Ivrig86 Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Det var forsikringsagenten som jeg jeg tar alle forsikringer med som selv foreslo dette. Så det var ikke noe problem. Dem gjelder selvfølgelig på kun biler som er nyere enn 8år, gått under 200 tusen og har full servicebok.. men det har man uansett på en nyere M3. https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/bilforsikring/bilforsikring-i-detaljer#dekninger_bilpluss_bilforsikring Okay kan være Pga alderen på bilen da.. Men trodde uansett ikke di gjorde det på sånne "rødmerkede" biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbergan Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Ang pris på service så fikk jeg pristilbudet på mail nå i kveld. Det ender på 6 tusen for oljeservice inkl bremsevæske. Det er billigere enn jeg har betalt på min 123d tidligere.. Tilbudet ser riktig ut også da dem har regnet 8,8L TWS olje Kan hende regningen blir noe høyere men uansett så virker det som en ekstremt lav pris i forhold til hva jeg forventet når jeg kjøpte M3. Hadde regnet med det dobbelte i forhold til min 123d. Dette er hos Bilia, brukt Bavaria tidligere. Så forløpig er jeg ikke skremt av servicekostnader. Får se om prisen blir en annen når jeg har vært på service i mai. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbergan Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Okay kan være Pga alderen på bilen da.. Men trodde uansett ikke di gjorde det på sånne "rødmerkede" biler Det er jo her denne forsikringen har et poeng i mine øyne.. Det er her slike ting kan ryke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Det er jo her denne forsikringen har et poeng i mine øyne.. Det er her slike ting kan ryke.. Ja... Men ikke særlig gunstig for di å ha det på sånne "rødmerkede" biler Anngående service så ville jeg jo uansett skaffet en kjent mekaniker til å ta servicer svart. 6 tusen for oljeskift å bremseveske er vilt syns nå jeg Olja koster 1500kr ca å bremseveske noen hundre. Å skifte det tar ikke akkurat flere timer men sånn er det med verksteder, skriver med gaffel Positivt iallefall at det er billigere enn forventet da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Dersom jeg skulle handlet en slik bil brukt, ville jeg nok ikke vurdert en som ikke hadde hatt autorisert BMW service stempel i boken, men det er nå meg da... Jeg vet hvor enkelt det er å skifte olje, but still... Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 1, 2015 Share Skrevet Mai 1, 2015 Ja... Men ikke særlig gunstig for di å ha det på sånne "rødmerkede" biler Anngående service så ville jeg jo uansett skaffet en kjent mekaniker til å ta servicer svart. 6 tusen for oljeskift å bremseveske er vilt syns nå jeg Olja koster 1500kr ca å bremseveske noen hundre. Å skifte det tar ikke akkurat flere timer men sånn er det med verksteder, skriver med gaffel Positivt iallefall at det er billigere enn forventet da Svartarbeid servicer på en M5?? Det kan du få svi for når du skal selge igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mai 1, 2015 Share Skrevet Mai 1, 2015 (endret) Dersom jeg skulle handlet en slik bil brukt, ville jeg nok ikke vurdert en som ikke hadde hatt autorisert BMW service stempel i boken, men det er nå meg da... Jeg vet hvor enkelt det er å skifte olje, but still... Sånn var det kanskje før men nå til dags er det faen ingen trygghet at det er BMW stempel i boka Syns nå jeg! Jobber såååå mye tullinger rundtomkring, å ikke Minst med tanke på at er ganske sjelden det er sånne biler inne på vanlige merkeverksteder... Da er det prøvekjøring osv osv som er tatt opp diverse ganger. Så Pga det samt priser har jeg aldri brukt annet enn kjentfolk til arbeid på Mine biler. Kan ikke stole på en kjeft nå til dags! Å jeg har hatt MANGE biler! Jeg Liker også helst å være tilstede å kanskje være med på det Som gjøres. Drar man på Bilia i Lier å spørr om noe feks om en M bil kan di mest sannsynlig ikke Svare deg. Jeg har som sagt hatt mange biler, og da dermed solgt di... Alle bilene mine har vært 100% i strekk ved fremvisning og aldri skjedd at noen drar tomhendt etter visning Når man skal kjøpe en bil syns iallefall jeg at eieren/selgeren har minst like mye å si som bilen i en Helhetspakke... Man merker veldig fort om eieren er ordentlig/entusiast å da har Tatt vare på bilen. Svartarbeid servicer på en M5?? Det kan du få svi for når du skal selge igjen! Som Sagt har jeg hatt mange M biler å aldri hatt di på merkeverksted. Jeg bruker fast en kompis som er bilentusiast og mekaniker, å nå jobber som tekniker på autostradasport. Kun han som får lov å ta i mine biler Å skal love deg at alle som har kjøpt bil av meg har følt seg mye tryggere på at jeg har brukt en kompis på autostrada enn noe annet. Flere har også spurt om det er mulig å få kontaktinformasjon til Han for å Bruke han videre. Når det er sagt ville jeg feks også brukt autostradasport fremfor BMW på servicer om Man ikke har noen kjentfolk. Da autostradasport kun har mere entusiaster i arbeid enn mekanikere/delebyttere. En vanlig merkeverksted mekaniker Idag er lært opp Med pc, finner man ikke feilen med pcen så stopper det opp. Hjelper det ikke bytte en ting så bytter di en annen ting... Osv! Det kan bli veldig dyrt! Finnes unntak selvfølgelig Men det merker man ingenting til om Man bare setter bilen inn via disken.. Hver gang noe blir gjort på mine Biler skrives det i servicehefte og at det er gjort på/av autostrada tekniker Svartjobb av en hobbymekaniker på 20år med null henvisninger ville jeg selvfølgelig aldri brukt på Sånne biler, eller noen andre biler. Det tryggeste er å Skru selv eller la en du stoler 100% på ta jobben Endret Mai 1, 2015 av Ivrig86 hsd reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå