boost Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 (endret) lurer på kva som kan oppstå av feil på ein motor som har fått påfylt for mykje olje på. følge feil seinare ? bilen har vore inne hos billia skøyen i oslo, dei som tok olje service på bilen. men eigaren har ikkje sjekka i ettertid nivået på bilen. å ikkje ha fått nokon varsel på at nivået er for høgt. eier har ikkje etterfylt. bilen er kjørt lenge på oljen å den skal byttes nå. faktiskt kjørt 30tkm .. eg sjøl kjører ikkje so lenge. no er det tappet ut 1,7l med olje . å kor mykje det har vore i før veit ein ikkje ... Men no er den rett under Max på pinnen. korleis kan sånt skje ? bilen har ikkje lenger nybilsgaranti . noko ein bør tenke på ? Endret Mars 18, 2015 av boost
Hpi Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 En jeg jobber med opplevde det samme med sin F10 520D. Måtte tappe av en del. Enten må det jo ha blitt fylt på for mye eller så må den være spedd ut med diesel og kondens. 30.000km er veeeeldig langt på et oljeskift.
FritzP Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Enten er det påfyllt for mye olje ved siste skift, eller så er det en lekkasje av diesel inn motoroljen.
quandt1960 Skrevet Mars 19, 2015 Skrevet Mars 19, 2015 (endret) Med N47 så går det bra da den har et system som skal få oljen tilbake til panna men det er ikke bra å fylle for mye. En del av overskuddet blir forbrent og på elde motorer kan du få en ukontrollert forbrenning/turtall. En bør aldri fylle for mye så det er best å tappe av og holde seg på eller under max Red: Ser forresten du skriver det er kjørt mye på oljen. Overskuddet kommer av at diesel er kommet over i oljen og har tynnet den ut ved regenerering av DPF. Normalt så derfor bør en skifte olje hyppig. Spesielt ved småkjøring Endret Mars 19, 2015 av FJPopp
boost Skrevet Mars 20, 2015 Forfatter Skrevet Mars 20, 2015 takker veldig for infoen:) har prata med bmw å dei skal ta ein visuell sjekk av motoren . bytte olje å alt vil tru dette har skjedd på slutten når det nærma seg olje bytte. at det har tetta seg å nivået har steget..
Alpejohn Skrevet Mars 21, 2015 Skrevet Mars 21, 2015 Hvordan kan dieselen komme i oljen ved regenerering? (Jeg spør fordi jeg lurer.... )
boost Skrevet Mars 21, 2015 Forfatter Skrevet Mars 21, 2015 Sjøl usikker:) men detta er utenfor min vitenskap ang dessa motorane:) Men bør eg heller ta ein dysetest? Normalt drivstoff forbruk:)
Kennethe34 Skrevet Mars 21, 2015 Skrevet Mars 21, 2015 Hvordan kan dieselen komme i oljen ved regenerering? (Jeg spør fordi jeg lurer.... ) Den renner forbi stempelringene, ved regenerering sprøytes det ekstra drivstoff inn under eksostakten.
Kennethe34 Skrevet Mars 21, 2015 Skrevet Mars 21, 2015 Hvordan kan dieselen komme i oljen ved regenerering? (Jeg spør fordi jeg lurer.... ) Den renner forbi stempelringene, ved regenerering sprøytes det ekstra drivstoff inn under eksostakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå