som du vet som er driiiitdeilig å kjøre men den gir meg ikke i nærheten av det gammel Bmw gjør.

Som sagt pass på den gamle og pleie den godt,da har du noe som er gøyere å kjøre en ny ,trygg bil :).

Takk Jan 😃 Ja det å koste på bilen er nødvendig dersom den skal kunne holdes på vegen.

Han som kjøpte denne bilen i 2001, jeg tror han importerte den selv, var tydelig opptatt av å vedlikeholde den. Det ligger en god del kvitteringer og en del dyre verkstedkvitteringer i permen, så de ti årene han eide bilen hadde bilen det bra 😃

Da bilen fikk nye eiere etter 2011 og fram til jeg kjøpte den i desember 2014 tror jeg det var så som så med vedlikehold, men bilen har kommet seg gjennom eu-kontroller.

Da jeg kjøpte den og i det året jeg nå har hatt den, har den fått myyyye nytt.

Det meste i understellet har blitt skiftet. Nå er det vel bare demperene bak og brilleforingene som er uskiftet 😉

Nye plugger, ny toppdekselpakning (fant etter jeg hadde skiftet, kvittering på at den hadde fått ny pakning året før jeg kjøpte den 😂) satt inn orginalfilterboks, ny bunnpannepakning, pakning på oljefilterhuset, pakning på sidelokket på oljefilterhuset der oljetrykkføleren sitter, nytt strammehjul og løpehjul, ny multireim, ny vannpumpe, termostat, termostathus, ny veivhusvent og slanger, samt ny olje tre ganger (Castrol) Ja også nye slanger, koblinger og dyseventiler til vindusspylerdystemet 👍

Så nå håper jeg at jeg kan få litt "ferie" fra påkost, bank bank i bordet 😂

Om et par mnd tar maddamen og jeg en roadtrip til Kristiansund og henter nytt interiør, lyst/lysere skinninteriør med mørke lister og det jeg kaller henge/skrukkeskinn dørtrekk 😃 Det er jeg litt spent på men for en 500-lapp reiser vi dit opp og tar sjansen 👍

He he, jeg klarer ikke å fatte meg i korthet, men samtidig så håper jeg folk finner det underholdene å lese allikevel 😂 Du og jeg Jan, er nok ganske like på det området 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kennethe34 skrev:

Veldig fin bil du har, liker at du tar så godt vare på den :)

Viktig å bevare de få E34 som er igjen!

Takk Kenneth 😃

Den er fin langt i fra men langt i fra fin 😂 Men bevares, den er snart i topp stand mekanisk 👍 

Skal få rensa lakken og polert den så fort vårsola begynner å varme, så da blir den ihvertfall så fin den kan bli 👍 

Takk for at du følger 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kennethe34 skrev:

Det er slike E34 som dette i fin bruksstand som gjør at jeg selv er på utkikk etter en slik bil igjen :)

Hadde E34 som førstebil, og modellen har aldri sluppet taket på meg etter det.

Once you go E34 you never go back :)

He he, er noe med det ja 😉 Jeg har min syvende e34 😃 Kjøpte min første i 2004 og ble hekta med én gang 😂 Det er utrolig bra biler til en rimelig pris 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15. februar 2016 at 10.47, NeonMuffler skrev:

Stemmer, er slik på min hvertfall :) man fikk også svarte runde kontakter

Jeg var på hogger'n for å glane litt en dag tidligere i vinter og for å se om det var mulig å få tak i en enveisventil til spylern. Da så jeg at e39 ihvertfall har de svarte runde kontaktene. Går det bra med prosjektet ditt ? Godt å se at du ikke bare motoriserer den blå juvelen din, men også tar deg tid til å fjerne rusta 👍 Må si du gjør et godt stykke arbeid 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, viggo E34 skrev:

Mye bra jobbing her, er selv e34 entusiast å liker det jeg ser :) stå på videre, blitt en skikkelig flott bil dette nå :)

Takk takk Viggo 😃 Bilen har i grunn vært hel og pen, bortsett fra den bulka døra og skjermen, fra den dagen jeg kjøpte den, men bilen har blitt mye flottere på det tekniske 😉 Er snart ikke en slitedel igjen som ikke er bytta ut, så den er i veldig god teknisk stand nå 😃 Jeg synes det virker som om styling, felger og senk er det første folk putter på bila sine, uavhengig av om det trengs å fikse bilen teknisk. Det blir ofte som å plastre et digert åpent sår 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Jeg var på hogger'n for å glane litt en dag tidligere i vinter og for å se om det var mulig å få tak i en enveisventil til spylern. Da så jeg at e39 ihvertfall har de svarte runde kontaktene. Går det bra med prosjektet ditt ? Godt å se at du ikke bare motoriserer den blå juvelen din, men også tar deg tid til å fjerne rusta 👍 Må si du gjør et godt stykke arbeid 😃

hehe, jo takk:) holder på et par timer hver dag før jobb nå, også blir det endel i helger :) pungta opp ferdig grenrør og diverse idag, så går sakte men sikkert fremover :) tar lang tid når det er full runde på karosseriet også, og nå blir den ikke blå lengre heller hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17. februar 2016 at 21.14, NeonMuffler skrev:

hehe, jo takk:) holder på et par timer hver dag før jobb nå, også blir det endel i helger :) pungta opp ferdig grenrør og diverse idag, så går sakte men sikkert fremover :) tar lang tid når det er full runde på karosseriet også, og nå blir den ikke blå lengre heller hehe

Det blir spennende å se hvordan den ferdig restaurert 👍 Du får ha den noen år og deretter selge den til meg 😉 Antar at du går for godkjent bygg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...