Gå til innhold

Gabz' nye E39 - 525TDS Manuell


 Share

Anbefalte innlegg

I dag var ikke en fullt så god dag likevel..

 

Kjørte til Oslo en tur for å hente meg noen nye sommerhjul. Hentet dem (18" M-parallell som trenger litt oppussing) først, og reise så hjemover.

 

Da skjedde det. Midt i rush-trafikken i Lambertseter-området så døde plutselig bilen totalt. Vridde nøkkelen og ikke så mye som et pip eller blink noe sted. Helt stein død. Ikke hadde jeg nok strøm til å sette på nødblink heller, så det oppsto massevis av trafikk, og jeg fikk haugevis med langefingere, banneord og sure miner slengt på meg. Satt jo der som en sau, midt i lyskrysset, midt i rushtiden. Morro. Med de siste 10 prosentene jeg hadde igjen av batteri på mobilen, fikk jeg ringt NAF og bedt dem sende en bil så fort som mulig.

 

Etter en halvtime med å vinke sinte folk forbi kom omsider lastebilen, og han fikk slengt bilen opp på planet. Kjørte vekk fra trafikken og inn i et garasjeanlegg hvor han fikk tatt en titt på bilen. Jeg nevnte at batteriet var helt nytt og at jeg ikke fikk noe symptomer før dødsfallet, så han sjekket strømmen i bilen. Den ladet under 2 volt, i stedet for 12. Dynamoen har nok tatt kvelden, ja.. Fikk dermed kjørt bilen til Snapdrive på Ryen og leverte fra meg nøkkelen i postkassa. Gud hva dette kommer til å koste også, går nok utover andre bilplaner, ja..

 

Men ikke nok med det! Nei, nei, nei. Bestilte meg hvite skilter idag, og da fikk jeg en annen gladnyhet. Surrehuet av en forrige eier skulle ha levert salgsmeldingen for bilen senest på onsdag, men den var enda ikke levert. Jeg kjørte dermed rundt i en bil uten betalt registreringsavgift og uten forsikring. Han er ikke av typen som er lett å få tak i heller. Fikk endelig tak i han i stad, og han mente at han skulle få levert i morgen (vet ikke hvordan han skal få det til på en lørdag, men), så det skjer sikkert på mandag.. Bilen skal nå stå på verkstedet i noen dager uansett, regner jeg med, så får ikke hjelpe.. 

 

 

sherlock-frustrated.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff sur dag! :(

Grattis med nye felger iallefall :D

Men kjørt uten forsikring? Har du ikke satt forsikring på bilen selv??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bilene mine og forsikringen deretter, pleier å stå på moren min. Helt syke priser på slike biler for en 18-åring :/ Så hadde ikke passet så godt på det, dessverre, da hun pleier å ordne det for meg. Og jeg vil ikke akkurat ende opp i en ulykke uten forsikring. Men ja, blir bra med felgene. Må bare tilbake til Oslo for å legge om dekkene (skal få det ordnet av selgeren), også trenger de en god vask og litt puss/polering :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Djwik har dynamo liggende ;)

Nå står den allerede der med nøkkelen levert, og har ikke noe måte å få den til Tønsberg på heller.. :(

 

 

Kunne du ikke fått dyttet den til noe sted på en eller annen måte?

Nei.. Hadde jeg latt den rulle lengre så hadde den stått midt i veien. Fikk hvertfall stoppet slik at folk fikk kjørt forbi (måtte flette med det andre feltet som egentlig skulle en annen vei). Og tok ikke sjansen på å dytte 1600kg i oppoverbakke, haha ;)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. Hadde jeg latt den rulle lengre så hadde den stått midt i veien (fikk hvertfall stoppet slik at folk fikk kjørt forbi (måtte flette med det andre feltet som egentlig skulle en annen vei). Og tok ikke sjansen på å dytte 1600kg i oppoverbakke, haha ;)

 

Aha :P Jeg vet ikke hvordan den veien ser ut haha. Men nei, tror ikke du hadde kommet så langt med å dytte en bil opp en bakke. :P

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dynamo liggende ja men litt seint nå

Jeg tror at motor feilen du opplever er dårlig lading

For DDE står for digital diesel electronics

Vil tro att du mister gassresponsen pga dårlig lading og strøm tap når du belaster den på lavt turtall

Da det er elektronisk styrt gass på 525tds

Så ny dynamo vil nok fikse problemet tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah! Det gir mening, Daniel! Sikkert derfor det funket flott rett etter jeg byttet batteri, men ble litt verre etterhvert :) Takk for svar!

 

Men jeg skrev lapp og ba dem ringe med pris når de har fått sjekket, før de setter i gang. Så kunne kanskje sagt at jeg ikke vil ha det fikset, også kan dere komme opp og gjøre det en slant billigere? Får se hva de sier først, kanskje :) Nå står den på en parkeringsplass på Ryen da, vet ikke om man trenger mye verktøy etc.? Så ut til å sitte ganske beleielig plassert, men må kanskje fjerne kjøleslanger og sånt?

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, hente med henger og kjøre til Tønsberg? Hadde passet utmerket det! Har en av dere henger og BE-lappen? Jeg betaler selvsagt utgiftene deres! Blir nok billigere enn 1200kr/time hos verkstedet uansett  :shock: Kan sende en PM når jeg får noe svar, i såfall. Må ha igjen nøkkelen og arrangere noen til å kjøre meg til Oslo for å møte dere/hente nøkkel :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...