Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, etter å ha fått på bakdekkene 255/35/18 ble jeg litt skuffa over at bredden vises i samme/ evt. like liten grad som de foran. Jeg hadde kanskje sett for meg mer tydelig markering av at bakdekkene er brede, men dette går kanskje utover komfort og kjøre-egenskaper vil jeg tro.

Er det noen som vet om evt. felgtyper av org.felg som kan få bakdekkene til å bli mer synlige? Er det såkalte 3D-felger som er veien å gå? Eller er dette utopisk med tanke på kjøre-egenskaper og komfort?

På forhånd takk.

Skrevet

De er 18 tommer. De bak er 8,5 og de foran 8. Det jeg er ute etter er at dekkene stikker mer ut - og ikke "gjemmer" seg under felgen. Ikke så ekstremt som enkelte hot rods, men noe der omkring.

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale så mye bredere dekk enn det du har på 8,5"-felg. Det er nok du som har hatt litt høye forventninger her. :)

Du kan enten kjøpe nye, bredere felger, eller så vil det se litt bedre ut om du spacer bakhjulene ut 10-12mm.

Skrevet (endret)

Ok, det står 19tommer som standardfelg i vognkortet, 18 og 17 som alternativer, så 19 tommer kan være en mulighet. Hvordan er det med det som står i vognkortet? Er det helt kurant å kjøre med f.eks. 20tommer eller bør man holde seg innenfor høyeste standard felgtommer?

Endret av Cab3serie2009
Skrevet

Du kan kjøre med det du selv ønsker med tanke på utseende, pris, comfort og så lenge rulleomkrets holder seg innenfor 5% av det som er oppgitt. Personlig mener jeg 20" er i det meste laget for disse bilene, men det er ingen problem sånn sett.

Skrevet (endret)

Vil du ha felgen lenger ut bak? Eller vil du ha en dybdeeffekt i felgen? (altså en konkav form, der felgen blir dypere jo bredere den er)

Som her:

tn_image_53.jpg

245/35-19 og 275/30-19 på hhv 8,5 og 9,5" felg er godkjent på E6X. Det fungerer fint i praksis, og det finnes mange muligheter i denne

dimensjonen.

Edit: Av en eller annen grunn tenkte jeg E6X, men ser jo nå at du har E9X. Da kan du se bort fra setningen over.

Endret av *BB79*
Skrevet

Du vil aldri kunne få felgen utenfor hjulbuen med den dekkdimensjonen du har nå, da de vil ta i skjermen lenge før du er så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...