Gå til innhold

Hjelp til første BMW kjøp ;-)

Bakke82
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor finner man alle disse ryddige E90 325I bilene til rundt 150K? Jeg har sett på markedet de siste månedene på mye forskjellig.

Disse ligger stort sett på rundt 200K eller mye mer. Aldri sett noe fornuftig ned mot 150K iløpet av de 3 siste månedene.

Jeg har sett dem på Finn.no selvfølgelig, som jeg skrev på forrige side så dukker de opp fra tid til annen men det gjelder å ha litt is i magen og handle raskt når de dukker opp. I skrivende stund ligger de billigste til rett under 200 000 kr, noe som er alt for dyrt for en modell som ligger under 330I.

På hvilke punkter mener du E90 er så langt forran E46 med tanke på kjøreegenskaper?

Jeg heller mot E46 siden den er mindre, lettere, smidigere, bedre styrefølelse og er mye lettere å oppdrive med f.eks en rekkesekser som gjør at bilene ofte ikke har så stort verditap, eller noen av de potensielt farlige feilene som rammer noen tidlige E90 med 4 sylindre.

Trådstarter ønsker å kjøpe bil for ca 100K.  Ikke trenger han mye hester og ikke ønsker vedkommende å havne i "luksusfellen", så å sprenge budsjettet er nok ikke så aktuelt.

E90 har blandt annet ett mye bedre avstivet chassis, den har ett mye mer avansert hjuloppheng og er kort og godt en enorm videreføring av E46 når det kommer til kjøreegenskaper.

Hva du heller mot spiller ingen rolle da det er trådstarter som skal kjøpe bil, man havner ikke på Luksusfellen om man har en nogen lunde fornuftig pengestyring.

Mange bra svar her, og mye å fordøye før jeg kjøper noe.  Budsjett er på +- 100 000, og da med en liten buffer på 20-30 000 ekstra til f.eks service, reperasjoner etc.

Kan jo selvsagt bruke bufferen også på å få noe bedre, men kjipt om noe skulle ryke det første året da. He he.

316 blir nok litt tamt ja, 318 eller 320 ligger ute til overkommelig pris, men ser de har N46 motoren.  Må nok tenke litt, hvis jeg ikke kommer over et kupp av en bil. Det er jo også mulig å spare mer, vente, og få en bedre utgave.  Eller gå for tipsene her og finne en bra E46 utgave :)

Alt blir nok bedre enn den bilen jeg har nå.  En golf jeg kjøpte til 85 000 i 2007, som jeg har kostet på rundt 85 000 i reperasjoner :P

Da ville jeg avventet bilkjøp litt og fulgt nøye med på Finn.no. Så slår du til på en 325I når en pen dukker opp, så får du E90 og driftsikker bil med ett smykke av en motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer enn en uke eller to siden det lå en e92 325i ute for rundt 130K. Kjørt litt, men så grei ut ellers. Bilen ligger forøvrig tilsalgs igjen nå, men da til en helt annen pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kar her på forumet ga jo rundt 170 000 (om jeg ikke husker feil) for en E90 330I ifra 2005, den var så vidt jeg husker ikke så dårlig utstyrt heller. Så det er bare å følge med litt som sagt, så dukker det opp en bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...