Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, på de fleste DIY'er og forumtråder jeg har sett, slukker den av seg selv, eller med noe lignende som "sett nøkkel i posisjon 2, vent 30-45 sek" etc. Har prøvd ALT, men lampen vil ikke slukke... sinnsykt irriterende at det kun er pga den lampen at bilen ikke går gjennom EU  :rolleyes:

Skrevet

Få noen til å hjelpe deg med diagnose, så slipper du å knote med det. Det er bremsebelegget denne lampen bruker å varsle om. Men det er samme lampe som lyser når håndbrekket er på.Kan være at det er noe som gjør at den tror håndbrekket er på.

Skrevet

Diagnose systemet vil kunne fortelle hvorfor lampen er tent. Uten diagnose blir det bare gjetting og bytting av deler etter "tror/prøv og se" metoden.

Du får kjøpt billig diagnose utstyr på Ebay.

Skrevet (endret)

Jeg fikk hjelp til å ta diagnose, men det dukket ikke opp noen feil på bremser... så da er det ikke sensor til bremsevæskenivå heller.

Hva blir neste skritt, bytte ledninger frem til sensorer? Vurderer å sette bilen på verksted men ser for meg at det kan bli en del timer... neppe noen her som har vært så uheldige som meg og vært borti dette her, men spør likevel :)

Endret av Desko-K
Skrevet

Kan jeg spørre hva slags diagnose utstyr som ble brukt? Husk at på bilen din fungerer ikke universal OBD2 skanner, fordi bilen din er ikke OBD2 kompatibel. Når en lampe tennes, er et pga at det ligger info i elektronikken som tilsier at lampen skal tennes.....dvs feil. Og denne feilen skal kunne leses av med rett utstyr. :-) Ligger under CHASSIS.

Skrevet (endret)

Ista ble brukt. I sammenheng med ICOM A+C.

Ingen feil lagret på abs asc systemet. Jeg som tol diagnosen. Jeg tipper ledningsbrudd eller dårlig kontakt i slitasje varsler.

Desko: jeg tar ikke mye for å se nøyere på dettr. Men det tar lenger tid enn det jeg hadde tid til tidligere i kveld :)

Endret av SweetBMW
Skrevet

Tydeligvis ikke enkelt dette altså..... Jeg har lest et sted om noen som måtte koble fra slitasjevarsler foran for å resette lampen i forbindelse med bytting av varsler bak. Ikke helt logisk men......

Kan det være noe rart med varsler systemet som du er inne på SweetBMW .....uoriginale deler.....brudd.....

Skrevet

Nå har jeg funnet ut noen nye ting så jeg oppdaterer tråden igjen.

Jeg spurte en BMW-mekaniker. Han sa bytt slitasjevarslere igjen - siden de alltid er problemet.

I dag gjorde jeg noen tester med multimeter. Nå skal jeg medgi at dette ikke er mitt felt i det hele tatt, men dette gjorde jeg:

Jeg tok ut de nye slitasjevarslerene og målte motstand. Det går strøm gjennom de og da regner jeg med at de er gode (målte på de gamle også og de var også bra - noe som er logisk siden hverken tuppen på de var ødelagt og klossene alltid var ok).

Jeg målte strøm på ledningene som går slitasjevarslerne. Fikk 12V. Så da går det vel strøm dit, altså er det ikke ledningsbrudd heller?

Jeg målte strøm på ledningen som går til sensor i bremsevæskebeholder også. Der var det også strøm. Jeg testet også en dupeditt fra biltema som gir lydsignal når en kabel er hel, og viser brudd i ledning. Kabelen var hel.

Så ut ifra min logikk kunne det bare være sensoren til bremsevæskebeholder som er dårlig. Jeg spleiset endene på kabelen til denne sensoren, og prøvde å resette lampen igjen - uten hell. jeg gjorde det samme på kabler til slitasjevarsler også (siden mange på nettet sier at dette fungerer for å overstyre sensor). Men lampen lyser...

Så av det jeg forstår (uten å ha mye peiling på strøm) så er sensor til bremsevæskebeholder bra, slitasjevarslere bra, og alle kabler dit er bra.

Batteriet ladet seg ut mens jeg holdt på, og til slutt kom ABS-lampen og ASC-lampen på også... når jeg ladet opp batteriet forsvant de igjen. Det er mulig batteriet er litt gammelt og dårlig. Men kan det gi et slikt symptom?

Håper noen blir klok på det jeg skriver :)

Skrevet

Forsøk å koble fra føleren i bremsevæske beholderen og se hva som skjer med lampen.

Jeg har en LCM liggende, om det kan være den som kødder. (slik at du evt kan prøve) Holder til i Aurskog-Høland.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...