R4F431 RAFAEL Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 Sjønner ikkje koffor folk senker så aggresivt. det ser jo så chally ut når det er den glipa opp mot hjulbua bak og gummien er under på framskjermen. bein senk er finest i min smak. aggresiv senk er jo vist man skal drifte litt men det gjør jo man på vinteren (vist man vill ha en bil igjen) og da er det ikkje nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slugbox Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 Sjønner ikkje koffor folk senker så aggresivt. det ser jo så chally ut når det er den glipa opp mot hjulbua bak og gummien er under på framskjermen. bein senk er finest i min smak. aggresiv senk er jo vist man skal drifte litt men det gjør jo man på vinteren (vist man vill ha en bil igjen) og da er det ikkje nødvendig Hadde ikke det vært kjedelig vist alle liker det samme? jeg foretrekker stancework style med veldig lav bil å mye dekkstrekk med litt camber, kommer til å gjøre det med min i sommer vist jeg kan ta meg råd til det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Meget sant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsnh Skrevet April 20, 2015 Forfatter Share Skrevet April 20, 2015 Hadde selv 50/40 senk på min gamle E46 sedan med 19". Den var langt i fra lav. og den trengte i alle fall ikke valsing. Dekk-/felgbredde og innpress har alt å si her. På 19" trenger man som regel mer senk enn med 18" siden "normal" dekkdimensjon på 19" har større diameter. Blir fort litt "styltete" med 19". Skal du ha litt mer komfort går du for 18" med moderat senk. Det ser bedre ut med litt mer gummi på dekkene også når man ikke senker så mye. Her har du min gamle på 19" (235/35-19) Og her har du den med 18" (225/40-18) Hva betyr ET egentlig? Hva er forskjellen? Har sett litt på disse felgene men er usikker på navn og om de ser fine ut på BMW... Vet du hva de heter? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57742471&searchclickthrough=true&searchQuery=5*120%2018 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 20, 2015 Share Skrevet April 20, 2015 ET er innpress, som igjen sier noe om hvor langt inn/ut felgen stikker. Jo lavere tall, jo lengre ut stikker den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 20, 2015 Share Skrevet April 20, 2015 Hvis felgen har ET 0 så er anleggsflaten på senteret helt i senter av felgen. Altså det er like mange cm innover som utover til felgkanten fra senterets anleggsflate. Originalt innpress på E46 ligger ca. Midt på 40-tallet. Men ET35 (som bygger lengre utover) går fint om man ikke har alt for brei felg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsnh Skrevet April 20, 2015 Forfatter Share Skrevet April 20, 2015 Hvis felgen har ET 0 så er anleggsflaten på senteret helt i senter av felgen. Altså det er like mange cm innover som utover til felgkanten fra senterets anleggsflate. Originalt innpress på E46 ligger ca. Midt på 40-tallet. Men ET35 (som bygger lengre utover) går fint om man ikke har alt for brei felg. Hva er finest da? Vil jo at felgen skal stikke litt ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 (endret) Skal du ha felgene mer ut mot skjermkanten må du ned på ET. Men dette kommer an på hvor brei felgen er. Og for å forvirre deg enda mer så kan du se her Nedenfor her så tar jeg kun utgangspunkt i framhjulet. Bakhjulene har annen bredde/innpress i forhold. 8x18" ET47 (originalfelg) Som du ser så bygger den ikke noe særlig ut. Smal felg i kombinasjon med høyt innpress. Dekket har dim 225/40-18 9x19 ET44 (Altså ca. originalt innpress men brei felg) Bygger litt mer ut. Dette var mitt normale oppsett som jeg hadde godkjent i vognkortet. Dekket har 235/35-19 8,5x19 ET34. Lavt innpress men litt smalere felg enn den rett over. Dekket har dim 235/35-19 (samme som over) Og til slutt så kan vi ta målene i felgkalkulatoren. Denne er kjempegrei for å se hvor mye endingene blir etter hvor brei felgen og hva innpresset er. http://www.1010tires.com/Tools/Wheel-Offset-Calculator# Utgangspunktet tar vi i den øverste som da er en originalfelg og som er godkjent til bilen fra fabrikk. 8x18 ET47 mot 9x19 ET44 9x19 bygger da 10mm lengre innover og 16mm lengre ut. På min hadde jeg sikkert en halv mm fra felgkanten til demperen. Men all klaring er god klaring 8x18 ET47 mot 8,5x19 ET34 8,5x19 bygger da 7mm mindre innover (mer plass) og 19mm lengre ut. Dette oppsettet kan være nødvendig hvis man skal senke med coilovers siden justeringsmutteren eller fjæra som regel står i veien for felger med høyere innpress. Endret April 21, 2015 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsnh Skrevet April 23, 2015 Forfatter Share Skrevet April 23, 2015 Skal du ha felgene mer ut mot skjermkanten må du ned på ET. Men dette kommer an på hvor brei felgen er. Og for å forvirre deg enda mer så kan du se her Nedenfor her så tar jeg kun utgangspunkt i framhjulet. Bakhjulene har annen bredde/innpress i forhold. 8x18" ET47 (originalfelg) Som du ser så bygger den ikke noe særlig ut. Smal felg i kombinasjon med høyt innpress. Dekket har dim 225/40-18 9x19 ET44 (Altså ca. originalt innpress men brei felg) Bygger litt mer ut. Dette var mitt normale oppsett som jeg hadde godkjent i vognkortet. Dekket har 235/35-19 8,5x19 ET34. Lavt innpress men litt smalere felg enn den rett over. Dekket har dim 235/35-19 (samme som over) Og til slutt så kan vi ta målene i felgkalkulatoren. Denne er kjempegrei for å se hvor mye endingene blir etter hvor brei felgen og hva innpresset er. http://www.1010tires.com/Tools/Wheel-Offset-Calculator# Utgangspunktet tar vi i den øverste som da er en originalfelg og som er godkjent til bilen fra fabrikk. 8x18 ET47 mot 9x19 ET44 9x19 bygger da 10mm lengre innover og 16mm lengre ut. På min hadde jeg sikkert en halv mm fra felgkanten til demperen. Men all klaring er god klaring 8x18 ET47 mot 8,5x19 ET34 8,5x19 bygger da 7mm mindre innover (mer plass) og 19mm lengre ut. Dette oppsettet kan være nødvendig hvis man skal senke med coilovers siden justeringsmutteren eller fjæra som regel står i veien for felger med høyere innpress. Ah okei. Nei da får vi se hva det blir til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgrace Skrevet April 23, 2015 Share Skrevet April 23, 2015 Hadde svart coupe med 19 hvite Zito wp111. Var gromt Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsnh Skrevet April 25, 2015 Forfatter Share Skrevet April 25, 2015 Skal du ha felgene mer ut mot skjermkanten må du ned på ET. Men dette kommer an på hvor brei felgen er. Og for å forvirre deg enda mer så kan du se her Nedenfor her så tar jeg kun utgangspunkt i framhjulet. Bakhjulene har annen bredde/innpress i forhold. 8x18" ET47 (originalfelg) Som du ser så bygger den ikke noe særlig ut. Smal felg i kombinasjon med høyt innpress. Dekket har dim 225/40-18 9x19 ET44 (Altså ca. originalt innpress men brei felg) Bygger litt mer ut. Dette var mitt normale oppsett som jeg hadde godkjent i vognkortet. Dekket har 235/35-19 8,5x19 ET34. Lavt innpress men litt smalere felg enn den rett over. Dekket har dim 235/35-19 (samme som over) Og til slutt så kan vi ta målene i felgkalkulatoren. Denne er kjempegrei for å se hvor mye endingene blir etter hvor brei felgen og hva innpresset er. http://www.1010tires.com/Tools/Wheel-Offset-Calculator# Utgangspunktet tar vi i den øverste som da er en originalfelg og som er godkjent til bilen fra fabrikk. 8x18 ET47 mot 9x19 ET44 9x19 bygger da 10mm lengre innover og 16mm lengre ut. På min hadde jeg sikkert en halv mm fra felgkanten til demperen. Men all klaring er god klaring 8x18 ET47 mot 8,5x19 ET34 8,5x19 bygger da 7mm mindre innover (mer plass) og 19mm lengre ut. Dette oppsettet kan være nødvendig hvis man skal senke med coilovers siden justeringsmutteren eller fjæra som regel står i veien for felger med høyere innpress. Kunne du forresten ha tatt deg en tur innom min andre tråd, og kanskje hjelpet meg? Virker som du har peiling http://bimmers.no/topic/797697-bmw-316-e46-2003-oljelekasje/?p=3027869 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå