nitrox111 Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 HEI! Etter snart 3år i mercedes vurderer jeg sterkt og vende tilbake til BMW igjen.Bilene jeg kikker på er BMW F10/11 og ser for meg at jeg kan få mye bil mellom 300-350 laken.Har funnet den nesten perfekte bil, men den har ikke hengerfeste, noe jeg sårt trenger.Noen som har noen anelse om hvor mye det koster og få påmontert et elektrisk avtagbart hengerfeste?Muligens endel å spare ved å gjøre dette i sverige ?Mvh. NitroxI`ll (probably) be back! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 Avtagbart koster ca 10.000 å ettermontere. Opp mot 20.000 for automatisk hengerfeste. De prisene jeg fikk for 2 år siden. Kan sikkert få bedre priser om du shopper rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet April 11, 2015 Forfatter Share Skrevet April 11, 2015 Avtagbart koster ca 10.000 å ettermontere. Opp mot 20.000 for automatisk hengerfeste. De prisene jeg fikk for 2 år siden. Kan sikkert få bedre priser om du shopper rundt. hmm, okai.. Ja det må iallefall være avtagbart, kan ikke kjøre rundt med synling hengerfeste om jeg ikke har tilhenger etter. Elektrisk er ikke et must, så om det koster 10k ekstra, så er ikke nødvendigvis det så viktig. Fikk pris på 14.500 av butikken som selger bilen, men muligens di ikke ga meg pris på elektrisk da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 Jeg ville droppet elektrisk, hørt at salt får dem til å feile. Har ingen praktisk erfaring så baserer meg på hva jeg har hørt fra en bekjent på Stenshagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet April 11, 2015 Forfatter Share Skrevet April 11, 2015 Jeg ville droppet elektrisk, hørt at salt får dem til å feile. Har ingen praktisk erfaring så baserer meg på hva jeg har hørt fra en bekjent på Stenshagen. Går utifra man får fester som er manuelt avtagbare? Hvordan fungerer disse? Må man skru dem på hver gang, eller er det en "vippe-funksjon" så det går litt raskt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 Må skru av ig på. Er en sånn vrider du vrir 90gr og hekter av festet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet April 11, 2015 Forfatter Share Skrevet April 11, 2015 Må skru av ig på. Er en sånn vrider du vrir 90gr og hekter av festet. høres jo hvertfall relativt enkelt ut, men 10k er jo relativt mye for en krokmontering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 10k for kro montering er jo billig! Bare 8100,- for deler, til E61 i OEM utførelse. Man kan kjøpe hengerfeste fra haagen.no for ca 5500,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 (endret) 10k er billig ja! Jeg hørte på pris hos bmw. 21000,- for avtagbart... på e61 7500,- i sverige. Så jeg skal ta det der. https://m.facebook.com/pages/Dragkulan/517373055015393 Endret April 11, 2015 av pure_stig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet April 12, 2015 Share Skrevet April 12, 2015 (endret) Sjekk dragkulan.se Endret April 12, 2015 av Glenno Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet April 12, 2015 Forfatter Share Skrevet April 12, 2015 Sjekk dragkulan.se Så der, men fant ikke noen spesifikke priser, men kan jo evt. sende han en forespørsel på pris. For er jo dumt og kjøpe en bil til en relativt grei pris, om jeg må bruke en halv formue på å montere krok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet April 13, 2015 Share Skrevet April 13, 2015 Hos Bavaria Kristiansand skulle de ha 25.000 for ettermontering av automatisk utsvingbart hengerfeste på F11. Betalte 14.500 kroner eksl. mva. for dette i Tyskland, så det fortsatt en kostbar affære om du drar til utlandet. Det vil antakelig bli en del rimeligere om du kjøper et manuelt avtagbart hengerfeste som er uoriginalt, og får et vanlig verksted til å utføre jobben. Da tipper jeg du havner på rett i overkant av 10.000 kroner. Jobben er ikke gratis den heller, en del ledninger som skal strekkes, muligens må det kodes osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet April 14, 2015 Forfatter Share Skrevet April 14, 2015 Hos Bavaria Kristiansand skulle de ha 25.000 for ettermontering av automatisk utsvingbart hengerfeste på F11. Betalte 14.500 kroner eksl. mva. for dette i Tyskland, så det fortsatt en kostbar affære om du drar til utlandet. Det vil antakelig bli en del rimeligere om du kjøper et manuelt avtagbart hengerfeste som er uoriginalt, og får et vanlig verksted til å utføre jobben. Da tipper jeg du havner på rett i overkant av 10.000 kroner. Jobben er ikke gratis den heller, en del ledninger som skal strekkes, muligens må det kodes osv. Da får jeg bare "legge til" 15.000 på di uten krok.. Ikke lett å finne alt det utstyret man ønsker seg til riktig pris.. Men ser hvertfall ut som krok er mye billigere enn å ettermontere m-sport pakke eller skinn-interiør. Så da har jeg vel igrunn funnet bilen jeg er på jakt etter:) (selv om jeg gjerne skulle hatt en hvit shadowline med fargede ruter og alcantara) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet April 14, 2015 Share Skrevet April 14, 2015 Ja, det var det jeg også tenkte, en må bare legge på den ekstrakostnaden der dersom hengerfeste er et must. Som du sier så er det noe av det letteste og minst kostbare å ettermontere av ekstrautstyr. Finner du en med M-sport og skinninteriør så er du kommet langt på vei i mine øyne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå