*MrB* Skrevet April 2, 2015 Skrevet April 2, 2015 Effekten av slitte casterstag forsterkes av større felgdim, så det er meget mulig at dette er synderen.
handsome Skrevet April 2, 2015 Skrevet April 2, 2015 Hadde samme problemet med e46en min. Tok ifra hverandre alle kalippere og pusset og smurte opp. Bytta også bakre bærearmsforinger + slipte nav helt rene. Ikke mye smuss som skal til for å lage "kast" i felgene, og opplevelsen av risting/vibrering! Hadde begynt med å gå over kalippere, så ingen henger.
Hollabaloo Skrevet April 2, 2015 Skrevet April 2, 2015 Hadde begynt med å gå over kalippere, så ingen henger. Det har han allerede gjort (begge er byttet).
handsome Skrevet April 2, 2015 Skrevet April 2, 2015 Det har han allerede gjort (begge er byttet).Jeg har 4 av dem, vet ikke med deg?
Hollabaloo Skrevet April 2, 2015 Skrevet April 2, 2015 Mulig det, men på vinteren kjører man penere og med smalere dekk, så kanskje det er mindre stress på foringene da? Det høres egentlig logisk ut at det blir mindre stress på foringene med smalere dekk ja (ser det er en annen som påpeker det samme). Er vel på sin plass da å minne trådstarter på at ved bytte av casterstagforinger, så skal man sørge for at foringene er belastet med "vanlig vekt" før boltene strammes ordentlig til. Ellers ryker foringene igjen etter kort tid.
Hollabaloo Skrevet April 2, 2015 Skrevet April 2, 2015 Jeg har 4 av dem, vet ikke med deg? Vet ikke med deg, men synes ikke det virker logisk at heng på kalipere bak skal gi skeive skiver foran. Otis reagerte på dette 1
MariusRoren Skrevet April 2, 2015 Skrevet April 2, 2015 Siden pedal ikke vibrerer er jo ikke skivene skrive.. Jeg hadde prøvd break-in prosedyra eller byttet de foringene.. Har bilen din gått langt skader det uansett ikke å bytte foringer..
Jon Erik Skrevet April 2, 2015 Forfatter Skrevet April 2, 2015 Takk for alle svar... Har byttet det meste av foringer/stag i fjor. Er Casterstag samme som støttearm/eneledd? Felgene skal være tipp topp, har jo ikke noe risting ved kjøring...sjekket de også nå og var ikke noe kast eller unormalt mye som måtte avbalanseres.
Hollabaloo Skrevet April 2, 2015 Skrevet April 2, 2015 (endret) Takk for alle svar... Har byttet det meste av foringer/stag i fjor. Er Casterstag samme som støttearm/eneledd? Felgene skal være tipp topp, har jo ikke noe risting ved kjøring...sjekket de også nå og var ikke noe kast eller unormalt mye som måtte avbalanseres. Nr. 12 er selve foringen som blir dårlig. Nr 11 er caster-staget. Endret April 2, 2015 av Hollabaloo
Jon Erik Skrevet April 3, 2015 Forfatter Skrevet April 3, 2015 Har byttet alt på bilde her og ser jo ut som det også er Casterstag...arrrrg forstår ikke hva jeg skal gjøre nå...eneste jeg ikke har byttet er bremseklossser da disse var så si nye da jeg byttet første gang...Jeg får også prøve å byttet over til vinterfelger igjen å sjekke det....Andre forslag tas i mot med STOR takk... Ingen i Oslo Akershus som driver å skrur som kan sjekke dette mot betaling?
Stawky Skrevet April 4, 2015 Skrevet April 4, 2015 Når du bytta casterstaga, gjorde du som nevnt tidligere og satte last på forstillinga?
Espen Aass Skrevet April 4, 2015 Skrevet April 4, 2015 Når du byttet bremsekalippere, byttet du også nr 5 6 og 7 på bilde her https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Etk_34/34_1603 Hvis det er tregheter her, kan det føre til at bremseskiva blir skjev. Hadde det problemet på E34'en jeg hadde, men det var på bakbremsen. Her ble bremseskiva varm pga. at bremseklossen subbet.
RF91 Skrevet April 4, 2015 Skrevet April 4, 2015 Eg blanda meg litt inn og spør: Eg skifta casterstaget på E34'en min no i haust, men monterte det ikkje med vekt på forstillingen som eg ser blir nevnt oppi tråden her. Har ikkje merka noko gale, men kan eg "redda" meg inn igjen før det er for seint med å løyse staget (ikkje ta det av) og so sette vekt på forstillingen og skru det til igjen?
Espen Aass Skrevet April 4, 2015 Skrevet April 4, 2015 Eg blanda meg litt inn og spør: Eg skifta casterstaget på E34'en min no i haust, men monterte det ikkje med vekt på forstillingen som eg ser blir nevnt oppi tråden her. Har ikkje merka noko gale, men kan eg "redda" meg inn igjen før det er for seint med å løyse staget (ikkje ta det av) og so sette vekt på forstillingen og skru det til igjen? Skader iallefall ikke. Hvorfor man skal belaste forstilling før man skrur til er for at foringen er uten belastning/vridning når bilen står på bakken. Har selv ikke gjort dette før jeg fant ut av dette her på forumet. Kjørte 2 år uten og merke noe.
Julianv Skrevet April 4, 2015 Skrevet April 4, 2015 Er det montert uorginale caster-stag kan jeg nesten garantere at de er problemet. De funker ganske nøyaktig i 3 mnd før de må byttes igjen Kjøp orginale, evt til nøds en oppgradert type (feks powerflex).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå