Gå til innhold

Hvilke felger anbefelas til en bmw e46?

larsnh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig kjøpt meg en BMW e46 2003 modell som er svart, og den er ikke senket eller gjort noe med (foreløpig) 
Trenger tips til hvor store og hva slags felg dere anbefales. Blir 19'' for stort? Må den senkes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19" ser bra ut på coupe. Om du har kjøpt det så er det ok syntes jeg. Sedan/touring blir det anderledes, holder med 18".

Og ja det bør senkes.

Hva slags felger er jo du og lommeboka di som bestemmer ;-)

Endret av West320ci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19" ser bra ut på coupe. Om du har kjøpt det så er det ok syntes jeg. Sedan/touring blir det anderledes, holder med 18".

Og ja det bør senkes.

Hva slags felger er jo du og lommeboka di som bestemmer ;-)

Det er sedan, så da er det 18 som er ok? 

Hvor mye koster det å få godkjent senk a? 

Gi meg noen tips da inkl forskjellige prisklasser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på Google. Er nok felger og velge mellom.

Senk først, så må du ha bilen på firhjulskontroll, bestill time hos bt. Koster noen hundrelapper.

Endret av West320ci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist den er Heilt svart så ville eg ha hatt svarte felger med polert kant. eller berre blanke fine aliminumsfelger. har selv 17" og for meg er det akkurat stort nok, ser bra ut.

og det som kanskje er tøffere, det er svarte felger med rød pinstripe. det er meeeeeget kule greier.

ang. senking, så har eg senket mitt med 35/35 med justertbart senk. det er nok. da kan du med 17" felg me 225/45/R17 kjøre over 9/10 homper uten å ta nedi.

60/40 senk i min meining ser ut som harrymeister 2000. det gør du med en golf 3. sei ser bra ut 60/40. men BMW skal ha en viss klasse over seg i min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk heller litt rundt på google, og se om du finner noe du liker, så får du velge utifra det. Jeg syns personlig Zito WP111 er ganske tøffe felger på en E46, dog litt "oppbrukte" da mange har de, men uansett. Evt så er disse her pene på en E46, lurer også på om ikke det er originale felger til en X-serie.

http://ridesandstyling.com/database/images/2012/01/bmw-e46-black-style-63-4.jpg

evt de på under igjen, bilde 1 og 3.

http://marsperformance.com.au/attachments/images/SKIRTS-FENDER-VENT-MOULD/BMW/E46-M3-SK-S.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for 18 vist du skal senke bilen, har 19 på min sedan som er senket 50/40  å anbefaler ikke uten å valse hjulbuene bak.

OZ Futura og ac schnitzer type 1 ser deilig ut på E46 med kanter og litt dekkstrekk vist du har penger til sånne felger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist den er Heilt svart så ville eg ha hatt svarte felger med polert kant. eller berre blanke fine aliminumsfelger. har selv 17" og for meg er det akkurat stort nok, ser bra ut.

og det som kanskje er tøffere, det er svarte felger med rød pinstripe. det er meeeeeget kule greier.

ang. senking, så har eg senket mitt med 35/35 med justertbart senk. det er nok. da kan du med 17" felg me 225/45/R17 kjøre over 9/10 homper uten å ta nedi.

60/40 senk i min meining ser ut som harrymeister 2000. det gør du med en golf 3. sei ser bra ut 60/40. men BMW skal ha en viss klasse over seg i min smak.

Så hvilken senk skal jeg ha hvis jeg kjøper 18 da? Jeg vet ikke om jeg burde kjøpe 18 eller 17 toms.. :/ Blir ikke senking før neste sesong tipper jeg. Er så mye som skal gjøres. Hvite sideblink lys, hvite blinklys ved lykter, mtech fanger, felger og senk.. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk heller litt rundt på google, og se om du finner noe du liker, så får du velge utifra det. Jeg syns personlig Zito WP111 er ganske tøffe felger på en E46, dog litt "oppbrukte" da mange har de, men uansett. Evt så er disse her pene på en E46, lurer også på om ikke det er originale felger til en X-serie.

http://ridesandstyling.com/database/images/2012/01/bmw-e46-black-style-63-4.jpg

evt de på under igjen, bilde 1 og 3.

http://marsperformance.com.au/attachments/images/SKIRTS-FENDER-VENT-MOULD/BMW/E46-M3-SK-S.jpg

Hva heter de felgene? De på bildet du sendte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvilken senk skal jeg ha hvis jeg kjøper 18 da? Jeg vet ikke om jeg burde kjøpe 18 eller 17 toms.. :/ Blir ikke senking før neste sesong tipper jeg. Er så mye som skal gjøres. Hvite sideblink lys, hvite blinklys ved lykter, mtech fanger, felger og senk.. :/ 

kommer ann på ka dekk du har på, vist du tar 18 må du ha 40/40 tenker eg, men da blir det så stivt at det blir veldig ubehagelig, men kvinner som menn, man må lide for sjønnheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter de felgene? De på bildet du sendte. 

De øverste heter Style 63, originale X5 felger.

På det andre bildet er det vel M3 CSL felger om jeg ikke tar feil, det i midten er jeg litt usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv 50/40 senk på min gamle E46 sedan med 19". Den var langt i fra lav. og den trengte i alle fall ikke valsing. Dekk-/felgbredde og innpress har alt å si her.

På 19" trenger man som regel mer senk enn med 18" siden "normal" dekkdimensjon på 19" har større diameter. Blir fort litt "styltete" med 19".

Skal du ha litt mer komfort går du for 18" med moderat senk. Det ser bedre ut med litt mer gummi på dekkene også når man ikke senker så mye.

Her har du min gamle på 19" (235/35-19)

011-1.jpg

Og her har du den med 18" (225/40-18)

DSC_0463.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv 50/40 senk på min gamle E46 sedan med 19". Den var langt i fra lav. og den trengte i alle fall ikke valsing. Dekk-/felgbredde og innpress har alt å si her.

På 19" trenger man som regel mer senk enn med 18" siden "normal" dekkdimensjon på 19" har større diameter. Blir fort litt "styltete" med 19".

Skal du ha litt mer komfort går du for 18" med moderat senk. Det ser bedre ut med litt mer gummi på dekkene også når man ikke senker så mye.

Her har du min gamle på 19" (235/35-19)

Kjørte du med 235/35-19 på alle 4 dekkene?

Her er min med 50/40 senk å den subber ganske lett, men som du sier så har Dekk og ET veldig mye å si her

post-73446-0-75723800-1429081584_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...