bmw520 Skrevet April 2, 2015 Share Skrevet April 2, 2015 Lurer på om noen har erfaring med hvilken/hvilke lader som holder på spenningen ved Diagnose. Sliter litt med spenningen ved Diagnose så skulle hatt en bedre lader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet April 2, 2015 Share Skrevet April 2, 2015 Jeg bruker en slik en http://www.clasohlson.com/no/Batterilader-12-V/36-3938?LGWCODE=363938000;83825;4797&gclid=Cj0KEQjw0fOoBRDn88Pol8bqhN0BEiQARGVJKp6Cdjjo9rMnOTOGcImanKq-NMYLv1bavy1MpXqyIQAaAgvx8P8HAQ&gclsrc=aw.ds Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet April 2, 2015 Forfatter Share Skrevet April 2, 2015 Ok. Holder sånne små ladere altså? Har en ctek lader, men regner ikke med den er god nok. He he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet April 2, 2015 Share Skrevet April 2, 2015 Ok. Holder sånne små ladere altså? Har en ctek lader, men regner ikke med den er god nok. He he Jeg har iallefall ikke hatt problem med denne. Tatt flere scanninger og diagnose med denne. Slår alltid av vifte til varmeapparat, kupelys osv. når jeg setter tenning på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 2, 2015 Share Skrevet April 2, 2015 Holder nok ikke den, ikke til større jobber hvertfall.Jeg har en ctek msx 7000 eller hva den heter, den har supply modus på 7 amp og 13.6 volt.Dette er ikke nok til og holde konstantstrøm på min E39 med tenning på, kupevifte slått av, lys av og alt som bruker strøm.Strømmen synker gradvis på batteriet over tid.Men skal jo ikke være noe problem med strømmen ved diagnose osv, da må du jo ha dårlig batteri.. Jeg tar jo diagnose på min egen uten noe som helst strøm, slår på tenninga og setter i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 Du bør ha konstant ladespenning på 14.5V, et fall i spenningen på noen få desimaler kan gjøre store utslag på småelektronikk i moduler. Derfor er anbefalt standard BMW prosedyre å ha konstant ladespenning på 14.5V. En smart lader skal fint kunne gi det. Dette hovedsakelig på større jobber. Personlig koder jeg småting over BMWhat app med kun tenning på men da sørger jeg får at jeg alltid har minst 12.5V på batt. og at den ikke synker veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 Selv om spenningen bør være konstant vil jeg påstå ampere er viktigere. En bør ha en strømforsyning som gir minst 50A, og aller helst mer. Ingen vanlige ladere gir dette, så en må over på rene strømforsyninger. Det står litt om dette i en annen tråd her inne et sted. Edit: her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 Var en her inne som hadde sjekka dette med forbruk på en E38 om jeg ikke husker feil, minnest at den brukte litt over 20 amp med alt av forbrukere slått av og kun tenning på. Så at man bør ha 50amp det tror jeg nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Selv om spenningen bør være konstant vil jeg påstå ampere er viktigere. En bør ha en strømforsyning som gir minst 50A, og aller helst mer. Ingen vanlige ladere gir dette, så en må over på rene strømforsyninger. Det står litt om dette i en annen tråd her inne et sted. Edit: her. Jo klart er strøm viktig for de høye strømmengdene skal du flashe moduler etc, strøm følger jo sånn sett spenningen og omvendt. Tror på stor service vil en sjeldent trekke over 30 i en liten periode. BMW sine egne ladere leverer vel maks 7Amp og det viktigste er vel at spenningen på batteriet aldri faller under 12.6V under diagnosen/kodingen og med en lader tilkoblet vil den vel ikke det selv om en trekker en del i noen minutter hvis man har et sunt batteri. Så skal ingen forbrukere være aktiv under jobben bortsett fra tenningsterminal Tror på BMW service bruker de denne: http://www.amazon.com/Schumacher-INC-700A-Amp-Automatic-Charger/dp/B002Z2Z7ZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Har selv brukt min 7amp ctek lader, i vintermodus, men likavel synker spennnga på batteriet etter hvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 (endret) FJPopp: Tror du må holde over 12,6V. ISTA P skriker om den er under 13V. Folk burde holde øya oppe for så vidt jeg kom over en sånn lader på tralle fra Jula som biltema hadde før og nmen de hadde sluttet med den. Den kan levere maks 45A ved 14V og med boost på 80A over kort tid. EDIT: https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/bilbatterier-og-tilbehor/starthjelp/starthjelp-lader-608048/ Denne. Det står 25A men den leverer faktisk mer. Utgående produkt. Endret April 16, 2015 av SweetBMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Jo klart er strøm viktig for de høye strømmengdene skal du flashe moduler etc, strøm følger jo sånn sett spenningen og omvendt. Tror på stor service vil en sjeldent trekke over 30 i en liten periode. BMW sine egne ladere leverer vel maks 7Amp og det viktigste er vel at spenningen på batteriet aldri faller under 12.6V under diagnosen/kodingen og med en lader tilkoblet vil den vel ikke det selv om en trekker en del i noen minutter hvis man har et sunt batteri. Så skal ingen forbrukere være aktiv under jobben bortsett fra tenningsterminal Tror på BMW service bruker de denne: http://www.amazon.com/Schumacher-INC-700A-Amp-Automatic-Charger/dp/B002Z2Z7ZY Jeg har denne Schumacher INC-700 laderen, og den fungerer fint, du kan justere spenningen fra 13 til 14.5 volt, og den kan gi 70Amp max, og det er nok for coding og flashing. Jeg vet ikke om noen som selger denne i Europa, men det er bare å bestille fra USA, den fungerer på 240 volt som vi har, men man må skifte støpsel til den typen vi har her hjemme. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Mai 3, 2015 Share Skrevet Mai 3, 2015 Man kan faktisk ta diagnose på det meste med motor i gang. En annen billig løsning er og bruke startkabler fra en annen bil med motor i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Mai 3, 2015 Share Skrevet Mai 3, 2015 Disse elektroniske vedlikeholds laderne som ctek +++ gir ikke 7amp nominell spening ved lading. Det er bare maks topp ved puls ladingen. Så nominell lading på en 7amp. ctek er kanskje ett sted mellom 2-4amp. Det kan sammenlignes med en forsterker som gir 2x200w men bare 2x70w nominell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 4, 2015 Share Skrevet Mai 4, 2015 Ikke når dem lader nei, men min har supply modus som leverer 13.6 volt/7 amp. Men det er ikke nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå