Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute å kjørte tidligere i dag, og alt virket fint. Men etter jeg bremset ganske hardt ned fra en akserelasjon mellom 40-120 km/t, tilbake til rundt 40 virket det som motoren "døde". Når jeg skulle akselerer skjedde det ingenting når jeg trykket inn gasspedalen for 3-4 sekunder. Når det skjedde noe kom det masse hvit røyk ut bak. Så mye at man ikke så noe annet i speilene enn masse hvit røyk.

Stoppet opp, og slo av motoren. Under pansret var det veldig varmt. Varmere enn noen annet motor jeg har vært borti noengang, men temperaturmåleren sto på 90. Var så varmt at det var vondt å ta i panseret. Viften gikk helt til jeg slo på motoren igjen. Startet helt normalt igjen, så kjørte den hjem siden jeg var 5 minutter unna.  

Bilen er en 2012 118i som har gått 80k, og har en Racechip Ultimate installert. Er tysklandsimportert og uten garanti :/  

Noen som tror de vet hva som er galt?

Skrevet

Blitt mindre kjølevæske etter dette?

Sjekket nå og det er ca midt i mellom minimum og maks.  Så hvis det ble mindre, kan det ikke ha vært mye.

Skrevet (endret)

Det er utenfor min fatteevne at folk bruker disse "jallaboksene" på såpass dyre biler! Eller overhodet egentlig.

Endret av CrZyWiz
Skrevet

med andre ord, dette blir dyrt/ mange timer i garasjen.

skifte topp er tungt nokk på en golf 3. verste var faktisk på den bilen å bolte på mellomrøret til katalysatoren x)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...